Versenyértesítő - letölthető pdf

Versenyértesítő - letölthető és szerkeszthető doc

Nógrád Nagydíj embléma - letölthető

 

 

XI. Nógrád Nagydíj 2017 - VI. Ifjúsági találkozó

Versenyértesítő

 

A rendező Salgótarjáni Dornyay SE, a Balassagyarmati Balassi Bálint KSE
és a HUFEZE Pásztó valamint a Nógrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
szeretettel köszönti a versenyzőket a 2017. évi Nógrád Nagydíjon! 

 

 

 Általános információk

 

Bevezetés
A verseny szervezése során előre nem látott körülmények nehezítették dolgunkat. Az egy időben zajló autóverseny, valamint a terephasználati korlátozások miatt a 2. napi kiemelt normáltávú futam helyszínét kétszer kellett áthelyeznünk. Az autóverseny megközelítési nehézségeket okozhat szombaton és vasárnap. A Bükki Nemzeti Park jelentős korlátozásokkal járult hozzá a védett területek használatához, a fokozottan védett területekéhez pedig egyáltalán nem.
            Reményeink szerint a fenti körülmények miatti kényelmetlenségekért cserébe kárpótlást nyújtanak a különleges terepek, az újonnan készült térképek, és színvonalas küzdelemben dőlnek majd el az idei Nógrád Nagydíj helyezései.
 
A verseny fővédnöke          Fekete Zsolt, Salgótarján megyei jogú város polgármestere
 
Versenybíróság
Elnök  
Kovács Gábor
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert
Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     -éjszakai
Marczis István
id. Pelyhe Dénes
     -E1 erdei sprint
Kovács Zoltán
Czímer Z. József
     -3x3 váltó
Kovács Péter
Kovács Sebestyén
     -E2 normáltáv
ifj. Pelyhe Dénes
Erdélyi Gyula
Pintér Ábel
     -E3 vadászrajt
Goldmann Róbert
Kovács Boldizsár
Titkár
Fehérváriné Dénes Judit
SI
Berecz Gábor,Kovács Balázs, Goldmann Róbert
Rajt
Bessenyei István
Cél
Stork Joachim Gábor
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula
 
Verseny meghatározása
éjszakai:
Éjszakai egyéni országos rangsoroló verseny
E1, E2, E3:
Háromfordulós nappali egyéni verseny összetett értékeléssel,
E2 kiemelt rangsoroló, E1 és E3 országos rangsoroló
3x3 váltó:
Országos rangsoroló váltóverseny (3x3-as)
 
 
Program, tervezett „0” idő, helyszínek, versenyidő
2017.04.28.
péntek      
20:30
Salgótarján-Forgáchtelep
éjszakai verseny
országos rangsoroló
versenyidő 120 perc
2017.04.29. szombat  
10:30
Salgótarján-Szilváskőpuszta
E1 - erdei rövidtávú verseny
országos rangsoroló
a NN és az Ifjúsági Találkozó (IT) 1. fordulója
versenyidő 60 perc
15:00
Salgótarján-Szilváskőpuszta
3x3 váltó verseny
országos rangsoroló
IT 2. fordulója (FN40- és FN50-ben)
versenyidő
180 perc
2017.04.30.
vasárnap      
10:00
Kazár
E2 - normáltávú verseny
kiemelt rangsoroló
a NN 2. és az IT 3. fordulója
versenyidő 180 perc
2017.05.01.
hétfő
10:00
Salgótarján-Zagyvaróna
E3 - rövidített normáltávú verseny vadászrajttal, a NN 3. fordulója
versenyidő 150 perc

 

A helyszínek áttekintése Google térképen

 

Versenyközpont, jelentkezés, helyszíni nevezés
Minden nap másik helyen lesz a Versenyközpont. A helyszíneket, jelentkezési időpontokat lásd a Futamonkénti részletes információk című részben. Versenyanyagot a nappali futamokra csak egyben adunk ki! Helyszíni nevezés az üres helyekre, a kinyomtatott plusz térképek erejéig, az alábbiak szerint lehetséges:
nevezési díj
04.20-tól
éjszakai
 
2300 Ft
E1, E2, E3
FN10-14, Nyílt
1 nap
1900 Ft
3 nap
5200 Ft
FN16-18, FN60-
1 nap
2200 Ft
3 nap
6100 Ft
FN20-55
1 nap
2700 Ft
3 nap
7600 Ft
3x3 váltó
 
5000 Ft
SI dugó bérlés 14-es korcsoport felett 300Ft/fő/futam.
 
 Ifjúsági Találkozó
Idén hatodik alkalommal rendezzük meg az utánpótlást nevelő klubok Ifjúsági Találkozóját, melyen jól fel lehet mérni az utánpótlás korcsoportok pillanatnyi felkészültségét, erőviszonyait.
     Az Ifjúsági Találkozón utánpótlás pontversenyt hirdetünk az FN 10D, 12C, 14E, 16E, 18E kategóriákban, az E1 és E2 futamok 1-10. helyezettjeit pontozva. A váltóversenyen az FN40- és FN50- kategóriákban az egy klubbeli up. korú tagokkal felálló 1-10. helyezett váltók is pontozásra kerülnek. Az összetett pontversenyben győztes klub 50.000 Ft különdíjban részesül.
 
Parkolás
Minden nap a Futamonkénti részletes információk című részben megadott helyen és módon.  
     Kérjük a parkolást irányító rendezők utasításainak maradéktalan betartását, törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
    A parkolókban a nyitott autókat ne hagyjátok őrizetlenül, értékeitekre vigyázzatok, azokat a bezárt autóban se hagyjátok feltűnő, jól látható helyen! Az autókulcsokat az óvodánál lévő csomagmegőrzőben le lehet adni.
     A szombati helyszínen a parkolási díj: 200 Ft/autó. Kérjük aprópénzzel készüljetek. 
 
