Versenyértesítő

Írta: Kovacs Gabor. Beküldve: Uncategorised

A rendező Salgótarjáni Dornyay SE és Balassagyarmati Balassi Bálint KSE
szeretettel köszönti a versenyzőket
a 2021. évi Középtávú és Váltó Országos Bajnokságon!

 

Általános információk

Védnökök

Fekete Zsolt, Salgótarján Megyei Jogú Város polgármestere

Gecse Ákos, Kazár község polgármestere

Versenybíróság

Elnök
Sramkó Tibor +36 20 352 5139
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert +36 20 219 1023, Kovács Gábor +36 30 210 7902
                                         Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     KOB selejtező
Stork Mihály
Tóth Tamás
     KOB döntő
Erdélyi Gyula
     Váltó OB
Kovács Zoltán
Kovács Péter
Pintér Ábel
WRE Event Adviser
Bereczki Máté
Titkár
Goldmann Róbert
SI és informatika
Alb Levente, Berecz Gábor, Kovács Balázs, Stork Gábor, Stork Mihály, Tóth Ábel Tibor
Rajt
KOB: Nagy Ákos és Kovács Zoltán, VOB: Kovács Péter
Cél
Sramkó Tibor
VOB célbíró
Erdélyi Gyula és Kovács Zoltán
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula
Versenyorvos
Dr. Tamássy Gyula

Verseny meghatározása

Középtávú OB
Nappali, kétfordulós (selejtező+döntő), a szenior II. kategóriákban egyfordulós (csak döntő), egyéni középtávú nyílt országos bajnoki verseny.
F/N 21E kategóriákban világranglista futam (WRE).
A selejtező országos rangsoroló. A döntő kiemelt rangsoroló.
Váltó OB
Nappali, egyfordulós, nyílt országos bajnoki váltóverseny 3x1 fős csapatoknak. Nem rangsoroló.
Nem bajnoki kategóriák
Nappali, kétfordulós, a két nap eredménye alapján összetett, középtávú verseny. F/N 12C-ben országos rangsoroló, a Nyílt kategóriákban nem rangsoroló.


Program, tervezett „0” idő, helyszínek, versenyidő

2021.06.12.
szombat
11:00
Kazár
Középtávú OB
selejtező
versenyidő
90 perc
16:00
Kazár
Középtávú OB
döntő
versenyidő
90 perc
2021.06.13.
vasárnap
10:00
Kazár
Váltó OB
versenyidő 270 perc

A helyszínt lásd az értesítő végén lévő térképvázlaton, továbbá Google térképen:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=13hzT2TJgVjH4AQGTmDCng63UvixXytJg&usp=sharing

Versenyközpont, parkolás

Versenyközpont helye:

Kazár község keleti faluszélén.

48.04871, 19.87438

Kazar kelet

 A versenyzői parkoló átlagos (nem nagyon alacsony építésű) személy-autóval és mikrobusszal megközelíthető az Árpád út végétől induló köves úton 400 métert haladva. Az út meredek, zúzottkővel szórt, a verseny idején egyirányúsítva lesz. Javasoljuk, hogy az utasok az Árpád út végén kiszállva gyalogosan közelítsék meg a versenyzői parkolót, illetve a Versenyközpontot (400 méter / 35 m szint), a parkolóig csak a vezető üljön az autóban. A versenyzői parkoló és a VK távolsága 150…300 méter / 0…25 m szint. Verseny után a versenyzői parkolót a parkoló keleti oldalán húzódó úton lehet déli irányba, lefelé elhagyni, így érhető el az Árpád út vége. Tehát a parkoló megközelítése és elhagyása két különböző útvonalon történik.

Nagybuszok, alacsony építésű autók és tapasztalatlan sofőrök részére parkolási lehetőség a Riolittufa parkolóban (48.04581, 19.87086). Innen narancssárga szalagozás vezet a Versenyközpontba (700 méter / 45 m szint).

