Letölthető dokumentumok:
Versenyértesítő - doc
Versenyértesítő - pdf
Salgótarján és környéke térkép
Salgótarján-Tóstrand környéke térkép
Mátraszele VK - 2016.04.02. szombat térkép
Mátraszele VK - 2016.04.03. vasárnap térkép

 

 

X. Nógrád Nagydíj 2016 - V. Ifjúsági találkozó

Versenyértesítő

 

A rendező Salgótarjáni Dornyay SE, a Balassagyarmati Balassi Bálint KSE
és a HUFEZE Pásztó valamint a Nógrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
szeretettel köszönti a versenyzőket a 2016. évi Nógrád Nagydíjon!
 

 A verseny védnöke                  Vincze László, Mátraszele község polgármestere

 Versenybíróság

Elnök  
Kovács Gábor
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert
Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     -éjszakai
Marczis István
Sramkó Tibor
     -középtáv
Erdélyi Gyula
Kovács Boldizsár
     -3x3 váltó
Kovács Péter
Pelyhe Dénes
     -normáltáv
Goldmann Róbert
Kovács Zoltán
     -éjszakai mikrosprint
Stork Mihály
     -mikrosprint
Kovács Zoltán
Titkár
Fehérváriné Dénes Judit
SI
Berecz Gábor,Goldmann Róbert, Kovács Balázs, Petrócki Ádám
Rajt
Bessenyei István
Cél
Stork Joachim Gábor
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula
 

Verseny meghatározása

éjszakai:
Éjszakai egyéni országos rangsoroló verseny
közép- és normáltáv:
Kétfordulós nappali egyéni verseny összetett értékeléssel, mindkét nap országos rangsoroló
3x3 váltó:
Országos rangsoroló váltóverseny (3x3-as)
éjszakai mikrosprint
   és mikrosprint:
Nem minősítő egyéni mikrosprint verseny

 Program, tervezett „0” idő, helyszínek, versenyidő

2016.04.01. péntek      
20:30
Salgótarján-Tóstrand
éjszakai verseny
versenyidő 120 perc
2016.04.02. szombat    
10:30
Mátraszele
E1 - középtávú verseny,
a NN és az Ifjúsági Találkozó (IT) 1. fordulója
versenyidő 90 perc
15:00
 
Mátraszele
3x3 váltó verseny,
IT 2. fordulója (FN40- és FN50-ben)
versenyidő
180 perc
21:00
Salgótarján-Gyermektábor
éjszakai mikrosprint
 
versenyidő 30 perc
2016.04.03.
vasárnap      
10:00
Mátraszele
E2 - normáltávú verseny,
a NN 2. és az IT 3. fordulója
versenyidő 180 perc
10.00
-14:00
Mátraszele
mikrosprint
 
versenyidő 30 perc
 
 
Versenyközpont
- péntek este: Salgótarján-Tóstrand, SBTC sporttelep  48°07'58.9"N 19°49'35.4"E
Salgótarján északi végén a 21-es útról a letérés táblával jelezve
- szombaton napközben és vasárnap: Mátraszele, Sportpálya 48°02'48.5"N 19°54'00.7"E
Mátraszele déli részén, minden irányból táblával jelezve
- szombat este: Salgótarján-Tóstrand, Tarjáni Gyermektábor  48°08'05.8"N 19°48'57.4"E
Salgótarján északi végén a 21-es útról a letérés táblával jelezve
Lásd a mellékelt térképvázlatokat is.
 

Jelentkezés

Pénteken 19:00-20:00, szombaton 8:00-10:00, vasárnap 8:30–9:30 óra között a versenyközpontokban. Versenyanyagot a nappali futamokra csak egyben adunk ki!
A váltóra pénteken 19:00-20:00 között, szombaton 8:00-10:00 között majd 12:00-14:00 között lehet jelentkezni.
A mikrosprint versenyekre jelentkezés közvetlenül a futamok előtt.
Helyszíni nevezés mindegyik futamon a kinyomtatott plusz térképek erejéig lehetséges.
 

