XIII. Nógrád Nagydíj 2019

 Versenyértesítő

 

 A rendező Salgótarjáni Dornyay SE és Balassagyarmati Balassi Bálint KSE

 valamint a Nógrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 szeretettel köszönti a versenyzőket a 2019. évi Nógrád Nagydíjon!

 
  

 Általános információk

 
 
 
A verseny védnökei   Szabó Csaba, Hollókő polgármestere
                                         Kelecsényi Péter, Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója
 
 
Versenybíróság
Elnök  
Sramkó Tibor
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert, Kovács Gábor
                                         Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     -éjszakai
Kovács Zoltán
Győri László
     -E1 középtáv
Goldmann Róbert
Varga István
     -3x3 váltó
Kovács Péter
Varga István
     -E2 normáltáv
Erdélyi Gyula
Varga István
Titkár
Fehérváriné Dénes Judit
SI
Berecz Gábor,Kovács Balázs, Goldmann Róbert
Rajt
Bessenyei István
Cél
Stork Joachim Gábor
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula
  
Verseny meghatározása
éjszakai:
Éjszakai egyéni regionális rangsoroló verseny
E1, E2:
Kétfordulós nappali egyéni verseny összetett értékeléssel,
országos rangsoroló
3x3 váltó:
Országos rangsoroló váltóverseny (3x3-as)
 
 
Program, tervezett „0” idő, helyszínek, versenyidő
2019.04.26.
péntek      
21:00
Hollókő
éjszakai verseny
regionális rangsoroló
versenyidő 120 perc
2019.04.27.
szombat     
10:30
Hollókő
E1 - középtávú verseny
országos rangsoroló
versenyidő
90 perc
15:00
Hollókő
3x3 váltó verseny
országos rangsoroló
versenyidő 180 perc
2019.04.28.
vasárnap
10:00
Hollókő
E2 –normáltávú verseny
országos rangsoroló
versenyidő 180 perc
  
A helyszínek áttekintése Google térképen:
 https://drive.google.com/open?id=1tXj2HbEkfntWi9lZWuX-O9L37T3CUEx7&usp=sharing
 
Versenyközpont, jelentkezés, helyszíni nevezés
A helyszíneket, jelentkezési időpontokat lásd a Futamonkénti részletes információk című részben. Versenyanyagot a nappali futamokra csak egyben adunk ki! Helyszíni nevezés az üres helyekre, a kinyomtatott plusz térképek erejéig, az alábbiak szerint lehetséges:
nevezési díj
04.17-től
éjszakai
 
2700 Ft
E1, E2
FN12C-18
FN65-
1 nap
3000 Ft
2 nap
5400 Ft
FN20-60
1 nap
4000 Ft
2 nap
7400 Ft
Nyílt
D, DK
1 nap
2100 Ft
2 nap
4000 Ft
3x3 váltó
 
8300 Ft
 
A nevezési díjakból az éves MTFSz versenyengedéllyel rendelkező versenyzők az éjszakain 300 Ft/fő/futam, a többi futamon 600 Ft/fő/futam kedvezményben részesülnek. A Nyílt, D, DK kategóriákban nem szükséges a versenyengedély, így rájuk a kedvezmény sem vonatkozik.
SI dugó bérlés 14-es korcsoport felett 300Ft/fő/futam.
 
Parkolás
Minden nap a Futamonkénti részletes információk című részben megadott helyen és módon.  
     Kérjük a parkolást irányító rendezők utasításainak maradéktalan betartását, törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     A turistaforgalom –különösen jó időben- nagy, a parkolókban a nyitott autókat ne hagyjátok őrizetlenül, értékeitekre vigyázzatok, azokat a bezárt autóban se hagyjátok feltűnő, jól látható helyen! Az autókulcsokat az éjszakain a célban, a többi futamon az óvodánál lévő csomagmegőrzőben le lehet adni.
 
Terep
Részletes terepjellemzést lásd az egyes futamoknál.
 