 Terep
Medves-hegység, 250-625 m tszf. magasságban. Bazalt és riolittufa felszínek, szabdalt, sok helyen különlegesen részletgazdag domborzat, több helyen az egykori szén- és kőbányászat nyomaival. Tölgy-, bükk-, fenyő- és akácerdők változatos futhatósággal, néhol nyílt és félig nyílt területekkel tarkítva. Részletes terepjellemzést lásd az egyes futamoknál.
 
 Térkép
Helyesbítés ideje 2013-2017 között, a régebbiek esetében 2017 tavaszán aktualizálva. Az összes futamon 4+1 színes digitális ofszetnyomással vízálló, Pretex papírra nyomtatva. Részletes adatok (méretarány, alapszintköz, helyesbítők neve, térkép méret) az adott futamoknál.
     A Versenyközpontokban a verseny terepeiről korábban készült térképek megtekinthetők.
 
 Pontmegnevezés
A térképen szimbóllal.Az egyéni futamokon lesz pótszimból, a 3x3 váltón nem. Kíméld környezeted, ha teheted, a pótszimbólt ne celluxozással rögzítsd, ami szelektíven nem gyűjthető szemetet termel, hanem használj szimbóltartót! Köszönjük! (de azért lesz cellux is a rajtban)
 
 Kategóriák
A kategóriák megnevezése angol rövidítéssel van megadva: M - férfiak, W - nők.
A nyílt kategóriák: Open A – Nyílt technikás; Open B – Nyílt könnyű; Open S – Nyílt szalagos.
     A 10D, 10DK, 12D és Open S kategóriák szalagozottak, de a szalagozás nem a logikus útvonalon halad, hanem kanyarokat csinál, a bátrabbak levághatják ezeket a kitérőket.
     A 10D és 12D kategóriában a versenyzők kísérése nem megengedett. A 10DK kategóriákban  a versenyzőket szabad kísérni.
     A 10D, 12D, 10DK és Open S kategóriák szalagozása narancs színű. A szalagozás mentén akár több, az adott kategóriában nem érintendő ellenőrzőpont is található. Utóbbiakon nem szükséges lyukasztani.
     Az Open és a 10DKkategóriák a Nógrád Nagydíj E1, E2, E3 futamain külön kordonból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét a rajtdoboz adja. Jelentkezéskor rögzítjük az adatokat és minden napra egy-egy rajtbónt adunk, amely jogosít a kordonba való belépésre. Ezzel a versenyidő 0. percétől lehet indulni, az utolsó rajtidő a minősítő kategóriákéval megegyezik (E1: 90. perc, E2 és E3: 120. perc).
     Az éjszakai versenyen az Open kategória is rajtlista szerint indul.
     Az éjszakai versenyen az M55, W55 kategóriákban csak 1-2 nevezés érkezett, őket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába.
     A háromnapos összetett versenyen kevés nevező miatt megszűnt kategóriák, az ide nevezőket átsoroltuk:
            W45Br > W35Br
            W35A > W40A (illetve egy fő 40 év alatti versenyzőt W35Br-be)
            W65A > W60A
Akinek nem felel meg az átsorolás szerinti kategória, díjmentesen módosíthat valamelyik megmaradt kategóriába, az üres helyek erejéig, legkésőbb a jelentkezéskor.
     A 3x3 váltó kategóriáit lásd a futam részletes leírásánál.
 
Rajtszám
Az egyéni versenyek rajtszámának viselése kötelező az E1, E2, E3 futamokon. DK és Open kategóriákban nem lesz rajtszám. A 3x3 váltón külön rajtszám lesz. A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük, hozzon magával mindenki!
 
 Pontérintési rendszer
Sportident. Az egyéni futamokon a dobozok Air üzemmódban működnek. A 3x3 váltón hagyományos módon (azaz rendesen dugni kell az Air+ dugókákkal is).
 
 Ellenőrző pontok
Állványon narancs-fehér illetve piros-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző, az éjszakain fényvisszaverő.
 
 Frissítés
Az E1, E2, E3 futamokon minden befutott versenyző 0,5 literes palackozott ásványvizet kap. Kérjük a palackot összelapítva helyezzétek a célterületen lévő szelektív gyűjtő megfelelő helyére! Az éjszakain és a 3x3 váltón poharas frissítés lesz, a poharakat egymásba tolva helyezzétek el!
     Az E2 és E3 futamokon a hosszabb pályákon frissítőt adunk, részletes leírást lásd az adott futamoknál.
 
 
Térképleadás
Az egyéni versenyeken nem kell leadni a térképet, mivel a terepek előző térképei ismertek. Kérjük, hogy legyetek sportszerűek és ne mutassátok meg a pályát a még rajt előtt lévő versenyzőtársaitoknak! A 3x3 váltón le kell adni a térképet, amit a verseny vége után lehet felvenni.
 
