Versenyértesítő - letölthető pdf
Versenyértesítő - letölthető és szerkeszthető doc

 

 XII. Nógrád Nagydíj 2018 - VII. Ifjúsági találkozó

 Versenyértesítő

 

A rendező Salgótarjáni Dornyay SE és Balassagyarmati Balassi Bálint KSE 
valamint a Nógrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség 
szeretettel köszönti a versenyzőket a 2018. évi Nógrád Nagydíjon!

 

 
Általános információk

 

A verseny védnökei   Medvácz Lajos, Balassagyarmat polgármestere
                                 Markó Antal, Szügy község polgármestere
Versenybíróság
Elnök  
Kovács Gábor
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert
                                                     Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     -éjszakai
Kovács Boldizsár
Kovalcsik István
     -E1 normáltáv
Kovács Gábor
Peregi Dávid
     -E2 középtáv
Goldmann Róbert
Peregi Dávid
     -3x3 váltó
Kovács Péter
Czímer Z. József
     -E3 vadászrajt
Kovács Zoltán
Czímer Z. József
Titkár
Fehérváriné Dénes Judit
SI
Berecz Gábor,Kovács Balázs, Goldmann Róbert
Rajt
Bessenyei István
Cél
Stork Joachim Gábor
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula
  Verseny meghatározása
éjszakai:
Éjszakai egyéni regionális rangsoroló verseny
E1, E2, E3:
Háromfordulós nappali egyéni verseny összetett értékeléssel,
E1 kiemelt rangsoroló, E2 és E3 országos rangsoroló
3x3 váltó:
Országos rangsoroló váltóverseny (3x3-as)
 Program, tervezett „0” idő, helyszínek, versenyidő
2018.04.27.
péntek       
21:00
Balassagyarmat-Nyírjes üdülőtelep
éjszakai verseny
regionális rangsoroló
versenyidő 120 perc
2018.04.28. szombat    
12:00
Szügy
E1 - normáltávú verseny
kiemelt rangsoroló
a NN és az Ifjúsági Találkozó (IT) 1. fordulója,
serdülő és ifi válogató verseny
versenyidő 180 perc
2018.04.29.
vasárnap      
10:00
Szügy
E2 - középtávú verseny
országos rangsoroló
a NN és az IT 2. fordulója,
serdülő és ifi válogató verseny
versenyidő
90 perc
15:00
Szügy
3x3 váltó verseny
országos rangsoroló
IT 3. fordulója (FN40- és FN50-ben)
versenyidő 180 perc
2018.04.30.
hétfő
10:00
Balassagyarmat-Belváros
E3 – közép- ill. rövidített normáltávú verseny vadászrajttal
a NN 3. fordulója
versenyidő 120 perc

 

 A helyszínek áttekintése Google térképen:

https://drive.google.com/open?id=104PhM9fkWf_5deBZuwS8N-K1yDc4gTe9&usp=sharing

 
Versenyközpont, jelentkezés, helyszíni nevezés
 A helyszíneket, jelentkezési időpontokat lásd a Futamonkénti részletes információk című részben. Versenyanyagot a nappali futamokra csak egyben adunk ki! Helyszíni nevezés az üres helyekre, a kinyomtatott plusz térképek erejéig, az alábbiak szerint lehetséges:
nevezési díj
 
04.19-től
éjszakai
 
 
2600 Ft
E1, E2, E3
FN10-14, Nyílt
1 nap
 
2500 Ft
3 nap
 
7000 Ft
FN16-18, FN60-
1 nap
 
2800 Ft
3 nap
 
7900 Ft
FN20-55
1 nap
 
3300 Ft
3 nap
 
9400 Ft
Nyílt
D, DK
1 nap
 
1900 Ft
3 nap
 
5200 Ft
3x3 váltó
 
 
6800 Ft

A nevezési díjakból az éves MTFSz versenyengedéllyel rendelkező versenyzők az éjszakain 300 Ft/fő/futam, a többi futamon 600 Ft/fő/futam kedvezményben részesülnek. A Nyílt, D, DK kategóriákban nem szükséges a versenyengedély, így rájuk a kedvezmény sem vonatkozik.
SI dugó bérlés 14-es korcsoport felett 300Ft/fő/futam.
A svájci Christian Fiechter felajánlásának köszönhetően a Nógrád Nagydíjon 100% nevezési díj támogatásban részesülnek az FN 10D, 12C/D, 14E/C, 16E/C, 15-18C kategóriákban induló olyan versenyzők, akiknek a verseny napján van érvényes MTFSZ éves versenyengedélye (ezt a verseny előtti hétfőig, azaz április 23-ig kell megigényelni). A támogatás csak a nappali egyéni futamokra (E1, E2, E3) és a kedvezményes (alapáras) nevezési díjra vonatkozik. A támogatást a részt vevő egyesületek az MTFSZ-től fogják megkapni a Nógrád Nagydíj után. Az elszámolás alapját az elindult versenyzők képezik (tehát a pálya teljesítése nem követelmény). A nevezési díj megfizetése a rendezőség felé ugyanúgy a nevező klub feladata, mint általában.
 Ifjúsági Találkozó
Idén hetedik alkalommal rendezzük meg az utánpótlást nevelő klubok Ifjúsági Találkozóját, melyen jól fel lehet mérni az utánpótlás korcsoportok pillanatnyi felkészültségét, erőviszonyait.
     Az Ifjúsági Találkozón utánpótlás pontversenyt hirdetünk az FN 10D, 12C, 14E, 16E, 18E kategóriákban, az E1 és E2 futamok 1-10. helyezettjeit pontozva. A váltóversenyen az FN40- és FN50- kategóriákban az egy klubbeli up. korú tagokkal felálló 1-10. helyezett váltók is pontozásra kerülnek. Az összetett pontversenyben győztes klub 50.000 Ft különdíjban részesül.
 