Térkép
Helyesbítés ideje 2012-13 között, felülvizsgálva 2019-ben. Az összes futamon 4+1 színes digitális ofszetnyomással vízálló, Pretex papírra nyomtatva. Részletes adatok (méretarány, alapszintköz, térkép méret) az adott futamoknál.
     Az éjszakai versenyen és az E1, E2 futamokon ISOM2017 jelkulcs. A 3x3 váltón ISSOM2007 jelkulcs (sprintjelkulcs).
     A Versenyközpontokban a verseny terepeiről korábban készült térképek megtekinthetők.
 
Pontmegnevezés
A térképen szimbóllal.Az egyéni futamokon lesz pótszimból, a 3x3 váltón nem. Kíméld környezeted, ha teheted, a pótszimbólt ne celluxozással rögzítsd, ami szelektíven nem gyűjthető szemetet termel, hanem használj szimbóltartót! Köszönjük! (de azért lesz cellux is a rajtban)
 
Kategóriák
A kategóriák megnevezése angol rövidítéssel van megadva: M - férfiak, W - nők.
A nyílt kategóriák: Nyílt technikás; Nyílt könnyű; Nyílt szalagos.
     A 10D, 10DK, 12D és Nyílt szalagos kategóriák szalagozottak, de a szalagozás nem a logikus útvonalon halad, hanem kanyarokat csinál, a bátrabbak levághatják ezeket a kitérőket. A szalagozás narancs színű, aminek mentén akár több, az adott kategóriában nem érintendő ellenőrzőpont is található. Utóbbiakon nem szükséges lyukasztani.
     A 10D és 12D kategóriában a versenyzők kísérése nem megengedett. A 10DK kategóriákban a versenyzőket szabad kísérni.
     A Nyílt és a 10DKkategóriák a Nógrád Nagydíj E1, E2 futamain külön kordonból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét a rajtdoboz adja. Jelentkezéskor rögzítjük az adatokat és minden napra egy-egy rajtbónt adunk, amely jogosít a kordonba való belépésre. Ezzel a versenyidő 0. percétől lehet indulni, az utolsó rajtidő a minősítő kategóriákéval megegyezik (hozzávetőlegesen E1: 90. perc, E2: 120. perc).
     Az éjszakai versenyen a Nyílt kategória is rajtlista szerint indul.
     Az éjszakai versenyen az M16, M18, M60, W40, W50 kategóriákban csak 1-4 nevezés érkezett, őket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába. A W16 és W18 kategóriákban csak 4-4 nevezés érkezett, de mivel a pályájuk megegyezik, ők várhatóan fognak tudni rangsorpontot futni.
     A kétnapos összetett versenyen kevés nevező miatt megszűnt kategóriák, az ide nevezőket átsoroltuk:
            M20A > M21A
            W45Br > W35Br
            W75A nem érkezett nevezés
Akinek nem felel meg az átsorolás szerinti kategória, díjmentesen módosíthat valamelyik megmaradt kategóriába, az üres helyek erejéig, legkésőbb a jelentkezéskor.
     A kétnapos összetett versenyen az M15-18C, M75A, M80A, W65A, W70A kategóriákban csak 1-4 nevezés érkezett, őket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába.
      A 3x3 váltón az N40- kategóriában nem érkezett nevezés, megszüntettük.
 
Rajtszám
Az egyéni versenyeken nem lesz rajtszám, csak a 3x3 váltón. A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük, hozzon magával mindenki! 
 
Pontérintési rendszer
Sportident. A dobozok az egyéni versenyeken Air üzemmódban működnek, a váltón pedig hagyományos üzemmódban (bele kell dugni a dugókát).
 
Ellenőrző pontok
Állványon narancs-fehér illetve piros-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző, az éjszakain fényvisszaverő.
 