Szélsőségesen rossz időjárási körülmények esetén a teljes mezőny részére szükségparkolás a Riolittufa parkolóban, az Axamo Ruházati Kft-hez bevezető műút két oldalán továbbá Kazár község főutcáján. Ha erre lenne szükség, akkor erről a különféle fórumokon (honlapok, levelező listák, Facebook) idejében tájékoztatást adunk. A szükségparkolók és a VK távolsága 700…1500 méter / 45 m szint.

Kérjük a forgalmat, illetve a parkolást irányító rendezők utasításainak maradéktalan betartását, törekedjetek a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!

A parkolókban a nyitott autókat ne hagyjátok őrizetlenül, értékeitekre vigyázzatok, azokat a bezárt autóban se hagyjátok feltűnő, jól látható helyen! Az autókulcsokat a Versenyközpontban lévő csomagmegőrzőben le lehet adni.

Figyelem! A versenyközpont teljesen nyílt területen helyezkedik el, nincs árnyék, akinek van klubsátra, az hozza magával, és állítsa fel az erre kijelölt területen.

A célvázlatokon megjelölt „szurkolói zónába” nem szabad klubsátrakat felállítani, hogy a befutóponttól a célig futó versenyzők, valamint a Váltó OB-n az átfutószakaszt teljesítő versenyzők jól láthatóak legyenek, a klubsátrak ne akadályozzák a kilátást.

Jelentkezés

Szombaton 8.30-10.30 óra és az egyfordulós kategóriáknak 14.00-15.30 óra között, vasárnap 8.00-9.30 óra között a Versenyközpontban. Jelentkezéskor a rajtszámok és bérelt dugókák kiadása történik. Egy klub anyagát csak egyben adjuk ki, egyéni jelentkezésre nincsen lehetőség!

            A bajnoki kategóriákban az esetleges dugókaszám-módosításon kívül semmiféle módosítás, változtatás, helyszíni nevezés vagy visszamondás nem lehetséges. A nevezési díjat az összes benevezett versenyző után meg kell fizetni.

            Utólagos és helyszíni nevezés kizárólag a nem bajnoki kategóriákban (F12C, N12C, Nyílt Könnyű, Nyílt Technikás) lehetséges a kinyomtatott térképek erejéig. Utólagos nevezést június 11-én pénteken este 20.00 óráig kell elküldeni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre, ennek díja ezekben a kategóriákban 2000 Ft/fő/nap. Ezután a nem bajnoki kategóriákban már csak helyszíni nevezés lehetséges, aminek díja 2500 Ft/fő/nap.

Bérelt dugókák

Aki előre kért bérelt dugókát, jelentkezéskor kapja meg. Korlátozott számban a helyszínen is lehet dugókát bérelni. Hagyományos dugóka bérleti díja 300 Ft/fő/futam (F/N 12 C-ben ingyenes), SIAC dugóka bérleti díja 600 Ft/fő/futam.

Nevezési díj fizetése

A számlákat a végleges nevezési listák alapján egyesületenként kiállítjuk és megküldjük. Kérjük, hogy egy egyesület egyben rendezze a nevezési díját előre utalással a kiállított számla alapján június 10-én csütörtökön éjfélig. Kérjük azt is, hogy amelyik egyesület nem az MTFSZ Adatbankban szereplő névre, címre, adószámra kéri a számlát, az mielőbb írja meg a számlázási nevet, címet és adószámot a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre! Az utalásnak ugyanis minden esetben annak a számlatulajdonosnak a bankszámlájáról kell megtörténnie, akinek a nevére a kiállított számla szól (lehet magánszemély is).

            Készpénzes fizetés a nem bajnoki kategóriák helyszíni nevezése, illetve az esetleges helyszíni dugókabérlés esetén lehetséges.

Terep

Az ország egyik legváltozatosabb terepe, domborzati és növényzeti szempontból egyaránt. Technikailag és fizikailag is igen nehéz.