 Eredményközlés
A verseny eredményeit egyrészt a célterületen elhelyezett kivetítőn lehet nyomon követni. Másrészt az on-line eredményközlő rendszeren, melyre wi-fire csatlakozni képes, web böngészővel rendelkező eszközzel (okostelefon, táblagép, laptop) lehet csatlakozni. Nem szükséges hozzá mobilinternet hozzáférés.
     Technikai adatok: SSID: nn2017 (nyílt rendszer, jelszó nélkül lehet csatlakozni).
     A böngészőbe a http://nn2017.hu címet kell beírni. Itt a verseny egyszerűsített honlapját éritek el, ahonnan egy kattintással el tudtok navigálni az on-line eredményekhez. Értelemszerűen ki kell választani a kívánt kategóriát, és utoljára be kell állítani a frissítés időközét (30 másodperc, 1 perc, 2 perc, vagy 5 perc). Kérdés esetén szívesen segítenek a rendezők.
     Papír alapú eredményközlés csak korlátozottan lesz. Az adott versenynap estéjén kifüggesztjük az aznapi eredményeket a Gyermektáborban, a Beszterce iskolában, valamint másnap reggel a célterületen. Ezen kívül az adott versenynap végén az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük.
 
 Gyerekverseny, óvoda, csomagmegőrző
Az E1, E2, E3 futamok Versenyközpontjainak közelében ingyenes gyerekversenyt rendezünk, továbbá az óvodában gye­rekfelügyeletet biztosítunk. Az óvodában csomagmegőrző működik, az autókulcsokat is itt lehet leadni.
 
 Szállás
Tarjáni Gyermektábor, Salgótarján-Tóstrand: kőház és faház. A faház nem fűtött.
48°08'05.8"N 19°48'57.4"E illetve 48.134944, 19.815944
Beszterce iskola, Salgótarján, Beszterce tér 4.:tornaterem
48°7'45.02"N  19°48'49.75"E  illetve 48.129172, 19.813819
Salgótarján északi végén a 21-es útról a letérés táblával jelezve, illetve a mellékelt térképvázlatok szerint.
     A szállásokat a jelentkezéskor kapott szállásjeggyel lehet elfoglalni, pénteken 19 órától, szombaton 15 órától.
     A szállásokon az értékeiteket (laptop, töltőre tett mobiltelefon) ne hagyjátok őrizetlenül! A szobákat éjszakára belülről zárjátok be!
 
Eredményhirdetés:
Éjszakai: szombat 14.00 óra
3x3 váltó: szombat 17.30 óra
Összetett verseny, VI. Ifjúsági Találkozó: hétfő 14.00 óra
 
Díjazás:
Az éjszakai versenyen éremdíjazás lesz.
A három nappali egyéni futam összetett eredménye alapján a dobogósok érmet és tiszteletdíjat kapnak.
A váltóversenyen minden 1-3. helyezett csapat tárgyjutalmat kap.
A VI. Ifjúsági Találkozó pontversenyének győztes egyesülete 50 000 Ft pénzdíjazásban részesül a kiírtak szerint.
 
 Környezetvédelem
Az MTFSZ környezetvédelmi útmutatójának megfelelően a Versenyközpontokban csak egy nagy szelektív hulladékgyűjtő lesz kialakítva, kérjük, hogy minden szemetet ebbe helyezzetek el! Más szemetes nem is lesz. Kérjük mindenki segítő hozzáállását. Ide is csak a legszükségesebb esetben dobjatok szemetet, hulladékot. Kérjük, segítsétek azzal a rendezőség munkáját, hogy a hulladékot mindenki hazaviszi magával. Köszönjük előre is!
 
 Egyéb
A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a rendezőség engedélyével lehetséges.
   A vadásztársaság tájékoztatása szerint a vaddisznók fialási időszakában vagyunk. A vackán megzavart malacait féltő anyakoca esetlegesen veszélyt jelenthet a megzavaróra. Ilyen helyek jellemzően a 3-as zölddel jelölt sűrű bozótosok mélyén fordulnak elő, ezeket a pályák logikus útvonalai elkerülik.
     A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
     Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő és a környezet tisztaságára!
 
Támogatók
Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata
Kazár Község Önkormányzata
Balassagyarmat Város Önkormányzata
SÁI Beszterce ltp-i Tagiskola
MONT-INOX Kft.
Szent András Sörfőzde, Békésszentandrás
Canon Hungária
Magnetic Kft.
Lara World Tech Kft.
Tarján Acél Kft.
Borea-67 építész bt.
 

 

 

 Futamonkénti részletes információk

 

Éjszakai verseny, Salgótarján-Forgáchtelep, 2017. április 28. péntek

 

Versenyközpont
Forgáchtelepi sportpálya, Salgótarján-Forgáchtelep, Salgótarján városközpontjától 3 km-re.
48°05'02.9"N 19°48'44.4"E illetve 48.084129, 19.812321
 
 Megközelítés
Salgótarján régi 21-es útról (Rákóczi út) a letérés táblákkal jelezve, a Forgách Antal majd a Vasvári Pál úton át.
 
 Parkolás
A Vasvári Pál út – Kazári út – Somlyói út elágazásánál lévő területen (a célterülettől kb. 150 méterre).
 
Jelentkezés 19:00-20:00 óra között a Versenyközpontban.
 
„0” idő 20:30 órakor.
 
Terep
Középhegységi terep 300-550 m közötti magasságban, többnyire jól futható szálerdővel, szabdalt, helyenként részletgazdag domborzattal. Az úthálózat közepes sűrűségű, a növényzet változatos. Jellemzően fenyves, bükk és tölgyerdő borítja a tájat. A futhatóság és a láthatóság többségében jó, általában fehér és 1-es zöld jelölésű, de vannak sűrűbb részek is. Köves terület csak minimális mértékben található. A szintkülönbségek a középhegységi átlagnak megfelelőek.
 