Frissítés
Az E1, E2 futamokon minden befutott versenyző 0,5 literes palackozott ásványvizet kap. Kérjük a palackot összelapítva helyezzétek a célterületen lévő szelektív gyűjtő megfelelő helyére! Az éjszakain és a 3x3 váltón poharas frissítés lesz, a poharakat egymásba tolva helyezzétek el!
     Az E2 futamon a hosszabb pályákon frissítőt adunk, részletes leírást lásd az adott futamnál.
    
Térképleadás
A 3x3 váltón a befutás után a térképet le kell adni, amit a verseny után lehet elvinni. Az egyéni futamokon a térképet nem kell leadni. Kérjük a sportszerű magatartást, a befutott versenyzők ne mutassák meg pályájukat a még el nem rajtolt társaiknak.
 
Eredményközlés
A verseny eredményeit egyrészt a célterületen elhelyezett kivetítőn lehet nyomon követni. Másrészt az on-line eredményközlő rendszeren, melyre wi-fire csatlakozni képes, web böngészővel rendelkező eszközzel (okostelefon, táblagép, laptop) lehet csatlakozni. Nem szükséges hozzá mobilinternet hozzáférés.
     Technikai adatok: SSID: result (nyílt rendszer, jelszó nélkül lehet csatlakozni).
     A böngészőbe ahttp://result.hu címet kell beírni. Itt a verseny egyszerűsített honlapját éritek el, ahonnan egy kattintással el tudtok navigálni az on-line eredményekhez. Értelemszerűen ki kell választani a kívánt kategóriát, és utoljára be kell állítani a frissítés időközét (30 másodperc, 1 perc, 2 perc, vagy 5 perc). Kérdés esetén szívesen segítenek a rendezők.
     Papír alapú eredményközlés csak korlátozottan lesz. Az adott versenynap eredményeit kifüggesztjük másnap reggel a célterületen. Ezen kívül az adott versenynap végén az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük.
 
Gyerekverseny, óvoda, csomagmegőrző
Az E1, E2 futamok Versenyközpontjának közelében ingyenes gyerekversenyt rendezünk, továbbá az óvodában gye­rekfelügyeletet biztosítunk. Az óvodában csomagmegőrző működik, az autókulcsokat is itt lehet leadni.
 
Szállás
Tittel Pál Kollégium, Pásztó, Rákóczi út 5.
47°55'22.5"N 19°41'32.7"E illetve 47.922903, 19.692407
 
Zsigmond Király Általános Iskola tornaterme, saját felszereléssel, csak szombat éjszakára.
Pásztó, Nagymező út 36. A kollégiummal közös udvar, autóval bejárat a Rákóczi út felől.
47°55'22.4"N 19°41'38.6"E illetve 47.922899, 19.694059
 
     A szállásokat a jelentkezéskor kapott szállásjeggyel lehet elfoglalni, pénteken 17 órától, szombaton 16 órától. Vasárnap 9 óráig kell elhagyni a szállásokat.
     A szállásokon az értékeiteket (laptop, töltőre tett mobiltelefon) ne hagyjátok őrizetlenül! A szobákat éjszakára belülről zárjátok be!
 
Eredményhirdetés:
Éjszakai: péntek 23.00 óra(a kiírásban megadottól eltérően)
3x3 váltó: szombat 17.30 óra
Összetett verseny: vasárnap 13.30 óra
 
Díjazás:
     Az éjszakai versenyen éremdíjazás lesz. Ezen kívül egy támogatónk jóvoltából, aki az éjszakai versenyformát kívánja népszerűsíteni, minden kategóriában (a Nyílt Kezdő kivételével) ahol legalább 5 induló érvényes eredményt ér el, a kategória győztese 10.000 Ft pénzdíjazásban részesül.
     A két nappali egyéni futam összetett eredménye alapján a dobogósok érmet és tiszteletdíjat kapnak. 
     A váltóversenyen minden 1-3. helyezett csapat elfogyasztható tárgyjutalmat kap.
 