Nyílt és DK kategóriák

A Nyílt és az F/N10DKkategóriák a Nógrád Nagydíj középtávú és normáltávú futamain külön kordonból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét a rajtdoboz adja. Jelentkezéskor rögzítjük az adatokat és minden napra egy-egy rajtbónt adunk, amely jogosít a kordonba való belépésre. A Nyílt Könnyű, a Nyílt Technikás és a Nyílt Szalagos a versenyidő 0. percétől indulhat, az utolsó rajtidő a minősítő kategóriákéval megegyezik. (A középtávú versenyen előreláthatólag 90. perc, normáltávú versenyen 120. perc)
A Nyílt kategória az éjszakai versenyen rajtlista szerint indul.

Parkolás

A versenyközpontok 50-150 m-es körzetében. 
A pénteki éjszakai futamnál közvetlenül az SBTC sporttelep parkolójában.
Szombaton és vasárnap napközben a mátraszelei sportpálya mellett kialakított parkolókban. Kérjük a parkolást irányító rendezők utasításainak betartását, törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására! Ha a sportpálya melletti parkolók megteltek, a pályától nyugatra húzódó műút két oldalán lehet parkolni, az irányítók utasítása szerint.

Távolságok

04.01. péntek             éjszakai VK - rajt:                30 m                       nincs szalagozás
04.02. szombat          VK – E1 középtáv rajt:         2300m/ 125m szint   kék-fehér szalagozás
04.02. szombat          E1 kihelyezett cél – VK        1900m/ 0m szint      sárga-fehér szalagozás
04.03. vasárnap         VK – E2 normáltáv rajt:         600m/ 30m szint     kék-fehér szalagozás
04.03. vasárnap         VK – mikrosprint cél és rajt:  30m                       nincs szalagozás
 

Kihelyezett cél

Szombaton az E1 középtávú versenyen kihelyezett cél lesz. A kiolvasás és frissítő osztás is itt történik majd. A kihelyezett célból a versenyközpontba kisbusszal szállítjuk vissza az időskorú (65 év fölötti) és gyermek (12 év alatti) versenyzőket, illetve a DK kategóriában indult gyermekek szüleit, valamint azon szülőket, akik gyermekfelügyelet miatt ezt kérik.

 Térkép

Az összes futamon 4+1 színes digitális ofszet nyomat vízálló, Pretex papíron. Mérete A3, A4, A5.
 
méretarány
alapszintköz
éjszakai
E1 középtáv
E2 normáltáv
1:10 000
1:7500 (szeniorok)
5m
5m
3x3 váltó
1:4000 (nagykör)
 
2,5m (nagykör)
 
1:2000 (kiskör)
1m (kiskör)
mikrosprint
1:1 000
1m
A mátraszelei versenyközpontban a verseny terepéről korábban készült térképek megtekinthetők.

 Pontmegnevezés

A térképen szimbóllal.Az egyéni futamokon lesz pótszimból, a 3x3 váltón nem. Kíméld környezeted, ha teheted, a pótszimbólt ne celluxozással rögzítsd, ami szelektíven nem gyűjthető szemetet termel, hanem használj szimbóltartót! Köszönjük! (de azért lesz cellux is a rajtban)

 Térképleadás

A 3x3 váltón és a normáltávú futamon le kell adni a térképet, amit a verseny vége után lehet felvenni.

Frissítés

Minden célba érkező versenyző frissítőt kap.
Az E2 normáltávú futamon az alábbi kategóriáknak lesz frisstítőpontja:   
                                               F21A   60%
                                               F20A   50%
                                               F21B   50%
                                               F35      50%

Terep

éjszakai
 
 
Salgótarján-Tóstrand térsége, változatos domborzatú terep, sok helyen részletgazdag domborzati formákkal. A futhatóság is tág határok közt változik, tiszta bükkerdő, némileg sűrűbb tölgyes, akácos és fenyves is megtalálható. A 2015. évi Nógrádi Hungária Kupa terepbemutató, Mobile-O és 3x3 váltó terepe.
 