Parkolás
Minden nap a Futamonkénti részletes információk című részben megadott helyen és módon.  
     Kérjük a parkolást irányító rendezők utasításainak maradéktalan betartását, törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     Az éjszakai versenyen és a városi futamon a parkolókban a nyitott autókat ne hagyjátok őrizetlenül, értékeitekre vigyázzatok, azokat a bezárt autóban se hagyjátok feltűnő, jól látható helyen! Az autókulcsokat az éjszakain a célban, a városi futamon az óvodánál lévő csomagmegőrzőben le lehet adni.
 Terep
Részletes terepjellemzést lásd az egyes futamoknál.
 Térkép
Helyesbítés ideje 2017-18 között. Az összes futamon 4+1 színes digitális ofszetnyomással vízálló, Pretex papírra nyomtatva. Részletes adatok (méretarány, alapszintköz, helyesbítők neve, térkép méret) az adott futamoknál.
Az éjszakai versenyen és az E1, E2 futamokon ISOM2017 jelkulcs. A 3x3 váltón és az E3 futamon ISSOM2007 jelkulcs (sprintjelkulcs). A két jelkulcs különbözősége miatt előfordul, hogy ugyanazt a rókavárat az ISOM2017 jelkulcsú térképen barna háromszög, az ISSOM2007 jelkulcsú térképen pedig barna x jelzi.
     A Versenyközpontokban a verseny terepeiről korábban készült térképek megtekinthetők.
 Pontmegnevezés
A térképen szimbóllal.Az egyéni futamokon lesz pótszimból, a 3x3 váltón nem. Kíméld környezeted, ha teheted, a pótszimbólt ne celluxozással rögzítsd, ami szelektíven nem gyűjthető szemetet termel, hanem használj szimbóltartót! Köszönjük! (de azért lesz cellux is a rajtban)
 Kategóriák
A kategóriák megnevezése angol rövidítéssel van megadva: M - férfiak, W - nők.
A nyílt kategóriák: Nyílt technikás; Nyílt könnyű; Nyílt szalagos.
     A 10D, 10DK, 12D és Nyílt szalagos kategóriák szalagozottak, de a szalagozás nem a logikus útvonalon halad, hanem kanyarokat csinál, a bátrabbak levághatják ezeket a kitérőket. A szalagozás narancs színű, aminek mentén akár több, az adott kategóriában nem érintendő ellenőrzőpont is található. Utóbbiakon nem szükséges lyukasztani.
     A 10D és 12D kategóriában a versenyzők kísérése nem megengedett. A 10DK kategóriákban a versenyzőket szabad kísérni.
     A Nyílt és a 10DKkategóriák a Nógrád Nagydíj E1, E2, E3 futamain külön kordonból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét a rajtdoboz adja. Jelentkezéskor rögzítjük az adatokat és minden napra egy-egy rajtbónt adunk, amely jogosít a kordonba való belépésre. Ezzel a versenyidő 0. percétől lehet indulni, az utolsó rajtidő a minősítő kategóriákéval megegyezik (hozzávetőlegesen E1: 150. perc, E2: 90. perc és E3: 120. perc).
     Az éjszakai versenyen a Nyílt kategória is rajtlista szerint indul.
     Az éjszakai versenyen az M55, W16, W35, W45, W55 kategóriákban csak 1-4 nevezés érkezett, őket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába.
     A háromnapos összetett versenyen kevés nevező miatt megszűnt kategóriák, az ide nevezőket átsoroltuk:
            M20E > M21E
            M21C > M21Br
            W20E > W21E
            W35A > W21E
Akinek nem felel meg az átsorolás szerinti kategória, díjmentesen módosíthat valamelyik megmaradt kategóriába, az üres helyek erejéig, legkésőbb a jelentkezéskor.
     A háromnapos összetett versenyen az M75A, M80A, W65A, W70A, W75A kategóriákban csak 1-4 nevezés érkezett, őket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába.
     A 3x3 váltó kategóriáit lásd a futam részletes leírásánál. 
Rajtszám
Az egyéni versenyek rajtszámának viselése kötelező az E1, E2, E3 futamokon. DK és Open kategóriákban nem lesz rajtszám. A 3x3 váltón külön rajtszám lesz. A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük, hozzon magával mindenki!
Pontérintési rendszer
Sportident. A válogató versenyek egyenlő feltételeinek megteremtése végett a dobozok nem működnek Air üzemmódban egyik futamon sem.
 
Ellenőrző pontok
Állványon narancs-fehér illetve piros-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző, az éjszakain fényvisszaverő.
 
Frissítés
Az E1, E2, E3 futamokon minden befutott versenyző 0,5 literes palackozott ásványvizet kap. Kérjük a palackot összelapítva helyezzétek a célterületen lévő szelektív gyűjtő megfelelő helyére! Az éjszakain és a 3x3 váltón poharas frissítés lesz, a poharakat egymásba tolva helyezzétek el!
     Az E1 futamon a hosszabb pályákon frissítőt adunk, részletes leírást lásd az adott futamnál.
    
Térképleadás
A nappali egyéni versenyeken és a 3x3 váltón a befutás után a térképet le kell adni. Az E1, E2 és a 3x3 váltó térképeit a váltó után, az E3 térképeit az utolsó rajt után lehet elvinni.
 