Környezetvédelem
Kérjük, segítsétek azzal a rendezőség munkáját, hogy a hulladékot mindenki hazaviszi magával. Köszönjük előre is! Az MTFSZ környezetvédelmi útmutatójának megfelelően a nappali futamok Versenyközpontjában csak egy nagy szelektív hulladékgyűjtő lesz kialakítva, kérjük, hogy minden szemetet ebbe helyezzetek el! Más szemetes nem is lesz. Kérjük mindenki segítő hozzáállását. Ide is csak a legszükségesebb esetben dobjatok szemetet, hulladékot.
 
Egyéb
A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a rendezőség engedélyével lehetséges.
     A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
     Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő és a környezet tisztaságára!
Szombaton és vasárnap a cél közelében MapRun bemutató is lesz Erdélyi Tibor szervezésében.
Szombaton és vasárnap Trail multiNavigátor Várfutás illetve ösvényfutás lesz a tájfutóversennyel megegyező terepen. A pályát fehér színű, multiNavigátor feliratú szalagok jelzik.
 
Támogatók
Hollókő község Önkormányzata
Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft. 
Salgótarján Város Önkormányzata
Balassagyarmat Város Önkormányzata
MONT-INOX Kft.
Széles és Széles Kft. Sörfőzde, Balassagyarmat
Nógrád-Novohrad Geopark
Gazduram sajtboltja, Hollókő
Fazekasház, Hollókő
Nefelejcs Vendégház, Hollókő
Érsek Balázs ötvös, Hollókő
Fabatka Portéka kézműves ajándék, fajáték, Hollókő
Bercsényi fazekasműhely, Hollókő
Bőrműves Műhely, Hollókő
Zsebe János ásvány- és drágakőcsiszoló, Hollókő
Hexadon Kft.
Canon Hungária
Magnetic Kft.
Tarján Acél Kft.
Borea-67 építész bt.

 


 
Futamonkénti részletes információk

 


Éjszakai verseny, Hollókő, 2019. április 26. péntek
 
Versenyközpont
Küszöb Információs Iroda, Hollókő, Központi parkoló
47°59'48.2"N 19°35'21.6"E illetve 47.996710, 19.589344
 
Megközelítés
Hollókő belterületén táblákkal jelezve.
 
Parkolás
A Központi parkolóban, 16 óra után ingyenes.
 
Jelentkezés
17:00-19:00 óra között Pásztón a kollégiumi szálláshelyen.
19:30-20:30 óra között a Versenyközpontban.
 
„0” idő 21:00 órakor.
 
Terep
Hollókő település -a Világörökség részévé nyilvánított- palóc Ófaluja, a falu fölé magasodó középkori vár és környéke, hagyásfás legelő, elhagyott kőbányák, érdekes sziklaalakzatok, csupasz sziklafelszínek, parkerdő sok mesterséges objektummal. A futhatóság tág határok között változik, jól futható erdők és ligetesek valamint bozótruhaszaggató aljnövényzet egyaránt megtalálhatók. A szintkülönbségek jelentősek.
    A terepen helyenként villanypásztorok illetve azok romjai találhatók, ezeket a térkép nem jelzi.
    
Térkép
Méretarány, alapszintköz, méret:      1:10 000 / 5m / A5:     MW 16, 18, 21
                                                          1: 7500 / 5m / A4:      többi kategória
 
VK-rajt távolság 100m, nincs szalagozás, táblával jelezve.
 
Egyéb
Mobil WC-k nem lesznek, hanem a Versenyközpont melletti WC-ket használhatják a versenyzők.
     A legtöbb pálya logikus útvonala elhalad a szombati és vasárnapi futamok addigra már felépített Versenyközpontja mellett (célkapu, kordonok, sátrak). Ezt a Versenyközpontot az éjszakai verseny térképe nem ábrázolja.