 
E1 közép- és E2 normáltáv
Rendkívül részletgazdag domborzat, sok helyen riolittufa felszínnel, elhagyott bányaterületekkel, változatos futhatósággal, igazi tájfutó csemege.
     Az ország egyik legváltozatosabb terepe. Gyönyörű szálerdőtől a sűrű borókásig, kellemesen hullámzó hátaktól a mély szurdokokig mindenféle tereptípus megtalálható.
     A növényzet a magasabb területeken jól futható és a láthatóság is igen jó, lombos és fenyőerdők egyaránt előfordulnak. Az alacsonyabb területeken, és a lakott területekhez közeledve sűrűbbé, bozótosabbá válik a terep és a láthatóság is lecsökken, a tisztások, szántóföldek szélén, vagy azok helyén sűrű, szúrós bozót is kialakult. A régen volt legelők helyén borókások is találhatók, de ezek nem alkotnak labirintusszerű fedettséget. Vannak visszaerdősödött hagyásfás legelők is, itt az idős fák alatt közepesen futható fiatalos található. Előfordul telepített akácerdő is változó futhatósággal. A felhagyott külszíni bányákban és meddőhányókon ritkás bokros-ligetes növényzet alakult ki.
     A domborzatra három típus jellemző. Lankás, völgyekkel gyengén szabdalt domboldalak, erősen erodált, metsződésekkel és horhosokkal sűrűn átszőtt völgyrendszerek és mesterséges külszíni szénbányák, meddőhányók. Horhosokban, mély völgyek oldalában, valamint a külszíni bányákban előfordulnak 10-20 néhol 50 méter magas leküzdhetetlen veszélyes sziklafalak, ezek anyaga porladó homokkő vagy riolittufa, ezért is veszélyes megkísérelni leküzdésüket. A riolittufa több helyen is a felszínre bukkan, napos száraz időben vakítóan fehér, esős időben viszont lekvárszerűen csúszós felület. Stoplis vagy szöges cipő használata –különösen esős időben- erősen ajánlott!
     Az úthálózat közepes, de a szabdalt területeken csak néhány ösvény vezet keresztül.
     A sziklafalak és hasadékok rendszere helyenként -a már említett völgyek és metsződések oldalában- érdekes és bonyolult. Viszont kő- és sziklamező még a külszíni bányák területén sem található.
     A vízrajz nem jelentős, de a hosszabb völgyek alján időszakos vízfolyások, patakok, a csapadékos időjárás nyomán kialakult nagyobb kiterjedésű mocsaras területek találhatók és néhány szép bányató is színesíti a terepet.
     A terep megköveteli a pontos térképolvasást. A növényzet, a domborzat és a sziklarajz is egyaránt fontos, az útvonalválasztást és a tájékozódást meghatározó tényező.
     Az áthatolhatatlan sziklafal jelével jelzett sziklafalak, völgyoldalak valóban áthatolhatatlanok!
     A terepen néhol a növényzet az átlagostól erősebb, lábszárvédő viselése ajánlott.
     Az erdőművelés folyamatos, ritkításokat helyenként a legutóbbi időben is végeztek, a szállító járművek nyomait a térkép nem jelzi.
     A lila sraffozással jelölt területre (a híres kazári riolittufa-erózió) belépni tilos, verseny közben is csak kívülről csodáljátok meg.
     A 2015. évi Nógrádi Hungária Kupa 1. napi terepe, aminek térképe elnyerte „Az év tájfutó térképe 2015” díjat, a normáltávú versenyhez további 2km2 új területtel lett kiegészítve, amin tájfutó verseny korábban még nem volt.
     Az új terület az eddigiekhez hasonlóan igen változatos. A tavaly megismertekhez hasonló részletgazdagságú területek mellett egyik jellegzetes eleme egy 25 hektár kiterjedésű fennsík, ami a korábbi mélyművelésű szénbányászat megszűnése után (ennek nyomai elhagyott régi bányabejáratok képében helyenként még felfedezhetők a terepen) az 1980-as években végzett külszíni fejtés nyomán keletkezett. Ennek során az eredetileg 375 méter magasságú hegyből 35-40 méternyit lebányásztak, a meddőt szétterítették, így jött létre a 335 méteres magasságon fekvő fennsík, amit ma lólegelőnek használnak. A lovak a verseny ideje alatt is a fennsíkon legelnek, szelídek, emberre nem veszélyesek. A fennsík peremébe az erózió változatos domborzati formákat vágott bele.
 