Eredményközlés
A verseny eredményeit egyrészt a célterületen elhelyezett kivetítőn lehet nyomon követni. Másrészt az on-line eredményközlő rendszeren, melyre wi-fire csatlakozni képes, web böngészővel rendelkező eszközzel (okostelefon, táblagép, laptop) lehet csatlakozni. Nem szükséges hozzá mobilinternet hozzáférés.
     Technikai adatok: SSID: result (nyílt rendszer, jelszó nélkül lehet csatlakozni).
     A böngészőbe ahttp://result.hu címet kell beírni. Itt a verseny egyszerűsített honlapját éritek el, ahonnan egy kattintással el tudtok navigálni az on-line eredményekhez. Értelemszerűen ki kell választani a kívánt kategóriát, és utoljára be kell állítani a frissítés időközét (30 másodperc, 1 perc, 2 perc, vagy 5 perc). Kérdés esetén szívesen segítenek a rendezők.
     Papír alapú eredményközlés csak korlátozottan lesz. Az adott versenynap eredményeit kifüggesztjük másnap reggel a célterületen. Ezen kívül az adott versenynap végén az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük.
 
Gyerekverseny, óvoda, csomagmegőrző
Az E1, E2, E3 futamok Versenyközpontjainak közelében ingyenes gyerekversenyt rendezünk, továbbá az óvodában gye­rekfelügyeletet biztosítunk. Az óvodában csomagmegőrző működik, az autókulcsokat is itt lehet leadni.
 
Szállás
Balassi Bálint Gimnázium, tornaterem saját felszereléssel
Balassagyarmat, Deák Ferenc utca 17.
48°04'30.5"N 19°17'41.0"E illetve 48.07515, 19.29473
 
Ridens iskola kollégiuma, 5, 6 és 9 ágyas szobák saját fürdőszobával
Balassagyarmat, Nyírjespuszta 5. (a városközponttól 6 kilométerre)
48°03'20.2"N 19°16'23.7"E illetve 48.0556, 19.27325
 
Madách Imre Kollégium, 4 ágyas szobák, a folyosón közös (koedukált) zuhanyozóval
Balassagyarmat, Régimalom utca 2.  
48°04'36.0"N 19°17'04.1"E illetve 48.07667, 19.28447
 
     A szállásokat a jelentkezéskor kapott szállásjeggyel lehet elfoglalni, pénteken 19 órától, szombaton 16 órától. Hétfőn 10 óráig kell elhagyni a szállásokat.
     A szállásokon az értékeiteket (laptop, töltőre tett mobiltelefon) ne hagyjátok őrizetlenül! A szobákat éjszakára belülről zárjátok be!
 
Eredményhirdetés:
Éjszakai: péntek 23.00 óra(a kiírásban megadottól eltérően)
3x3 váltó: vasárnap 17.30 óra
Összetett verseny, VII. Ifjúsági Találkozó: hétfő 13.00 óra
 
Díjazás:
     Az éjszakai versenyen éremdíjazás lesz. Ezen kívül egy támogatónk jóvoltából, aki az éjszakai versenyformát kívánja népszerűsíteni, minden kategóriában (a Nyílt Kezdő kivételével) ahol legalább 5 induló érvényes eredményt ér el, a kategória győztese 10.000 Ft pénzdíjazásban részesül.
     A három nappali egyéni futam összetett eredménye alapján a dobogósok érmet és tiszteletdíjat kapnak.
     A váltóversenyen minden 1-3. helyezett csapat tárgyjutalmat kap.
     A VII. Ifjúsági Találkozó pontversenyének győztes egyesülete 50 000 Ft pénzdíjazásban részesül a kiírtak szerint.
 
Környezetvédelem
Az MTFSZ környezetvédelmi útmutatójának megfelelően a Versenyközpontokban csak egy nagy szelektív hulladékgyűjtő lesz kialakítva, kérjük, hogy minden szemetet ebbe helyezzetek el! Más szemetes nem is lesz. Kérjük mindenki segítő hozzáállását. Ide is csak a legszükségesebb esetben dobjatok szemetet, hulladékot. Kérjük, segítsétek azzal a rendezőség munkáját, hogy a hulladékot mindenki hazaviszi magával. Köszönjük előre is!
 
Egyéb
A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a rendezőség engedélyével lehetséges.
     A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
     Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő és a környezet tisztaságára!
 
Támogatók
Balassagyarmat Város Önkormányzata
Salgótarján Város Önkormányzata
Szügy község Önkormányzata
Mikszáth Kálmán Művelődési Központ, Balassagyarmat
Polgárőrség Balassagyarmat
MONT-INOX Kft.
Széles és Széles Kft. Sörfőzde, Balassagyarmat
Gazduram sajtboltja, Hollókő
Szarvas Térképek
Svejk vendéglő, Balassagyarmat
Canon Hungária
Magnetic Kft.
Tarján Acél Kft.
Borea-67 építész bt.
TOLDI-98. Kft.
Ridens Általános Iskola, Szakgimnázium, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium,
      Balassagyarmat-Nyírjes
Balassi Bálint Gimnázium, Balassagyarmat
Kiss Árpád Általános Iskola, Balassagyarmat
Salgótarjáni Szakképzési Centrum Mikszáth Kálmán Gimnáziuma, Szakgimnáziuma,
      Szakközépiskolája és Szakiskolája, Balassagyarmat
Salgótarjáni Szakképzési Centrum Szondi György Szakgimnáziuma,
      Szakközépiskolája és Szakiskolája, Balassagyarmat
Kövi Pál Sportközpont, Balassagyarmat
Madách Imre Kollégium, Balassagyarmat
Red Iron Gym, Balassagyarmat
Geokoord Kft. Balassagyarmat

 

 

 Futamonkénti részletes információk

Éjszakai verseny, Balassagyarmat-Nyírjes, 2018. április 27. péntek

Versenyközpont
Ridens iskola, Balassagyarmat, Nyírjespuszta 5. 
48°03'20.2"N 19°16'23.7"E illetve 48.0556, 19.27325
 
Megközelítés
A Balassagyarmatról Csesztvére tartó műútról, valamint az üdülőtelepen a letérés táblákkal jelezve.
 