A domborzatra három típus jellemző. Egyrészt lankás, völgyekkel gyengén szabdalt domboldalak, másrészt erősen erodált, metsződésekkel és horhosokkal sűrűn átszőtt völgyrendszerek, harmadrészt pedig mesterséges külszíni kő- és szénbányák és meddőhányók. A domborzat nagyon sok helyen rendkívül részletgazdag, valódi tájfutó csemege.

Horhosokban, mély völgyek oldalában, valamint a külszíni bányákban előfordulnak 10-20, néhol 50 méter magas veszélyes sziklafalak, ezek anyaga porladó homokkő vagy riolittufa, ezért is veszélyes megkísérelni leküzdésüket. Az áthatolhatatlan sziklafal jelével jelzett sziklafalak, völgyoldalak, letörések valóban áthatolhatatlanok! A legveszélyesebbeket közülük a verseny idejére lekordonoztuk.   

A sziklafalak és hasadékok rendszere helyenként, a már említett völgyek és metsződések oldalában, érdekes és bonyolult. Viszont kő- és sziklamező még a külszíni bányák területén sem található.

 A riolittufa több helyen is a felszínre bukkan, napos száraz időben vakítóan fehér, esős időben viszont lekvárszerűen csúszós felület.

 riolit 1  riolit 2

A nagyobb egybefüggő riolittufa felszíneket a térképen a Magyarországon viszonylag ritkán használt „csupasz sziklafelszín” világosszürke jele jelzi (ISOM 2017-2 jelkulcs szerinti 214 számú jel, 30% szürke felület).

A növényzet a legszélsőségesebb végletek között változik. A magasabb területeken jól futható és a láthatóság is igen jó, lombos és fenyőerdők egyaránt előfordulnak, a gyertyános-tölgyes és fenyves erdőkben aljnövényzet szinte nincsen. Az akácosokban azonban magasra nőtt lágyszárú aljnövényzet (magas fű, vérehulló fecskefű, csalán) sok helyen előfordul.

Az alacsonyabb területeken sűrűbbé, bozótosabbá válik a terep és a láthatóság is lecsökken, a tisztások és szántóföldek szélén, vagy azok helyén sűrű, áthatolhatatlan, szúrós bozót (kökény, galagonya) is kialakult. A régen volt legelők helyén borókások is találhatók, de ezek nem alkotnak labirintusszerű fedettséget. Vannak visszaerdősödött hagyásfás legelők is, itt az idős fák alatt közepesen futható fiatalos található. Előfordul telepített akácerdő is változó futhatósággal, ezekben csalános aljnövényzet a jellemző. A terepet keresztező távvezeték alatt szinte mindenhol, de ezen kívül is sok helyen az elmúlt időszak csapadékos időjárása miatt megnőtt a lágyszárú aljnövényzet (szeder, csalán).

 A felhagyott külszíni bányákban és meddőhányók egy részén ritkás bokros-ligetes növényzet alakult ki, más részük az elmúlt évtizedekben spontán módon beerdősült, változó (0-3 zöld) futhatóságú vegyes erdővel.

A vízrajz nem kifejezetten gazdag, de a völgyek aljában időszakos vízfolyások, patakok előfordulnak. A felszínről a csapadék lassan szivárog el. Esős időben vagy akár napos időben, de egy nagy eső után még több nappal is a terepen sok helyen áll a víz, nem csak a völgyekben és mélyedésekben, hanem a domboldalakban, dombhátakon és gerinceken is. A legnagyobb völgyek aljában ilyenkor összefüggő mocsaras, vizenyős területek alakulnak ki. Sok helyen vannak dagonyák.

Az úthálózat kifejezetten ritka, egy-egy futam térképén alig található út vagy ösvény. Vadcsapások viszont nagy számban vannak, ezeket a térkép nem ábrázolja, ahogy a korábban rajtolt versenyzők által taposott csapásokat sem.