 
3x3 váltó
Mátraszele sportpálya környéke. A terep nagyobb része az 1960-as években keletkezett, amikor a közeli külszíni fejtés meddőhányóját kialakították egy korábbi szántóföld helyén. Azóta az egykori meddőhányó beerdősödött, a felszínen az erózió változatos, részletgazdag domborzati formákat alakított ki. A szintkülönbségek nem jelentősek, de az oldalak helyenként igen meredekek, a talaj esős időben nagyon csúszós, stoplis vagy szöges cipő használata igen erősen ajánlott!
     A terepet kettéválasztja a Zagyva, ami itt még csak 1,5-3 méter szélességű patak, mélysége 0,5-0,8 méter körüli. Bárhol szabad keresztezni, de a patak medre és két oldala iszapos, süppedős lehet. A logikus útvonalakon a verseny idejére épített ideiglenes hidak segítik az átjutást. A Zagyva völgyében kisebb-nagyobb tavacskák, vizenyős, mocsaras területek is vannak.
     A növényzet változatos, a tiszta erdőtől a sűrű bozótig minden megtalálható. Az erdős területek mellett ligetesek, kisebb jól futható rétek is vannak. Nem érdemes a legjobb bozótruhában versenyezni.
     A terepről először készült térkép, a területen tájfutó verseny korábban még nem volt.
 
 
éjszakai mikrosprint
Tarjáni Gyermektábor (a 2015. évi Nógrádi Hungária Kupa versenyközpontja) területe, házakkal, mesterséges objektumokkal, nyílt és erdős területekkel. A terepen tájfutó verseny korábban még nem volt.
 
 
mikrosprint
Mátraszele sportpálya közvetlen környezete. Zömében nyílt és ligetes területek, jellegfákkal, bozótfoltokkal, bokrokkal. A Zagyvát bárhol szabad keresztezni, de a logikus útvonalon a verseny idejére épített ideiglenes hidak segítik az átjutást. A területen tájfutó verseny korábban még nem volt.
 

Ellenőrző pontok

Állványon narancs-fehér illetve piros-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző, az éjszakain fényvisszaverő.

Kategória összevonás, megszüntetés

Nevezés hiányában megszűnt kategóriák: N10D, N12D, N55
Kevés nevező miatt megszűnt kategóriák, az ide nevezőket átsoroltuk:
N45Br > N35Br
F70 > F65
N35 > N21B
Akinek nem felel meg az átsorolás szerinti kategória, díjmentesen módosíthat valamelyik megmaradt kategóriába, legkésőbb a jelentkezéskor.

Rajtszám

Csak a váltóversenyen lesz. A környezet terhelésének csökkentésére a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük, hozzon magával mindenki!

Eredményközlés

A verseny eredményeit egyrészt a célterületen elhelyezett kivetítőn lehet nyomon követni. Másrészt az on-line eredményközlő rendszeren, melyre wi-fire csatlakozni képes, web böngészővel rendelkező eszközzel (okostelefon, táblagép, laptop) lehet csatlakozni. Nem szükséges hozzá mobilinternet hozzáférés.
     Technikai adatok: SSID: nn2016 (nyílt rendszer, jelszó nélkül lehet csatlakozni).
     A böngészőbe a http://nn2016.hu címet kell beírni. Itt a verseny egyszerűsített honlapját éritek el, ahonnan egy kattintással el tudtok navigálni az on-line eredményekhez. Értelemszerűen ki kell választani a kívánt kategóriát, és utoljára be kell állítani a frissítés időközét (30 másodperc, 1 perc, 2 perc, vagy 5 perc). Kérdés esetén szívesen segítenek a rendezők.
     Papír alapú eredményközlés csak korlátozottan lesz. Az adott versenynap estéjén kifüggesztjük az aznapi eredményeket a VK-ban, a Gyermektáborban, a Beszterce iskolában, valamint másnap reggel a célterületen. Ezen kívül az adott versenynap végén az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük.