Parkolás
Korlátozott számban a Ridens iskola területén, amikor ezek a parkolók elfogytak, utána a Balassagyarmat-Nyírjes üdülőtelep utcáin. Az ingatlanok bejáratait ne álljátok el!
 
Jelentkezés 19:00-20:30 óra között a Versenyközpontban.
 
„0” idő 21:00 órakor.
 
Terep
Dombvidéki terep 145-200 m közötti magasságban, változatos növényzettel, helyenként szabdalt domborzattal. Az úthálózat az üdülőtelepen és a parkerdőben sűrű, máshol ritka. Különböző korú ültetett fenyvesek, ültetett tölgyesek, kisebb akácos foltok borítják a tájat. A futhatóság és a láthatóság többségében jó, általában fehér és 1-es zöld jelölésű, de vannak sűrűbb részek is. Az abszolút szintkülönbségek kicsik, de vannak dombvidéki viszonylatban meredek részek is. A parkerdei részen sok mesterséges objektum van, továbbá gazdag a vízrajz (öt halastó).
            A parkerdő részen megtalálható egy bicikli-krossz pálya, egymástól 2-5 méterre párhuzamosan futó, szeszélyesen kanyargó ösvényszerű utacskákkal. Ezeket, mivel a térkép méretarányában nem lenne lehetséges, ezért a térkép nem ábrázolja.
 
Térkép
A terep első tájfutó térképét éppen 50 évvel ezelőtt id. Argay Gyula és id. Balla Sándor készítette. Az azóta eltelt időben a terepről több különféle térkép jelent meg, a mostani versenyre bizonyos területeket teljesen újrahelyesbítettünk, másokat felülvizsgáltunk.
Helyesbítés és aktualizálás 2018-ban:          Kovács Gábor, Kovács Zoltán
Méretarány, alapszintköz, méret:              1:10 000 / 2,5m / A4: MW 16, 18, 21
                                                                  1: 7500 / 2,5m / A4:   többi kategória
 
VK-rajt távolság 50m, nincs szalagozás, táblával jelezve.

E1, E2 futam és 3x3 váltó, Szügy, 2018. április 28. szombat és április 29. vasárnap

 
Versenyközpont
Szügy községtől délre 1,5 kilométerre.
48°01'17.8"N 19°20'14.8"E illetve 48.0216, 19.33743
 
Megközelítés
A Balassagyarmat-Aszód közti műútról Szügy községtől délre a letérés táblákkal jelezve. A műúttól földúton kb. 500 métert kell menni, a földút minősége változó, helyenként csak lassú tempóban járható. A műútról való lehajtás Balassagyarmat-Szügy felől érkezve enyhe balkanyarral történik, megfelelően lassú tempó ajánlott. Aszód-Mohora felől érkezve mintegy 160 fokos hajtűkanyarral lehet a földútra ráhajtani úgy, hogy a lekanyarodáshoz át kell menni a szembejövő sávba. A lehajtást irányítók segítik, biztosítják, kövessétek az utasításaikat!
            100 méterrel a műútról való lehajtás után a földút keresztezi az Aszód-Balassagyarmat vasútvonalat. A vonatok kb. óránként járnak, az átjárón való áthaladást a legforgalmasabb időszakokban irányítók segítik, kövessétek az utasításaikat. Kevésbé forgalmas időszakban, amikor az irányítók nincsenek a vasúti átjárónál, akkor kellő körültekintéssel haladjatok át.
 
Parkolás
Közvetlenül a célterület mellett, a parkolásirányítók utasításai szerint.
     Szélsőségesen rossz időjárás esetén szükségparkoló a Szügy-Mohora műút mentén.  Ebben az esetben erről idejében tájékoztatást adunk a megfelelő fórumokon.
 Jelentkezés szombaton10:00-12:00 óra között, vasárnap 8:00-10:00 között a Versenyközpontban. A váltóra vasárnap 12:00-13:00 között is lehet jelentkezni.
 Terep
A terep három, egymástól jól elkülöníthető részre tagolódik, ezeket a 3 futam (E1, E2, 3x3) pályái kategóriától is függően különböző mértékben érintik.
  1. A Fekete-víz és az Ős-Ipoly hordalékos területe, klasszikus homokbuckás alföldi terep, különböző korú és futhatóságú ültetett erdei és lucfenyő erdővel és akácosokkal, mocsarakkal valamint friss, de jól futható tarvágásokkal.
  2. A Mohorai-Nagy-kő hasadékvulkán éles gerince alpesi jellegű meredek oldalakkal, helyenként érdekes sziklaalakzatokkal és kőmezőkkel, sok helyen nagyon jól futható bükkerdővel, bennük „évszázados” bükk és gyertyán jellegfákkal. Máshol akácos és tölgyes erdők, ligetesek változatos futhatósággal. A gerinc mentén és a déli oldalban az egykori kőbányászat nyomai több helyen megtalálhatók elhagyott bányagödrök, bányaudvarok, meddőhányók formájában, ez utóbbiak részletgazdag domborzatot képeznek. Az északi oldalon akadnak suvadásos területek szintén érdekes domborzattal, kis tóval, mocsarakkal.
      Az 1. és 2. tereprész között terül el a 27 hektár területű Berekalji-víztározó (horgásztó).
  1. Új-szőlő, egykori, mára felhagyott és elvadult gyümölcsös és szőlőhegy meredek oldalakkal, ligetesekkel, bozótfoltokkal.
 