Térkép
Helyesbítés 2013-ban:           Czímer Z. József, Dénes Zoltán, Horváth Győző, Marczis István
Aktualizálás 2017-ben:          Marczis István
Méretarány, alapszintköz, méret:      1:10 000 / 5m / A4:     MW 18, 21, M35, M45
                                                      1: 7500 / 5m / A4:      többi kategória
 
VK-rajt távolság 1700m / 140m, kék-fehér szalagozáson.
  


E1 erdei sprint futam és 3x3 váltó, Salgótarján-Szilváskőpuszta, 2017. április 29. szombat

 

Versenyközpont
Volt sípálya, Salgótarján-Szilváskőpuszta, Salgótarján városközpontjától 12 km-re.
48°07'02.0"N 19°54'14.3"E illetve 48.117235, 19.903965
 
Megközelítés
Salgótarjánból a Zagyvaróna-Cered úton. A kivezető út Zagyvarónától kezdve igen kanyargós, meredek (a Salgó Rally hegyi szakaszának hagyományos útvonala). Rónabánya után az aszfaltútról a táblázás szerint letérve, rossz idő esetén is járható köves úton közelíthető meg Szilváskőpuszta. Szombaton napközben a Zagyvaróna-Cered útvonalon a Salgó 2017 Rally pályabejárása zajlik (KRESZ szabályok szerint), emiatt a kijutásnál megnövekedett menetidővel kell számolni! Induljatok el időben!
 
Parkolás
Szilváskőpusztán, a parkolásirányítók utasításai szerint. A Bükki Nemzeti Park kizárólag az utak mentén kétoldalt történő parkolást engedélyezte, a legelőkre, rétekre ettől jobban ráhajtani szigorúan tilos!  Törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
 
      Parkolási díj: 200 Ft/autó. Kérjük készüljetek aprópénzzel.    
      Parkolók-Versenyközpont 300…700m/30…60m.
     Szélsőségesen rossz időjárás esetén szükségparkoló Salgótarján-Rónabánya sportpályáján (Nógrádi Hungária Kupa 2015 4. és 5. napi „célterülete”). Ebben az esetben erről idejében tájékoztatást adunk a megfelelő fórumokon. Innen a célterület 1600m/100m, sárga-fehér szalagozáson.
 
Jelentkezés 8:00-10:00 óra között a Versenyközpontban. A váltóra 12:00-13:00 között is lehet jelentkezni.
 
Egyéb
A célterületet (egykori sípálya) jelenleg kaszálóként és legelőként hasznosítják. A legelőn a kordonnal lekerített területekre a taposási kár megelőzése érdekében belépni tilos!
     Megfelelő időjárás esetén a célterületről páratlan panoráma kínálkozik. Keleti irányban a Bükk tömbje, a bélapátfalvai kőbánya (Bél-kő) jól látható. Különlegesen tiszta időben északkelet felé az Alacsony-Tátra hófödte főgerincében (Király-hegy környéke) és a Magas-Tátra csipkézett csúcsaiban is gyönyörködhetünk.
     A szombati két futam között javasoljuk a közeli, 625 m magas Nagy-Szilvás-kő sziklacsúcsának megtekintését, ahonnan bizonyos irányokba a kilátás még jobb.

  

E1 erdei sprint futam, Salgótarján-Szilváskőpuszta, 2017. április 29. szombat délelőtt

 

Terep
A Kis-Szilvás-kő 618 méter magas bazaltkúpjának környéke. A terep jelentős részén a domborzat rendkívül részletgazdag az egykori szénbányászat nyomaival, mely egyrészt a külszíni fejtések, másrészt a föld alatti beszakadt bányajáratok fölött kialakult, a mészkővidékek töbörsoraira jellemző mélyedések formájában jelentkezik. A csúcsot bizarr sziklaalakzatok övezik és keskeny hasadékok tagolják. A sziklák mágneses tulajdonsággal bírnak, 1,5 méteres körzetükben a tájolót eltéríthetik! A növényzetet legnagyobb részt jól futható bükk- és tölgyerdő alkotja, helyenként nyílt és ligetes  részekkel színesítve, összességében igazi tájfutó csemege.
     A Bükki Nemzeti Park a fokozottan védett területek használatát nem engedélyezte, ezeket a térképen a tiltott terület jele jelzi, ellenőrzőpont itt nincs, a logikus útvonalak ezeket messze elkerülik, ide bemenni szigorúan tilos!
     A terepen helyenként villanypásztorok találhatók, amiket a térkép nem jelez. Ezeket a logikus útvonalról vagy eltávolítottuk, vagy a verseny idején ki lesznek kapcsolva.
     A szilváskőpusztai sípálya egykori sífelvonójának drótkötelei megtalálhatók néhol a földön fekve, néhol pedig derék- vagy embermagasságban. Utóbbiakat az áthatolható kerítés jele jelzi. Ahol ezek veszélyt jelentenek, ott azt sárga színű kordonozással is megjelöltük, de ezzel együtt fokozott figyelmet kérünk a cél előtti néhány utolsó átmenetben.
           
Térkép
Először készült térkép erről a területről ebben a méretarányban és az annak megfelelő részletezettséggel. A sziklás területeken csak a jelkulcsi minimális méretet elérő, 1 méternél magasabb sziklák kerültek ábrázolásra, az ettől kisebb sziklákkal, kövekkel borított területeket a kőmező jele jelzi. Ahol a sziklák még ebben a méretarányban is ábrázolhatatlanul sűrűn sorakoznak, ott a sziklamező jelét használtuk.
Helyesbítés 2015. májusában:          Sőtér János
Átdolgozás  2017. március-április:     Kovács Gábor, Kovács Péter
Méretarány, alapszintköz, méret:      1:4000 / 2,5m / A4:     MW 10-21
                                                     1:3000 / 2,5m / A4:     szenior kategóriák, Nyílt
A Versenyszabályzattól eltérő méretarányú térképek használatához a Versenybizottság hozzájárult.
 