Szállás

Tarjáni Gyermektábor, Salgótarján-Tóstrand: kőház és faház        48°08'05.8"N 19°48'57.4"E
Beszterce iskola, Salgótarján, Beszterce tér 4.:                              48°7'45.02"N  19°48'49.75"E
Halász Fogadó, Salgótarján-Tóstrand                                             48°7'58.81"N 19°48'58.02"E
Salgótarján északi végén a 21-es útról a letérés táblával jelezve, illetve a mellékelt térképvázlatok szerint.
A szállásokat a jelentkezéskor kapott szállásjeggyel lehet elfoglalni, pénteken 19 órától, szombaton 15 órától.
 

Eredményhirdetés:

Éjszakai: szombaton 14.00 óra
3x3 váltó: szombaton 17.30 óra
Éjszakai mikrosprint: szombaton 21.30 óra
Nappali egyéni futamok és mikrosprint: vasárnap 14.00 óra

Díjazás:

Az éjszakai versenyen éremdíjazás lesz.
A két nappali egyéni futam összetett eredménye alapján az első három helyezett érmet, a győztesek tiszteletdíjat kapnak.
A váltóversenyen minden 1-3. helyezett tárgyjutalmat kap.
Az éjszakai mikrosprint és a mikrosprint 1-3. helyezettjei tiszteletdíjazásban részesülnek.
Az V. Ifjúsági Találkozó pontversenyének győztes egyesülete 50 000 Ft pénzdíjazásban részesül a kiírtak szerint.

A 3x3 váltóverseny lebonyolítása

A névszerinti nevezést a kötött futási sorrend megadásával és a dugóka számokkal együtt kérjük, hogy minél hamarább adjátok meg az Entry-ben, vagy a honlapról letölthető nevezési lapot kitöltve és az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre elküldve. Ennek végső leadási, elküldési határideje 2016. április 1. péntek 20.00 óra. Ezen az időponton túl az összeállításokat csak 1000 Ft/váltó adminisztrációs díj felszámítása mellett tudjuk elfogadni. A már leadott összeállításokon csak különlegesen indokolt esetben (sérülés) lehet változtatni.
                                          Kérjük a fenti intézkedésünk megértését, sajnos a tömeges méretekben, túl későn megadott összeállítások és helyszíni nevezések komoly hibaforrást jelentenek.
A 3x3-as váltón a nagy skandináv váltóversenyekhez hasonlóan a tavalyi abszolút eredménylista alapján fogjuk kiosztani a rajtszámokat. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi győztes fogja az 1-es rajtszámot kapni, a többiek pedig növekvő sorrendben. Ennek az a jelentősége, hogy a tömegrajtkor így várhatóan az erősebb váltók kerülnek az első sorokba, és nem a hátsó sorból előretörve kell "átgázolniuk" a nyilván jó erőben lévő, de mégiscsak lassúbb váltók első futóin.
     Azoknál a kluboknál, ahol több váltó is van, a klubon belüli számozást is ebben a sorrendben fogjuk kiosztani, tehát értelemszerűen a névszerinti nevezéskor a klub legerősebb váltójának érdemes a klubon belüli 1-es sorszámot adni. Ezt a klubon belüli sorszámozást kérjük, tegyétek is meg, erre van mód az Entry-ben és a nevezési lapon is.
Összesen 9 féle részpálya van (AA, AB, AC, BA, BB, BC, CA, CB, CC). Minden csapattag háromszor fut, és a futási sorrendjük kötött, azaz az 1. futó fut 4. és 7. alkalommal is, a 2. futó 5. és 8. alkalommal, a 3. futó 6. és 9. alkalommal. Minden futó mindhárom alkalommal természetesen másik részpályát fut. Az együttfutások elkerülése végett a pályákban több helyen is van elágazás.
                                         A váltók kombinációjának kiosztása olyan, hogy az egy-egy futó által lefutott részpályák összessége ugyanazt az „összpályát” eredményezi. A Versenyszabályzat és a Minősítési Szabályzat szerint az egyéni eredményt nem részpályánként, hanem a három részpályán futott időt összeadva, azaz „összpályánként” számoljuk.
     Rangsorpont számításnál minden csapattagot az életkorának és nemének megfelelő ellenfelekkel együtt értékelünk: szeniorokat a szenioroknál, felnőtteket felnőttben, ifiket az ifiknél, nőket a nőknél, férfiakat a férfiaknál.
 