 
Egyéb
A célterület környéke versenyterület. A kordonnal lekerített területekre nem szabad belépni!
Az utóbbi napok meleg időjárása miatt a környéken a szúnyogok elszaporodtak, készüljetek szúnyogriasztó készítményekkel!
     Szombaton és vasárnap a versenyek előtt vagy után javasoljuk a közeli (1600m/110m), 268 m magas Dudáska-hegyen álló Leánykökörcsin-kilátó felkeresését, ahonnan a környék jól belátható.
     A célterületen mobil wc-k lesznek, valamint 1000 literes tartályból vízvételi lehetőség. A biológiai szükségletek erdőben való elvégzésére korlátozottak a lehetőségek, aki mégis ezt a megoldást választja, kérjük, hogy tevékenységének nyomait gondosan tüntesse el!

E1 normáltávú futam, (kiemelt rangsoroló, serdülő és ifi válogató) Szügy, 2018. április 28. szombat

 
"0 idő” 12:00 órakor.
 
Terep
A leghosszabb pályák (a pályaadatok táblázatban 3-assal jelölve) a terep mindhárom részére ellátogatnak. A közepes hosszúságúak (pályaadatoknál 2-es) az 1. és 2. tereprészen kalandoznak. A rövid pályák csak az alföldi jellegű 1. tereprészen vezetnek (1-essel jelölve).    
 
Térkép
A terep legnagyobb részéről először készült térkép.
Helyesbítés  2017. október-2018. március:  Vancsik Nándor, Kovács Gábor
Méretarány, alapszintköz, méret (pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve)
1:15000 / 5m / A4:      b         
1:10000 / 5m / A3:      a         
1:10000 / 5m / A4:      c         
1:10000 / 2,5m / A5:   d
1:7500 / 5m / A3:        e
1:7500 / 2,5m / A4:     f
 
VK-rajt távolság 1200m / 0m, kék-fehér szalagozáson.
  
Frissítőhely
Átmenetben lesz frissítőhely telepítve az alábbi kategóriákban, a térképen a pohár jel jelzi.
M18E, M21E, M35A, M40A, M45A, W21E
 
Egyéb
A rövid pályák (1. tereprész, alföldi jellegű, a pályaadatoknál 1-essel jelölve) sima talpú cipőben is teljesíthetők. A többi pályán a meredek oldalak miatt fokozottan ajánlott stoplis vagy félszöges illetve terepfutó cipő viselése.
            A hosszabb pályákon a logikus útvonal a Berekalji-víztározó zsilipjénél egy keskeny vashídon át vezet, amit a térképen az átkelőhely lila jelével is megjelöltünk. A vashídon való átfutásnál figyeljetek versenyzőtársaitokra (kényelmesen egyszerre egy ember tud átfutni a kb. 5 méter hosszú hídon).
            Bizonyos pályák közel vezetnek az Aszód-Balassagyarmat vasútvonalhoz. A vasúti pályára rámenni, azon futni tilos!

E2 középtávú futam (serdülő és ifi válogató), Szügy, 2018. április 29. vasárnap délelőtt

 
„0 idő” 10:00 órakor.
 
Terep
A pályák az előzőekben leírt 2-es számú, hegyvidéki jellegű tereprészen vezetnek.
 
Térkép
A terepről először készült tájfutó térkép.
Helyesbítés:  2017. október-2018. március,             Vancsik Nándor
Méretarány, alapszintköz, méret (pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve)
1:10000 / 5m / A4:      g         
1:10000 / 5m / A5:      h         
1:7500 / 5m / A4:        i
 
A célterület csak gyalogosan közelíthető meg, kihelyezett célként működik. Itt csak egy célkapu és céldoboz lesz, és frissítő. Kiolvastatni a Versenyközpontban kell, legkésőbb 14.30-ig. A térképet a kihelyezett célban kell leadni.
VK-rajt távolság 2500m/10m kék-fehér szalagozás.
VK-kihelyezett cél távolság 1800m/0m kék-fehér szalagozás. A rajtszalagozás a kihelyezett célon át vezet.
 
Egyéb
A meredek oldalak miatt minden pályán fokozottan ajánlott stoplis, félszöges vagy terepfutó cipő viselése. 

3x3 váltó futam, Szügy, 2018. április 29. vasárnap délután

 
„0 idő” 15:00 órakor.
 
Terep
A pályák az előzőekben leírt 1-es számú, alföldi jellegű tereprészen vezetnek.
Néhány ellenőrzőpont közel esik az Aszód-Balassagyarmat vasútvonalhoz. A vasúti pályára rámenni, azon futni tilos!
           
Térkép
A terep egy részéről 2009-ben már megjelent egy térkép, amin akkor az első 3x3 váltóversenyt bonyolítottuk le. Most azonban először készült térkép a területről ebben a méretarányban és az annak megfelelő részletezettséggel.
 
Helyesbítés 2018. január-március     Kovács Gábor
Méretarány, alapszintköz, méret:      nagykörök      1:4000 / 1m
                                                          kiskörök          1:2000 / 1m
                                                          A nagy- és kiskör térképe egy A5-ös lapon van ábrázolva.
A Versenyszabályzattól eltérő méretarányú térképek használatához a Versenybizottság hozzájárult.
            