VK-rajt távolság 1900m / 40m, kék-fehér szalagozáson.
 
Ellenőrzőpontok
Az ellenőrzőpontok bizonyos helyeken nagyon közel vannak egymáshoz (de 30 méternél közelebb a Versenyszabályzat előírásai szerint csak nem azonos típusú objektum esetén), emiatt fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
 
Egyéb
A versennyel egy időben zajlik a Karancs-Medves teljesítménytúra, aminek a különböző távokhoz tartozó útvonalai a terepen vezetnek keresztül. Emiatt a rajt közelében elhaladó sárga jelzésű turistaúton a szokásosnál nagyobb gyalogos forgalom várható. A rajtszalagozáson és a versenypályán tekintsünk sporttársként a túrázókra!

 

3x3 váltó futam, Salgótarján-Szilváskőpuszta, 2017. április 29. szombat délután

 

Terep
A Kis-Szilvás-kő 618 méter magas bazaltkúpjának északkeleti lejtője. A növényzetet jórészt jól futható bükk- és tölgyerdő alkotja, a keleti részen pedig egy gyümölcsfákkal, facsoportokkal, bozótfoltokkal tarkított nyílt terület (legelő) található. A bükkösben különböző nagyságú bazaltsziklák és kövek vannak elszórva. A sziklák mágneses tulajdonsággal bírnak, 1,5 méteres körzetükben a tájolót eltéríthetik!
     A terepen helyenként villanypásztorok találhatók, amiket a térkép nem jelez. Ezeket a logikus útvonalról vagy eltávolítottuk, vagy a verseny idején ki lesznek kapcsolva.
     A szilváskőpusztai sípálya egykori sífelvonójának drótkötelei megtalálhatók néhol a földön fekve, néhol pedig derék- vagy embermagasságban. Utóbbiakat az áthatolható kerítés jele jelzi. Ahol ezek veszélyt jelentenek, ott azt sárga színű kordonozással is megjelöltük, de ezzel együtt fokozott figyelmet kérünk az átfutópont és a befutópont környékén, valamint a célhoz közeli néhány átmenetben.
           
Térkép
Először készült térkép erről a területről ebben a méretarányban és az annak megfelelő részletezettséggel.
     A kiskörök térképén a jelkulcsi minimális 1 méteres magasságot el nem érő sziklák, sziklafelületek nem a sziklatömb vagy sziklafal jelével, hanem a csupasz sziklafelszín (szürke) jelével kerültek a méretaránynak megfelelően mérethelyesen ábrázolva. A csupasz sziklafelszínen belüli jellemző szintkülönbséget a szürke felületei jelen belüli vékony fekete vonal („burkolt felület pereme”) jelzi. Ilyen sziklás területre csak a hosszú pálya kiskörei vezetnek el.
 
Helyesbítés 2015. májusában:          Sőtér János
Átdolgozás  2017. március-április:     Kovács Gábor, Kovács Péter
Méretarány, alapszintköz, méret:      nagykörök      1:4000 / 2,5m
                                                      kiskörök          1:2000 / 2,5m
A nagy- és kiskör térképe egy A5-ös lapon van ábrázolva.
A Versenyszabályzattól eltérő méretarányú térképek használatához a Versenybizottság hozzájárult.
           
A 3x3 váltóverseny lebonyolítása
A névszerinti nevezést a kötött futási sorrend megadásával és a dugóka számokkal együtt kérjük, hogy minél hamarabb adjátok meg az Entry-ben, vagy a honlapról letölthető nevezési lapot kitöltve és az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre elküldve. Ennek leadási, elküldési határideje 2017. április 28. péntek 20.00 óra. Ezen az időponton túl az összeállításokat csak 1000 Ft/váltó adminisztrációs díj felszámítása mellett tudjuk elfogadni. A már leadott összeállításokon csak különlegesen indokolt esetben (sérülés) lehet változtatni. Ilyenkor a váltó korösszegét kérjük újból ellenőrizzétek! Az utolsó lehetséges leadási, változtatási időpont április 29. szombat 13.00 óra.
                                          Kérjük a fenti intézkedésünk megértését, sajnos a tömeges méretekben, túl későn megadott összeállítások és helyszíni nevezések komoly hibaforrást jelentenek.
A 3x3-as váltón a nagy skandináv váltóversenyekhez hasonlóan a tavalyi abszolút eredménylista alapján fogjuk kiosztani a rajtszámokat. Ez azt jelenti, hogy a hosszú pályán a tavalyi győztes fogja az 1-es rajtszámot kapni, a többiek pedig növekvő sorrendben. Ennek az a jelentősége, hogy a tömegrajtkor így várhatóan az erősebb váltók kerülnek az első sorokba, és nem a hátsó sorból előretörve kell "átgázolniuk" a nyilván jó erőben lévő, de mégiscsak lassúbb váltók első futóin.
     Azoknál a kluboknál, ahol több váltó is van, a klubon belüli számozást is ebben a sorrendben fogjuk kiosztani, tehát értelemszerűen a névszerinti nevezéskor a klub legerősebb váltójának érdemes a klubon belüli 1-es sorszámot adni. Ezt a klubon belüli sorszámozást kérjük, tegyétek is meg, erre van mód az Entry-ben és a nevezési lapon is.
Összesen 27 féle részpálya van (AAA…ABC…CCC). Minden csapattag háromszor fut, és a futási sorrendjük kötött, azaz az 1. futó fut 4. és 7. alkalommal is, a 2. futó 5. és 8. alkalommal, a 3. futó 6. és 9. alkalommal. Minden futó mindhárom alkalommal természetesen másik részpályát fut. Az együttfutások elkerülése végett a pályákban több helyen is van elágazás.
                                         A váltók kombinációjának kiosztása olyan, hogy az egy-egy futó által lefutott részpályák összessége ugyanazt az „összpályát” eredményezi. A Versenyszabályzat és a Minősítési Szabályzat szerint az egyéni eredményt nem részpályánként, hanem a három részpályán futott időt összeadva, azaz „összpályánként” számoljuk.
    Rangsorpont számításnál minden csapattagot az életkorának és nemének megfelelő ellenfelekkel együtt értékelünk: szeniorokat a szenioroknál, felnőtteket felnőttben, ifiket az ifiknél, nőket a nőknél, férfiakat a férfiaknál.
A versenyzők rajtszámai háromféle színűek: Az 1-4-7. futóké kék, a 2-5-8. futóké sárga, a 3-6-9. futóké magenta.
 