 

E1, E2 futam és 3x3 váltó, Hollókő, 2019. április 27. szombat és április 28. vasárnap

 
Versenyközpont
Hollókő, Gomb-hegy
47°59'49.2"N 19°35'02.3"E illetve 47.997008, 19.583977
 
Megközelítés
Hollókő belterületén táblákkal jelezve, a Kossuth utca – Május 1. út – Orgona út – Sport út útvonalon műúton, a Castellum Hoteltől földúton. Ez az útvonal elkerüli Hollókő Központi parkolóját, így nagyobb turistaforgalom esetén is könnyebben járható.
           
Parkolás
A Versenyközponttól 200-500 méter távolságra, a parkolásirányítók utasításai szerint, terepen kialakított ideiglenes parkolóban (tájfutóversenyeken átlagos terepviszonyok). A parkolási díj: 500 Ft/autó/nap, a parkolásirányítóknak fizetendő.
    Aszfaltos parkolók a faluban találhatók, ezek használatának díja 1200 Ft/autó/nap, a parkolóautomatáknál fizetendő.
    A Castellum Hotel parkolóit csak az ott megszálló vendégek használhatják! Kérjük, hogy ha nem ott van a szállásotok, a hotel parkolóit ne használjátok! Köszönjük.
 
Jelentkezés szombaton8:00-10:00 óra között, vasárnap 8:30-9:30 között a Versenyközpontban. A váltóra szombaton 12:00-14:00 között is lehet jelentkezni.
 
Terep
Részletes jellemzést lásd az egyes futamoknál.
 
 
Egyéb
Szombaton a Versenyközpont környéke versenyterület. A kordonnal lekerített területekre nem szabad belépni!
    A versenyen mobil WC-k nem lesznek, hanem a Versenyközpont melletti (100m), valamint a Központi parkolónál található (a versenyzői parkolótól 100…300m) WC-ket használhatják a versenyzők. A biológiai szükségletek erdőben való elvégzésére korlátozottak a lehetőségek, aki mégis ezt a megoldást választja, kérjük, hogy tevékenységének nyomait gondosan tüntesse el!
    A WC-knél vízvételi lehetőség is van.
 

E1 középtávú futam, Hollókő, 2019. április 27. szombat délelőtt

 
„0 idő” 10:30 órakor.
 
Terep
A terep legnagyobb része a híres hollókői (egykori) hagyásfás legelő, amelynek nagyobb része mára beerdősült, a fiatal erdőben ott állnak az évszázados faóriások. A hagyásfás legelő kisebb részét pár évvel ezelőtt kitisztították, azaz az öreg jellegfák megmaradtak, a fiatalokat kivágták, így állították vissza a néhány évtizeddel ezelőtti állapotot, és ma már újra legelőként használják. A futhatóság tág határok között változik, kitűnően futható erdők és ligetesek valamint bozótosabb tereprészek egyaránt megtalálhatók. A szintkülönbségek jelentősek.
  A terepen helyenként villanypásztorok illetve azok romjai találhatók, ezeket a térkép nem jelzi.          
 
Térkép
Méretarány, alapszintköz, méret (pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve)
1:10000 / 5m / A4:      e         
1:10000 / 5m / A5:      f          
1:7500 / 5m / A3:        g
1:7500 / 5m / A4:        h
 
VK-rajt távolság 800m / 10m, kék-fehér szalagozáson. A rajtszalagozás nem a kihelyezett célon át vezet.
 
A futamon kihelyezett cél lesz. Itt csak egy célkapu és céldoboz lesz, és a frissítőosztás. Kiolvastatni a Versenyközpontban kell, legkésőbb 14.00-ig.
 
Kihelyezett cél-VK távolság 400m / 50m, sárga-fehér szalagozáson
 
Egyéb
A meredek oldalak miatt fokozottan ajánlott stoplis vagy félszöges illetve terepfutó cipő viselése.
 

3x3 váltó futam, Hollókő, 2019. április 27. szombat délután

 
„0 idő” 15:00 órakor.
 