A 3x3 váltóverseny lebonyolítása
 
A névszerinti nevezést a kötött futási sorrend megadásával és a dugóka számokkal együtt kérjük, hogy minél hamarabb adjátok meg az Entry-ben, vagy a honlapról letölthető nevezési lapot kitöltve és az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre elküldve. A szombati jelentkezésnél is kaphattok üres nevezési lapot.
     A névszerinti nevezésnél ügyeljetek arra, hogy a futók korösszege megfeleljen az adott kategóriának. A futó életkorának (akárcsak egy egyéni versenyen) az az életkor számít, amit a futó az idei évben betölt, tehát pl. akkor is 15 évesnek számít, ha majd csak december 31-én tölti be a 15-öt.
     Az ellenőrzés megkönnyítésére kérjük, hogy a papír alapú névszerinti nevezésnél a nyilvántartási számot vagy ennek hiányában a születési évet mindig tüntessétek fel!
 
A névszerinti nevezés leadási, elküldési határideje 2018. április 28. szombat 20.00 óra. Ezen az időponton túl az összeállításokat csak 1000 Ft/váltó adminisztrációs díj felszámítása mellett tudjuk elfogadni. A már leadott összeállításokon csak különlegesen indokolt esetben (sérülés) lehet változtatni. Ilyenkor a váltó korösszegét kérjük újból ellenőrizzétek! Az utolsó lehetséges leadási, változtatási időpont április 29. vasárnap 13.00 óra.
                                          Kérjük a fenti intézkedésünk megértését, sajnos a tömeges méretekben, túl későn megadott összeállítások és helyszíni nevezések komoly hibaforrást jelentenek.
A 3x3-as váltón a nagy skandináv váltóversenyekhez hasonlóan a tavalyi abszolút eredménylista alapján fogjuk kiosztani a rajtszámokat. Ez azt jelenti, hogy a hosszú pályán a tavalyi győztes fogja az 1-es rajtszámot kapni (a röviden pedig a 101-eset), a többiek pedig növekvő sorrendben. Ennek az a jelentősége, hogy a tömegrajtkor így várhatóan az erősebb váltók kerülnek az első sorokba, és nem a hátsó sorból előretörve kell "átgázolniuk" a nyilván jó erőben lévő, de mégiscsak lassúbb váltók első futóin.
     Azoknál a kluboknál, ahol több váltó is van, a klubon belüli számozást is ebben a sorrendben fogjuk kiosztani, tehát értelemszerűen a névszerinti nevezéskor a klub legerősebb váltójának érdemes a klubon belüli 1-es sorszámot adni. Ezt a klubon belüli sorszámozást kérjük, tegyétek is meg, erre van mód az Entry-ben és a nevezési lapon is.
Összesen 81 féle részpálya van (AAAA…ABAC…CCCC). Minden csapattag háromszor fut, és a futási sorrendjük kötött, azaz az 1. futó fut 4. és 7. alkalommal is, a 2. futó 5. és 8. alkalommal, a 3. futó 6. és 9. alkalommal. Minden futó mindhárom alkalommal természetesen másik részpályát fut. Az együttfutások elkerülése végett a pályákban több helyen is van elágazás.
                                         A váltók kombinációjának kiosztása olyan, hogy az egy-egy futó által lefutott részpályák összessége ugyanazt az „összpályát” eredményezi. A Versenyszabályzat és a Minősítési Szabályzat szerint az egyéni eredményt nem részpályánként, hanem a három részpályán futott időt összeadva, azaz „összpályánként” számoljuk.
     Rangsorpont számításnál minden csapattagot az életkorának és nemének megfelelő ellenfelekkel együtt értékelünk: szeniorokat a szenioroknál, felnőtteket felnőttben, ifiket az ifiknél, nőket a nőknél, férfiakat a férfiaknál.
A versenyzők rajtszámai háromféle színűek: Az 1-4-7. futóké kék, a 2-5-8. futóké sárga, a 3-6-9. futóké magenta.
 
     A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük hozzon magával mindenki!
     Az első futók térképeiket a tömegrajtnál kezükbe kapják. A további kifutásoknál a váltóhely és a térképrajt közötti felállított állványról, öntevékenyen kell elvenni a térképet, lefelé húzva. Az állványon a csapatok térképei rajtszám szerint balról jobbra növekvő sorrendben vannak felrakva, egy csapat térképei mindig egymás alatt egy függőleges oszlopban. Legfelül a második futóké, alatta a harmadik futóké, és így tovább, legalul a kilencedik. Mindegyik térképen rajta van a csapat rajtszáma és az, hogy hányadik futóé (pl. 23.8, azaz a 23-as rajtszámú csapat 8. futójáé).
     Mindig a legfelső térképet kell elvenni az adott oszlopból. Az azonosítást megkönnyíti, hogy a versenyzőnek mindig olyan színű térképet kell elvennie az állványról, amilyen színű a rajtszáma.
     A verseny állása menet közben is jól figyelemmel kísérhető az elfogyott térképek száma alapján, amelyik csapat térképei közül a legtöbb hiányzik, az a csapat áll éppen az élen. A térképállványtól a versenyzőnek el kell futnia kb. 40 métert a térképrajtot jelölő bójáig.
     Az ellenőrzőpontok bizonyos helyeken nagyon közel vannak egymáshoz (a kiskörön akár csak 5-10 méterre, de 30 méternél közelebb a Versenyszabályzat előírásai szerint csak nem azonos típusú objektum esetén), emiatt fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
     A hosszú pályákon a kódok egy-egy kombinációs szakaszon belül általában növekvő sorrendben következnek egymás után. Emiatt a szokásosan kerülendő összetéveszthető kódokat is alkalmaztuk (66, 86), de ezek a Versenyszabályzatnak megfelelően alá vannak húzva. Ilyen kódok a rövid pályán is előfordulnak.
 