A versenyzők rajtszámai háromféle színűek: Az 1-4-7. futóké kék, a 2-5-8. futóké magenta, a 3-6-9. futóké sárga.
     A környezet terhelésének csökkentésére a rajtszámokhoz biztosítótűt csak külön kérésre adunk, kérjük hozzon magával mindenki!
     Az első futók térképeiket a tömegrajtnál kezükbe kapják. A további kifutásoknál a váltóhely és a térképrajt közötti felállított állványról, öntevékenyen kell elvenni a térképet. Az állványon a csapatok térképei rajtszám szerint jobbról balra növekvő sorrendben vannak felrakva, egy csapat térképei mindig egymás alatt egy függőleges oszlopban. Legfelül a második futóké, alatta a harmadik futóké, és így tovább, legalul a kilencedik. Mindegyik térképen rajta van a csapat rajtszáma és az, hogy hányadik futóé (pl. 23-8, azaz a 23-as rajtszámú csapat 8. futójáé).
     Mindig a legfelső térképet kell elvenni az adott oszlopból. Az azonosítást megkönnyíti, hogy a versenyzőnek mindig olyan színű térképet kell elvennie az állványról, amilyen színű a rajtszáma.
     A verseny állása menet közben is jól figyelemmel kísérhető az elfogyott térképek száma alapján, amelyik csapat térképei közül a legtöbb hiányzik, az a csapat áll éppen az élen. A térképállványtól a versenyzőnek el kell futnia még néhány métert a térképrajtot jelölő bójáig.
     Az ellenőrzőpontok bizonyos helyeken nagyon közel lehetnek egymáshoz (már az első ellenőrzőpontoknál is), emiatt fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
     A részpályák első része (nagykör) erdei környezetben vezet (900-1000 méter). Ezt a részt a térkép tetején 1:4000 méretarányban, 2,5 méteres alapszintközzel, ISSOM jelkulcssal ábrázoljuk.
     A nagykör lefutása után a versenyzők elérik a cél területéről is látható átfutópontot (90-es kód). Innen kezdődik a pályák második része (kiskör). A kiskört a térkép jobb alsó részén 1:2000 méretarányban, 1 méteres alapszintközzel ábrázoljuk. A 90-es pont mindkét térképrészleten rajta van, mindhárom átfutáskor dugni kell rajta.
     A kiskör (kb. 200 méter) a célterület közelében vezet, a térképe a ligetes, durván nyílt területen a jellegzetes fákat, bokrokat, bozótfoltokat, mesterséges objektumokat egyenként ábrázolja. Ezen a területen a pontok egymáshoz igen közel helyezkednek el (de a Versenyszabályzatnak megfelelően 30 méternél közelebb csak eltérő típusú objektumon). Fokozottan ügyeljetek a kódok ellenőrzésére!
     A versenyző a részpályájának végén érinti a 100-as befutópontot. A 100-ason is dugni kell mindhárom alkalommal. Innen kordonok között még 60 métert kell futnia a váltóhelyig. A váltás kézráütéssel történik. Váltás után a beérkező versenyzőnek a célban is kell dugnia. Ezután a célsátornál dugókáját ki kell olvastatnia, minden részpálya után. FIGYELEM! Kérjük fokozottan figyeljetek oda, hogy ne hagyjátok el a célterületet csak kiolvastatás után, különben a következő futás előtti törlésnél az előző eredményetek kitörlődik, amivel futásotok (így az egész csapat eredménye is) értékelhetetlen lesz! Kiolvastatás után le kell adni a térképét a csapata nevével és rajtszámával ellátott zacskóba. Ezután frissítőt kap a versenyző.
     A következő részpályára történő beálláskor kell az előző futás eredményét kitörölni. Itt viszont arra figyeljetek, hogy csak kitörölt dugókával álljatok be váltani, mert ha benne marad az előző kör eredménye is, akkor az újabb kör „nem fog beleférni”.