Terep
A falu fölé magasodó középkori vár környéke, elhagyott kőbányák, ligetesek, érdekes sziklaalakzatok, csupasz sziklafelszínek. A futhatóság tág határok között változik, jól és kevésbé jól futható erdők valamint bozótruhaszaggató aljnövényzettel tarkított ligetesek egyaránt megtalálhatók. A szintkülönbségek jelentősek.
           
Térkép
Méretarány, alapszintköz, méret:      nagykörök      1:4000 / 2,5m
                                                          kiskörök          1:2000 / 1m
A nagy- és kiskör térképe egy A5-ös lapon van ábrázolva.
A Versenyszabályzattól eltérő méretarányú térképek használatához a Versenybizottság hozzájárult.
 
Váltóhely és cél a Versenyközpontban.
 
Pályák, kategóriák
Kétféle hosszúságú pálya van (hosszú és rövid), melyeken 3 fős váltók versenyeznek. A váltó tagjaira nézve nincs egyesületi megkötés. Korra és nemre a különböző kategóriákban az alábbi megkötések vonatkoznak:
pálya
kategória
indulási megkötések
hosszú
 
3x3x1,1 km
M50-
váltótagok életkorának összege legfeljebb 50 év
M21
bárki, megkötés nélkül
W21
csak nők
M100+
váltótagok életkorának összege legalább 100 év
rövid
 
3x3x0,7 km
M40-
váltótagok életkorának összege legfeljebb 40 év
W50-
csak nők, életkoruk összege legfeljebb 50 év
W100+
csak nők, életkoruk összege legalább 100 év
M150+
váltótagok életkorának összege legalább 150 év
W150+
csak nők, életkoruk összege legalább 150 év
Mix
bárki, de legfeljebb 1 fő F21-es lehet a váltóban
 
A W50- kategória a kiírásban szereplőtől eltérően a rövid pályát futja.      
 
Egyéb
A meredek oldalak miatt fokozottan ajánlott stoplis vagy félszöges illetve terepfutó cipő viselése. A hosszú pályán indulók figyelmét felhívjuk, hogy -különösen esős időben- a pálya teljesítése lapos vagy sima talpú cipőben különleges kihívást jelent!
 
A 3x3 váltóverseny lebonyolítása
 
A névszerinti nevezést a kötött futási sorrend megadásával és a dugóka számokkal együtt kérjük, hogy minél hamarabb adjátok meg az Entry-ben, vagy a honlapról letölthető nevezési lapot kitöltve és az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre elküldve.
     A névszerinti nevezésnél ügyeljetek arra, hogy a futók korösszege megfeleljen az adott kategóriának. A futó életkorának (akárcsak egy egyéni versenyen) az az életkor számít, amit a futó az idei évben betölt, tehát pl. akkor is 15 évesnek számít, ha majd csak december 31-én tölti be a 15-öt.
     Az ellenőrzés megkönnyítésére kérjük, hogy a papír alapú névszerinti nevezésnél a nyilvántartási számot vagy ennek hiányában a születési évet mindig tüntessétek fel!
 