A részpályák első részét (nagykör) a térkép bal oldalán 1:4000 méretarányban, 1 méteres alapszintközzel, ISSOM jelkulcssal ábrázoljuk.
     A nagykör lefutása után a versenyzők elérik a cél területéről is látható átfutópontot. Innen kezdődik a pályák második része (kiskör). A kiskört a térkép jobb oldalán 1:2000 méretarányban, 1 méteres alapszintközzel ábrázoljuk. Az átfutópont mindkét térképrészleten rajta van, mindhárom átfutáskor dugni kell rajta. A szimbolban egy üres sor következik az átfutópont után.
     A kiskör a célterület közelében vezet. Ezt kifejezetten erre a versenyre, mesterséges objektumok (kordonszalagok, sátrak, stb.) felhasználásával kiépített „terepen” kell teljesíteni. Ez a szakasz, mely a célból figyelemmel kísérhető,a térkép jobb oldalán kinagyítva, 1:2000 méretarányban van ábrázolva. A „kerítések” a terepen kordonszalaggal vannak kihúzva, ezeket a térképen vastag fekete vonal (521.1 - az áthatolhatatlan fal jele) jelzi. Ezeken a kordonokon átugrani, átmászni, átbújni, átnyúlni NEM SZABAD, a versenyből való kizárást vonja maga után! A felépített sátrak az épület (526.1) jelével vannak ábrázolva.
     A versenyző a részpályájának végén érinti a 100-as befutópontot. A 100-ason is dugni kell mindhárom alkalommal. Innen kordonok között még 60 métert kell futnia a váltóhelyig. A váltás kézráütéssel történik. Váltás után a beérkező versenyzőnek a célban is kell dugnia. Ezután a célsátornál dugókáját ki kell olvastatnia, minden részpálya után. FIGYELEM! Kérjük fokozottan figyeljetek oda, hogy ne hagyjátok el a célterületet csak kiolvastatás után, különben a következő futás előtti törlésnél az előző eredményetek kitörlődik, amivel futásotok (így az egész csapat eredménye is) értékelhetetlen lesz! Kiolvastatás után le kell adni a térképet a csapat rajtszámával ellátott zacskóba. Ezután frissítőt kap a versenyző.
     A következő részpályára történő beálláskor kell az előző futás eredményét kitörölni. Itt viszont arra figyeljetek, hogy csak kitörölt dugókával álljatok be váltani, mert ha benne marad az előző kör eredménye is, akkor az újabb kör „nem fog beleférni”.
 

E3 vadászrajtos középtávú/rövidített normáltávú futam, Balassagyarmat-Belváros, 2018. április 30. hétfő

 
Versenyközpont
Balassagyarmat, Civitas Fortissima tér 6. (a város főtere), volt Vármegyeháza
48°04'36.5"N 19°17'25.9"E illetve 48.0768, 19.29052
A cél a Vármegyeháza előtt lesz felépítve. A Versenyközpont a Vármegyeháza udvarán van. Közvetlen szomszédjában található a volt vármegyei börtön (jelenleg is börtönként üzemelő) 1845-ben épült kör alaprajzú, műemlék épülete, amiből fennállása óta még nem szökött meg senki.
            Wc-k a Vármegyeháza emeletén találhatók, táblákkal jelezve.
            A város főtere a verseny időtartamára a gépjárműforgalom elől le lesz zárva.
 
Parkolás
A Versenyközpont közelében két kisebb kapacitású kijelölt parkolóhely van, az elsőként érkezők ide parkolhatnak a parkolásirányítók utasításai szerint.
48°04'32.5"N 19°17'15.3"E illetve 48.0757, 19.28758
            48°04'34.3"N 19°17'16.0"E illetve 48.07618, 19.28779
 
Törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására! Akik a belvárosban alszanak, azoknak javasoljuk, hogy a szálláshely közelében hagyják autóikat és gyalog közelítsék meg a Versenyközpontot.
     Parkolók-Versenyközpont 250m/0m.
A parkolók megtelte után parkolás a város utcáin, javasoljuk a Rákóczi fejedelem útja, Kóvári út, Nádor, Széchenyi, Régimalom, Deák Ferenc, Szent Imre utcák használatát valamint a Penny Market áruház parkolójának a jól elkülönülő hátsó részét. Kérjük, hogy az első részre ne álljatok, azt hagyjátok meg a vásárlóknak.
    A térképvázlaton ezeket a lehetőségeket bejelöltük, a Versenyközponttól 200-600 méter távolságra találhatók.
 
Jelentkezés 8:00-10:00 óra között a Versenyközpontban.
 
„0 idő” 10:00 órakor.
 