     A környezet terhelésének csökkentése miatt a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük hozzon magával mindenki!
     Az első futók térképeiket a tömegrajtnál kezükbe kapják. A további kifutásoknál a váltóhely és a térképrajt közötti felállított állványról, öntevékenyen kell elvenni a térképet, lefelé húzva. Az állványon a csapatok térképei rajtszám szerint balról jobbra növekvő sorrendben vannak felrakva, egy csapat térképei mindig egymás alatt egy függőleges oszlopban. Legfelül a második futóké, alatta a harmadik futóké, és így tovább, legalul a kilencedik. Mindegyik térképen rajta van a csapat rajtszáma és az, hogy hányadik futóé (pl. 23.8, azaz a 23-as rajtszámú csapat 8. futójáé).
     Mindig a legfelső térképet kell elvenni az adott oszlopból. Az azonosítást megkönnyíti, hogy a versenyzőnek mindig olyan színű térképet kell elvennie az állványról, amilyen színű a rajtszáma.
     A verseny állása menet közben is jól figyelemmel kísérhető az elfogyott térképek száma alapján, amelyik csapat térképei közül a legtöbb hiányzik, az a csapat áll éppen az élen. A térképállványtól a versenyzőnek el kell futnia kb. 100 métert a térképrajtot jelölő bójáig.
     Az ellenőrzőpontok bizonyos helyeken nagyon közel vannak egymáshoz (a kiskörön akár csak 5-10 méterre, de 30 méternél közelebb a Versenyszabályzat előírásai szerint csak nem azonos típusú objektum esetén), emiatt fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
     A hosszú pályákon a kódok általában növekvő sorrendben következnek egymás után. Emiatt a szokásosan kerülendő összetéveszthető kódokat is alkalmaztuk (66, 86), de ezek a Versenyszabályzatnak megfelelően alá vannak húzva. Ilyen kódok a rövid pályán is előfordulnak.
 
A részpályák első részét (nagykör) a térkép bal oldalán 1:4000 méretarányban, 2,5 méteres alapszintközzel, ISSOM jelkulcssal ábrázoljuk.
     A nagykör lefutása után a versenyzők elérik a cél területéről is látható átfutópontot. Innen kezdődik a pályák második része (kiskör). A kiskört a térkép jobb oldalán 1:2000 méretarányban, 2,5 méteres alapszintközzel ábrázoljuk. Az átfutópont mindkét térképrészleten rajta van, mindhárom átfutáskor dugni kell rajta. A szimbolban egy üres sor következik az átfutópont után.
     A kiskör a célterület közelében vezet. A kiskörök térképén a jelkulcsi minimális 1 méteres magasságot el nem érő sziklák, sziklafelületek nem a sziklatömb vagy sziklafal jelével, hanem a csupasz sziklafelszín (szürke) jelével kerültek a méretaránynak megfelelően mérethelyesen ábrázolva. A csupasz sziklafelszínen belüli jellemző szintkülönbséget a szürke felületei jelen belüli vékony fekete vonal („burkolt felület pereme”) jelzi. Erre a területre csak a hosszú pálya kiskörei vezetnek el.
     A versenyző a részpályájának végén érinti a 100-as befutópontot. A 100-ason is dugni kell mindhárom alkalommal. Innen kordonok között még 60 métert kell futnia a váltóhelyig. A váltás kézráütéssel történik. Váltás után a beérkező versenyzőnek a célban is kell dugnia. Ezután a célsátornál dugókáját ki kell olvastatnia, minden részpálya után. FIGYELEM! Kérjük fokozottan figyeljetek oda, hogy ne hagyjátok el a célterületet csak kiolvastatás után, különben a következő futás előtti törlésnél az előző eredményetek kitörlődik, amivel futásotok (így az egész csapat eredménye is) értékelhetetlen lesz! Kiolvastatás után le kell adni a térképet a csapat rajtszámával ellátott zacskóba. Ezután frissítőt kap a versenyző.
     A következő részpályára történő beálláskor kell az előző futás eredményét kitörölni. Itt viszont arra figyeljetek, hogy csak kitörölt dugókával álljatok be váltani, mert ha benne marad az előző kör eredménye is, akkor az újabb kör „nem fog beleférni”.
 