A névszerinti nevezés leadási, elküldési határideje 2019. április 26. péntek 20.00 óra. Ezen az időponton túl az összeállításokat csak 1000 Ft/váltó adminisztrációs díj felszámítása mellett tudjuk elfogadni. A már leadott összeállításokon csak különlegesen indokolt esetben (sérülés) lehet változtatni. Ilyenkor a váltó korösszegét kérjük újból ellenőrizzétek! Az utolsó lehetséges leadási, változtatási időpont április 27. szombat 13.00 óra.
                                          Kérjük a fenti intézkedésünk megértését, sajnos a tömeges méretekben, túl későn megadott összeállítások és helyszíni nevezések komoly hibaforrást jelentenek.
A 3x3-as váltón a nagy skandináv váltóversenyekhez hasonlóan a tavalyi abszolút eredménylista alapján fogjuk kiosztani a rajtszámokat. Ez azt jelenti, hogy a hosszú pályán a tavalyi győztes fogja az 1-es rajtszámot kapni (a röviden pedig a 101-eset), a többiek pedig növekvő sorrendben. Ennek az a jelentősége, hogy a tömegrajtkor így várhatóan az erősebb váltók kerülnek az első sorokba, és nem a hátsó sorból előretörve kell "átgázolniuk" a nyilván jó erőben lévő, de mégiscsak lassúbb váltók első futóin.
     Azoknál a kluboknál, ahol több váltó is van, a klubon belüli számozást is ebben a sorrendben fogjuk kiosztani, tehát értelemszerűen a névszerinti nevezéskor a klub legerősebb váltójának érdemes a klubon belüli 1-es sorszámot adni. Ezt a klubon belüli sorszámozást kérjük, tegyétek is meg, erre van mód az Entry-ben és a nevezési lapon is.
Összesen 9 féle részpálya van. Minden csapattag háromszor fut, és a futási sorrendjük kötött, azaz az 1. futó fut 4. és 7. alkalommal is, a 2. futó 5. és 8. alkalommal, a 3. futó 6. és 9. alkalommal. Minden futó mindhárom alkalommal természetesen másik részpályát fut. Az együttfutások elkerülése végett a pályákban elágazás van.
                                         A váltók kombinációjának kiosztása olyan, hogy az egy-egy futó által lefutott részpályák összessége ugyanazt az „összpályát” eredményezi. A Versenyszabályzat és a Minősítési Szabályzat szerint az egyéni eredményt nem részpályánként, hanem a három részpályán futott időt összeadva, azaz „összpályánként” számoljuk.
     Rangsorpont számításnál minden csapattagot az életkorának és nemének megfelelő ellenfelekkel együtt értékelünk: szeniorokat a szenioroknál, felnőtteket felnőttben, ifiket az ifiknél, nőket a nőknél, férfiakat a férfiaknál.
 
A versenyzők rajtszámai háromféle színűek: Az 1-4-7. futóké kék, a 2-5-8. futóké sárga, a 3-6-9. futóké magenta.
     A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük hozzon magával mindenki!
     Az első futók térképeiket a tömegrajtnál kezükbe kapják. A további kifutásoknál a váltóhely és a térképrajt közötti felállított állványról, öntevékenyen kell elvenni a térképet, lefelé húzva. Az állványon a csapatok térképei rajtszám szerint jobbról balra növekvő sorrendben vannak felrakva, egy csapat térképei mindig egymás alatt egy függőleges oszlopban. Legfelül a második futóké, alatta a harmadik futóké, és így tovább, legalul a kilencedik. Mindegyik térképen rajta van a csapat rajtszáma és az, hogy hányadik futóé (pl. 23.8, azaz a 23-as rajtszámú csapat 8. futójáé).
     Mindig a legfelső térképet kell elvenni az adott oszlopból. Az azonosítást megkönnyíti, hogy a versenyzőnek mindig olyan színű térképet kell elvennie az állványról, amilyen színű a rajtszáma.
     A verseny állása menet közben is jól figyelemmel kísérhető az elfogyott térképek száma alapján, amelyik csapat térképei közül a legtöbb hiányzik, az a csapat áll éppen az élen. A térképállványtól a versenyzőnek el kell futnia néhány métert a térképrajtot jelölő bójáig.
     Az ellenőrzőpontok bizonyos helyeken nagyon közel vannak egymáshoz (a kiskörön akár csak 5-10 méterre, de 30 méternél közelebb a Versenyszabályzat előírásai szerint csak nem azonos típusú objektum esetén), emiatt fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
     A hosszú pályákon a kódok egy-egy kombinációs szakaszon belül általában növekvő sorrendben következnek egymás után. Emiatt a szokásosan kerülendő összetéveszthető kódokat is alkalmaztuk (66, 86, 98, 99), de ezek a Versenyszabályzatnak megfelelően alá vannak húzva. Ilyen kódok a rövid pályán is előfordulnak.
 