 
Terep
Balassagyarmat belvárosa, tipikus városi terület parkokkal, udvarokkal valamint városszéli területek nyílt és félig nyílt területekkel, bozótosokkal, sportpályákkal, kerítésekkel.
            Itt található a Palócliget, egy 110-120 évvel ezelőtt létrehozott városi park, idős faóriásokkal, benne a Palóc Múzeummal és Magyarország első szabadtéri néprajzi múzeumával (skanzenjével). Közintézmények (jellemzően iskolák) érdekes tájékozódási, útvonalválasztási feladatot kínáló udvarai. Óvárosi rész belső udvarokkal, helyenként zegzugos utcácskákkal. A rövidebb pályák ezen a városi tereprészen vezetnek (a pályaadatok táblázatban V betűvel jelezve)
            A hosszabb pályák (a pályaadatok táblázatban B betűvel jelezve) az 1970-es években új mederbe terelt Ipoly folyó egykori (mára feltöltött) és jelenlegi medre közötti ártéri területre is elvezetnek. Itt egyrészt ártéri ligetes erdőfoltok, bozótos labirintusok találhatók, másrészt itt épült és épül ki a város sportközpontja, sportpályákkal, bekerített területekkel, ahol a kerítések közötti navigáció és útvonalválasztás jelenthet kihívást.
A terület túlnyomó részéről először készül tájfutó térkép, a terepen minősítő tájfutó verseny korábban még nem volt.
           
Térkép
Helyesbítés 2018. január-április:        Kovács Péter, Kovács Zoltán
Méretarány, alapszintköz, méret:      1:4000 / 1m / A4 és A3:         MW 10-21, Nyílt kategóriák
                                                          1:3000 / 1m / A4 és A3:         szenior kategóriák
 
VK-rajt távolság 300m / 5m, kék-fehér szalagozás.
     A rajt felé vezető szalagozás egy keskeny sikátoron vezet keresztül, ami egyben logikus útvonal is bizonyos pályáknak. Kérjük, hogy a rajtba menet biztosítsatok utat az éppen arra futó versenyzőknek.
     A rajt a város szabadtéri színpadán (Palóc színpad) lesz. A színpad kiszolgáló épületében büfé és wc-k állnak a versenyzők, kísérők rendelkezésére. A büfé kerthelyiségéből („Terasz”) a még el nem rajtolt vagy a már célba futott versenyzők és a kísérők jól figyelemmel kísérhetik klubtársaik vagy akár ellenfeleik mozgását. Ez a terület afféle „szurkolói zónaként” üzemel, kérjük ezt használják a csapatvezetők, kísérők is.
 
Rajtolás az E3 futamon
Az E1+E2 futamok összetett eredménye alapján az E3 futamon 30 percig vadászrajt lesz (a DK és Open kategóriák kivételével). Akik az első 2 nap után 30 percnél nagyobb hátrányt szedtek össze, azok 30 perc után percenként következnek. Az E3 futam rajtidőit vasárnap este közzétesszük a verseny honlapján, illetve kifüggesztjük a nagy létszámú szálláshelyeken (Ridens iskola, Madách kollégium, Balassi Bálint Gimnázium tornaterme) továbbá hétfőn reggel az E3 futam céljában. Kérjük ezek alapján mindenki öntevékenyen írja fel rajtidejét a rajtszámára a megfelelő helyre!
    A rajtfolyosóba 6 perccel a rajt előtt kell belépni. Külön folyosó lesz a 00 másodpercre indulóknak, és külön folyosó a 01-59 másodpercre rajtolóknak. Belépés után újból ellenőrizni kell. A térképelvétel az időrajt után a térképrajtig vezető kötelező útvonal mentén történik. Ügyeljetek a megfelelő kategória kiválasztására!
    A 10DK és az Open kategóriák a rajtban külön folyosóból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét az E1 és E2 futamhoz hasonlóan rajtdoboz adja.
    A rajtot több mint 3 perccel lekéső versenyzők rendezői kísérettel rajtolhatnak el.
 
A vadászrajt kategóriánkénti tervezett első rajtideje
kategória
első rajtoló (perc)
 
kategória
első rajtoló (perc)
M10D
10
 
W10D
30
M12C
0
 
W12C
0
M12D
55
 
W12D
75
M14E
70
 
W14E
70
M14C
60
 
W14C
60
M15-18C
20
 
W15-18C
20
M16E
80
 
W16E
80
M18E
40
 
W18E
40
M21E
90
 
W21E
90
M21Br
85
 
W21Br
0
 
 
 
W21C
85
M35
50
 
 
 
M35Br
50
 
W35Br
5
M40
75
 
W40
20
M45
25
 
W45
25
M45Br
5
 
W45Br
5
M50
35
 
W50
35
M55
10
 
W55
10
M60
65
 
W60
65
M65
70
 
W65
75
M70
75
 
W70
15
M75
45
 
W75
55
M80
80
 
 
 
 Egyéb
A városi terepen SZIGORÚAN TILOS (és a sok burkolt felület miatt nem is érdemes) stoplis, szöges vagy félszöges cipő viselése. Javasoljuk bordázott talpú edzőcipó vagy terepfutó cipó viselését.
            A terep egyes részein járműforgalom van. Mindenkor a KRESZ szabályait betartva versenyezzetek! A forgalmasabb területeket a Polgárőrség biztosítja.
            A városszéli, ártéri erdőkbe is elvezető pályákon (a pályaadatok táblázatban B betűvel jelezve) helyenként különböző mértékben bozótos, csalános részek is találhatók, emiatt az ezeken a pályákon futóknak a szokásos városi futóöltözet (rövidnadrág, atlétatrikó) helyett erősen javasoljuk teljes testet fedő bozótruha viselését.
Az épp nem versenyző tájfutók, kísérők a terepen csak az etikus sportolói magatartás szabályait betartva tartózkodjanak: kérjük, ne segítsétek és ne zavarjátok a versenyzőket!

 

Sikeres és élvezetes versenyzést kíván mindenkinek

 

a RENDEZŐSÉG