Éjszakai mikrosprint

A versenyzők szombaton 21 órakor tömegrajttal indulnak, a pálya első része pontbegyűjtős, amit egy kötött sorrendű rész követ. A feladat a pontbegyűjtős részen az összes pont mihamarábbi érintése, majd a kötött sorrendű részen a bejelölt helyen lévő pontok sorrendben való érintése és a célbafutás. A pontok mellett csak a pontbegyűjtős részen lesz feltüntetve az ellenőrzőpontok kódja a kötött sorrendű részen nem. Itt sok csali pont is lesz, de csak a bejelölteket szabad megfogni. A plusz (térképen nem jelölt) pontok érintése hibának számít. 

Mikrosprint

A mikrosprint versenyen indulni vasárnap 10 órától 14 óráig folyamatosan lehet. Mindenki szabadon választhatja meg indulási idejét.
     A pontok kódjait a térképen az ellenőrzőpont sorszáma mellett jelöljük. A versenytérképet a versenyzők a rajtolás után a rajtpontnál vehetik fel. A terepen csali pontokat is elhelyezünk, ezért fokozottan figyeljetek a kódok ellenőrzésére! A pályák kombinációsak, de vonalvezetésük és távjuk megegyező, így együtt értékeljük őket.
     A mikrosprint versenyekre a helyszínen is lehet jelentkezni a rendelkezésre álló térképek erejéig.

Gyermekverseny

Szombaton és vasárnap a legkisebbek részére ingyenes gyermekversenyt rendezünk a mátraszelei versenyközpont közelében.

Egyéb információk

A versenyen SportIdent (SI) rendszert használunk. Akinek nincs saját dugókája, a helyszínen futamonként 300 Ft-ért bérelhet.
     A versenyek céljában frissítőt adunk. A 3x3 váltón és vasárnap, akinek van, használja a saját poharát, tartót biztosítunk.

      A vasárnapi normáltávú versenyen a rajt közelében (de a hurkolt pályák esetében nem feltétlenül a pálya elején) bizonyos kategóriák logikus útvonala keresztez egy szögesdrót kerítést (egy szál szögesdrót van kihúzva). A logikus átkelési hely környékén a szögesdrótot színes szalagokkal tesszük jobban láthatóvá.

 

     Ugyanezen a versenyen a befutószakasz keresztezi a Mátraszele-Kazár műutat. Az átkelést forgalomirányítók biztosítják, de a versenyzőktől is fokozott figyelmet kérünk az áthaladásnál!
     A mátraszelei versenyközpontban nagyméretű rendezvénysátor, büfé meleg étellel, hideg vizes mosakodási lehetőség és WC áll a versenyzők rendelkezésére.
     Az MTFSZ környezetvédelmi útmutatójának megfelelően a mátraszelei VK-ban csak egy nagy szelektív hulladékgyűjtő lesz kialakítva, kérjük, hogy minden szemetet ebbe helyezzetek el! Más szemetes nem is lesz. Kérjük mindenki segítő hozzáállását. Ide is csak a legszükségesebb esetben dobjatok szemetet, hulladékot. Kérjük, segítsétek azzal a rendezőség munkáját, hogy a hulladékot mindenki hazaviszi magával. Köszönjük előre is!
     A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a rendezőség engedélyével lehetséges.
     A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő és a környezet tisztaságára!

Támogatók

Mátraszele község Önkormányzata
Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormyányzata
Balassagyarmat Város Önkormányzata
HighCosm Bt. - Dr. Kelen sportkrémek
SÁI Beszterce ltp-i Tagiskola
Lara World Tech Kft.
Tarján Acél Kft.
Borea-67 építész bt.

 Sikeres és élvezetes versenyzést kíván mindenkinek

a RENDEZŐSÉG