 

E2 normáltávú futam (kiemelt rangsoroló, junior válogató), Kazár, 2017. április 30. vasárnap

 
Versenyközpont
Kazár, Aba Sámuel Általános Iskola sportpályája, Salgótarján városközpontjától a megközelítési útvonalon 18 km-re.
48°02'50.5"N 19°51'39.6"E illetve 48.047372, 19.861014
 
Megközelítés
Salgótarjánból csak a Vízválasztó – Mátraszele - Kazár útvonalon. Budapest felől csak a Bátonyterenye (Kisterenye) – Rákóczibánya – Kazár útvonalon. Kazáron a táblázás szerint letérve. Vasárnap napközben a Vizslás-Kazár-Salgótarján valamint a Zagyvaróna-Cered útvonalon a Salgó 2017 Rally miatt egész napos (6.00-18.00) teljes útzár lesz. Az útzár és az autóverseny okozta nagyobb forgalom miatt a kijutásnál megnövekedett menetidővel kell számolni! Induljatok el időben!
 
Parkolás
Az iskola közelében, a Tanács út és Szabadság út mentén, a parkolásirányítók utasításai szerint.
Ezekbe az utcákba vasárnap csak az ott lakók és a tájfutó versenyzők hajthatnak be. Az azonosítás miatt kérjük, hogy akinek nincs bója az autója visszapillantóján, ragassza ki a Nógrád Nagydíj emblémáját a szélvédőre! Letölthető a honlapról. Törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     Parkolók-Versenyközpont 0…300m/0m.
 
Jelentkezés 8:00-10:00 óra között a Versenyközpontban.
 
Terep
A terep két, különböző jellegű részből tevődik össze.
 
A terep keleti részére jellemző a rendkívül részletgazdag domborzat, sok helyen riolittufa felszínnel, elhagyott bányaterületekkel, változatos futhatósággal, igazi tájfutó csemege.
     Ez a terület az ország egyik legváltozatosabb terepe. Gyönyörű szálerdőtől a sűrű borókásig, kellemesen hullámzó hátaktól a mély szurdokokig mindenféle tereptípus megtalálható.
     A növényzet a magasabb területeken jól futható és a láthatóság is igen jó, lombos és fenyőerdők egyaránt előfordulnak. Az alacsonyabb területeken, és a lakott területekhez közeledve sűrűbbé, bozótosabbá válik a terep és a láthatóság is lecsökken. Előfordul telepített akácerdő is változó futhatósággal. A felhagyott külszíni bányákban és meddőhányókon ritkás bokros-ligetes növényzet alakult ki.
     A domborzatra három típus jellemző. Lankás, völgyekkel gyengén szabdalt domboldalak, erősen erodált, metsződésekkel és horhosokkal sűrűn átszőtt völgyrendszerek és mesterséges külszíni szénbányák, meddőhányók. Horhosokban, mély völgyek oldalában, valamint a külszíni bányákban előfordulnak 10-20, néhol 50 méter magas leküzdhetetlen veszélyes sziklafalak, ezek anyaga porladó homokkő vagy riolittufa, ezért is veszélyes megkísérelni leküzdésüket. A riolittufa több helyen is a felszínre bukkan, napos száraz időben vakítóan fehér, esős időben viszont lekvárszerűen csúszós felület. Stoplis vagy szöges cipő használata –különösen esős időben- erősen ajánlott!
     Az úthálózat közepes, de a szabdalt területeken csak néhány ösvény vezet keresztül.
     Az áthatolhatatlan sziklafal jelével jelzett sziklafalak, völgyoldalak valóban áthatolhatatlanok!
     A terepen néhol a növényzet az átlagostól erősebb, lábszárvédő viselése ajánlott.    
     Az erdőművelés folyamatos, ritkításokat helyenként a legutóbbi időben is végeztek, a szállító járművek nyomait a térkép nem jelzi.
     A lila sraffozással jelölt területre (a híres kazári riolittufa-erózió) belépni tilos, verseny közben is csak kívülről csodáljátok meg.
 
A terep nyugati részére helyenként szintén jellemző a részletgazdag domborzat, de megtalálhatók a nagy domborzati formákkal tagolt nagy szintkülönbségű tereprészek is. Általában jól futható tölgy- és bükkerdő borítja ezt a tereprészt, helyenként egy-egy felbozótosodott irtással. Riolittufa- és bazalt sziklák egyaránt előfordulnak. Utóbbiak mágneses tulajdonsággal bírnak, 1,5 méteres körzetükben a tájolót eltéríthetik!
 
Térkép
A terep keleti részéről készült térkép elnyerte „Az év tájfutó térképe 2015” díjat.
A keleti és nyugati rész közötti kisebb terület újonnan lett térképezve.
Helyesbítés 2013-2016 között:          Dénes Zoltán, Sőtér János, Czímer Z. József, Marczis István
      2017. április:                  Kovács Gábor
Méretarány, alapszintköz, méret:       1:15000 / 5m / 31x31:            M21E
                                                      1:15000 / 5m / A4                  MW14-20E, W21E
                                                      1:10000 / 5m / A3:                 M35A, M40A
                                                      1:10000 / 5m / A4:                 MW 10-21Br, C, D, DK, Open S  
                                                      1:7500 / 5m / A3:                   M45A, M50A
                                                      1:7500 / 5m / A4:                   többi szenior kategória, Open A, Open B
 
A célterület csak gyalogosan közelíthető meg, kihelyezett célként működik. Itt csak egy célkapu és céldoboz lesz, és frissítő. Kiolvastatni a Versenyközpontban kell.
VK-rajt távolság 1900m/135m kék-fehér szalagozás.
VK-kihelyezett cél távolság 1100m/60m kék-fehér szalagozás. A szalagozás 1000 m után ágazik ketté, onnan a kihelyezett cél kis kerülővel elérhető, melegítőket le lehet tenni.
 