A részpályák első részét (nagykör) a térkép felső részén 1:4000 méretarányban, 2,5 méteres alapszintközzel, ISSOM jelkulcssal ábrázoljuk.
     A nagykör lefutása után a versenyzők elérik a cél területéről is látható átfutópontot. Innen kezdődik a pályák második része (kiskör). A kiskört a térkép alsó részén 1:2000 méretarányban, 1 méteres alapszintközzel ábrázoljuk. Az átfutópont mindkét térképrészleten rajta van, mindhárom átfutáskor dugni kell rajta. A szimbolban egy üres sor következik az átfutópont után.
     A kiskör a célterület közelében, ligetes tereprészen vezet.  A versenyző a részpályája kiskörének végén érinti a 100-as befutópontot. A 100-ason is dugni kell mindhárom alkalommal. Innen kordonok között még 50 métert kell futnia a váltóhelyig. A váltás kézráütéssel történik. Váltás után a beérkező versenyzőnek a célban is kell dugnia. Ezután a célsátornál dugókáját ki kell olvastatnia, minden részpálya után. FIGYELEM! Kérjük fokozottan figyeljetek oda, hogy ne hagyjátok el a célterületet csak kiolvastatás után, különben a következő futás előtti törlésnél az előző eredményetek kitörlődik, amivel futásotok (így az egész csapat eredménye is) értékelhetetlen lesz! Kiolvastatás után le kell adni a térképet a csapat rajtszámával ellátott zacskóba. Ezután frissítőt kap a versenyző.
     A következő részpályára történő beálláskor kell az előző futás eredményét kitörölni. Itt viszont arra figyeljetek, hogy csak kitörölt dugókával álljatok be váltani, mert ha benne marad az előző kör eredménye is, akkor az újabb kör „nem fog beleférni”.
 



E2 normáltávú futam, Hollókő, 2019. április 28. vasárnap

 
„0 idő” 10:00 órakor.
 
 
Terep
A rövidebb pályákon a középtávú futaméhoz hasonló terep. A hosszabb pályák nagyobb része többnyire jól futható, markáns domborzatú erdőben vezet, helyenként nagy kiterjedésű felbozótosodott irtásokkal illetve jelentős szintkülönbségekkel. Ezek együttese gondolkodtató útvonalválasztási feladatok elé állítja a versenyzőket.
           
Térkép
Méretarány, alapszintköz, méret:
1:10000 / 5m / A3:      a         
1:10000 / 5m / A4:      b         
1:7500 / 5m / A3:        c
1:7500 / 5m / A4:        d
           
 
VK-rajt távolság 2300m / 80m, kék-fehér szalagozás. A rajtszalagozás nem a kihelyezett célon át vezet.
 
 
Frissítőhely
Átmenetben lesz frissítőhely telepítve az alábbi kategóriákban, a térképen a pohár jel jelzi.
M18A    72%
M20A    64%
M21A    43%   70%
M35A    64%
M40A    67%  
M45A    60%
W21A   72%
 
A futamon kihelyezett cél lesz. Itt csak egy célkapu és céldoboz lesz, és a frissítőosztás. Kiolvastatni a Versenyközpontban kell.
 
Kihelyezett cél-VK távolság 750m / 120m, sárga-fehér szalagozáson. Az útvonal a Vár-forrás mellett halad el. Javasoljuk ennek megtekintését.
 
Egyéb
A meredek oldalak miatt minden pályán fokozottan ajánlott stoplis, félszöges vagy terepfutó cipő viselése.

 

Sikeres és élvezetes versenyzést kíván mindenkinek

 a RENDEZŐSÉG

 Várunk jövő évi versenyeinken is!

 
2020. április 9-12.
kiemelt válogató
Salgótarján környéke
4 versenynap, 5 futam
 
 
2020. június 19-22.
 
Salgó Kupa
2020. június 20-21.
2 középtávú futam
országos rangsoroló