Frissítőhely
Két átmenetben lesz frissítőhely telepítve az alábbi kategóriákban, a térképen a pohár jel jelzi.
             1.         2.
M18E  36%     73%
M20E  27%     61%
M21E  27%     75%
M35A  27%     61% 
M40A  30%     70%
W21E  36%     73%

                       

E3 vadászrajtos rövidített normáltávú futam, Salgótarján-Zagyvaróna, 2017. május 1. hétfő

 

Versenyközpont
Salgótarján-Zagyvaróna, Buda-völgy, Salgótarján városközpontjától 8 km-re.
48°06'43.5"N 19°52'51.6"E illetve 48.112074, 19.881008
 
Megközelítés
Salgótarjánból a Zagyvaróna-Cered útról Zagyvaróna falu szélén letérve, rossz idő esetén is járható köves úton.  
 
Parkolás
A Versenyközpont közelében, a parkolásirányítók utasításai szerint. Törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     Parkolók-Versenyközpont 0…300m/0m.
     Szélsőségesen rossz időjárás esetén szükségparkoló Salgótarján-Zagyvaróna utcáin. Ebben az esetben erről idejében tájékoztatást adunk a megfelelő fórumokon. Innen a célterület 800…1500m/0…30m, sárga-fehér szalagozáson.
 
Jelentkezés 8:00-10:00 óra között a Versenyközpontban.
 
Terep
A Szilvás-kő kettős bazaltkúpjának délnyugati lejtője. A terep egy részén a domborzat rendkívül részletgazdag az egykori szénbányászat nyomaival, mely egyrészt a külszíni fejtések, másrészt a föld alatti beszakadt bányajáratok fölött kialakult, a mészkővidékek töbörsoraira jellemző mélyedések formájában jelentkezik. Máshol a délnyugati fekvésű hegyoldalra merőlegesen lefutó, szétágazó völgyrendszerek (horhosok, metsződések, árkok) jelentenek gondolkodtató útvonalválasztási feladatot. A növényzetet legnagyobb részt jól futható bükk- és tölgyerdő alkotja.
     A Bükki Nemzeti Park a fokozottan védett területek használatát nem engedélyezte, ezeket a térképen a tiltott terület jele jelzi, ellenőrzőpont itt nincs, a logikus útvonalak ezeket messze elkerülik, ide bemenni szigorúan tilos!
     Néhány hosszabb pálya egy tanya közelében halad el, az ehhez tartozó kert, udvar szintén  tiltott területként van jelezve.
 
           
Térkép
A terepről készült térkép legnagyobb része most először lesz használva tájfutóversenyen.
Helyesbítés 2015. májusában:          Sőtér János
Aktualizálás 2017. áprilisában
Méretarány, alapszintköz, méret:      1:10000 / 5m / A4:      MW 10-21. M35A, Open S
                                                      1:7500 / 5m / A4:       többi szenior kategória, Open A, Open B
 
VK-rajt távolság 2400m / 160m, kék-fehér szalagozás. A szint jelentős része az utolsó 700 méteren van!
Az időskorú kategóriák (M75, 80, W 70, 75) versenyzőit mikrobusszal kiszállítjuk a rajt közelébe.
 
Rajtolás az E3 futamon
Az E1+E2 futamok összetett eredménye alapján az E3 futamon vadászrajt lesz (a DK és Open kategóriák kivételével). Az E3 futam rajtidőit vasárnap este közzétesszük a verseny honlapján, illetve kifüggesztjük a nagy létszámú szálláshelyeken (Gyermektábor, Beszterce iskola) továbbá hétfőn reggel az E3 futam céljában. Kérjük ezek alapján mindenki öntevékenyen írja fel rajtidejét a rajtszámára a megfelelő helyre!
    A rajtfolyosóba 6 perccel a rajt előtt kell belépni. Külön folyosó lesz a 00 másodpercre indulóknak, és külön folyosó a 01-59 másodpercre rajtolóknak. Belépés után újból ellenőrizni kell. A térképelvétel az időrajt után a térképrajtig vezető kötelező útvonal mentén történik. Ügyeljetek a megfelelő kategória kiválasztására!
    A 10DK és az Open kategóriák a rajtban külön folyosóból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét az E1 és E2 futamhoz hasonlóan rajtdoboz adja.
    A rajtot több mint 3 perccel lekéső versenyzők rendezői kísérettel indulhatnak el.
    A rajtban hagyott felszerelést az utolsó rajt után a célba visszaszállítjuk, de a rajtban hagyott tárgyakért felelősséget nem vállalunk.
 
A vadászrajt kategóriánkénti tervezett első rajtideje
kategória
első rajtoló (perc)
 
kategória
első rajtoló (perc)
M10D
0
 
W10D
30
M12C
75
 
W12C
5
M12D
60
 
W12D
80
M14E
15
 
W14E
65
M14C
25
 
W14C
35
M15-18C
20
 
W15-18C
55
M16E
55
 
W16E
60
M18E
15
 
W18E
70
M20A
10
 
W20A
15
M21E
60
 
W21E
80
M21Br
0
 
W21Br
0
M21C
60
 
W21C
70
M35
55
 
W35
 
M35Br
45
 
W35Br
40
M40
55
 
W40
40
M45
35
 
W45
15
M45Br
75
 
 
 
M50
15
 
W50
10
M55
45
 
W55
35
M60
0
 
W60
75
M65
70
 
W65
45
M70
0
 
W70
40
M75
5
 
W75
5
M80
40
 
 
  
Frissítőhely
Ellenőrzőponton lesz frissítőhely az alábbi kategóriákban:
M18E  46%
M21E  57%
M40A  51%
M45A  38%
W21E  46%