Az egykori szén- és kőbányászat nyomai (a felhagyott bányaterületek mellett) sokfelé megtalálhatók mesterséges tereptárgyak formájában. Egykori utak és vasutak nyomvonala, villanyvezetékek oszlopainak betongyámjai, betömedékelt tárók, aknák bejáratai, romok, épület- és építménymaradványok gazdagítják a terep síkrajzát.

A terep megköveteli a pontos térképolvasást. A növényzet, a domborzat és a sziklarajz is egyaránt fontos, az útvonalválasztást és a tájékozódást meghatározó tényező.   

Térkép

Készítés ideje 2015-21 között, a régebben készült területek aktualizálva 2021-ben, ISOM2017-2 jelkulcs. Minden futamon 4+1 színes digitális ofszetnyomással vízálló, Pretex papírra nyomtatva. Részletes adatok (méretarány, alapszintköz, térképméret) az adott futamoknál.

     A Versenyközpontban és a verseny honlapján a verseny terepéről korábban készült térképek megtekinthetők.

Pontmegnevezés

A térképen szimbóllal.

            Pótszimbolt a Középtávú OB-n a rajtban, kordonon belül, a belépés első percében adunk. A járvány miatt cellux, olló nem lesz kitéve. Rögzítésről, szimboltartóról tehát mindenki magának gondoskodjon!

            A Váltó OB-n a bajnoki kategóriákban szimbol csak a térképen van, pótszimbol nincsen. A Váltó OB-val párhuzamosan rendezett nem bajnoki kategóriákban pótszimbol is lesz a rajtban.

Pontérintési rendszer

Sportident. A dobozok Air+ üzemmódban működnek.

Ellenőrző pontok

Állványon narancs-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző.

Mindhárom futamra jellemző, hogy az ellenőrzőpontok közel lehetnek egymáshoz, de mindig a Versenyszabályzat szerint egymástól legalább 30 méterre. A kódok ellenőrzését fokozottan ajánljuk!

Ajánlott cipő és ruházat

A riolittufás, illetve agyagos felszínen helyenként kifejezetten meredek oldalak is vannak. Emiatt fokozottan ajánljuk stoplis, szöges vagy kombinált stoplis-szöges futócipő viselését. Sima talpú, vagy csak enyhén bordázott talpú sportcipőben a terep leküzdése szinte a lehetetlennel határos! Esős, vizes időben (akár több nappal nagy eső után) bizonyos helyeken még a szöges cipő is nagyon csúszik! Ilyen esetben valójában nincs jó megoldás, felfelében csak a faágakba, gyökerekbe való kapaszkodás, lefelében szükség esetén a „nadrágfék” segíthet.

            A sok helyen megtalálható fásszárú (kökény, galagonya) és lágyszárú (szeder, csalán, magas fű) aljnövényzet miatt fokozottan ajánljuk hosszú bozótnadrág és/vagy erős lábszárvédő viselését. A frissen vásárolt bozótruha felavatását nem ezen a versenyen javasoljuk.

Frissítés

Minden futam után a célban 0,5 literes palackos ásványvizet adunk. Kérjük, hogy a kiürült palackot taposd laposra, tedd be a poggyászodba, vidd haza és otthon dobd ki a szelektív hulladékgyűjtőbe. A versenyen szervezett hulladékgyűjtés nem lesz!

Térképleadás

A Középtávú OB selejtezőn befutás után a térképet nem kell leadni. A Középtávú OB döntőn és a Váltó OB-n a térképeket a célban az egyesületi zsákba kell leadni. A leadott térképek vasárnap a Váltó OB után vehetők fel.

Helyszíni információk, eredményközlés

Versenyértesítő, tájékoztató és a rajtlisták megtalálhatóak a verseny és az MTFSZ honlapján. A járványhelyzet miatt kérjük elsősorban ezeket olvassátok, de a Versenyközpontban is ki lesznek függesztve.

Nem lesz folyamatos papír alapú eredményközlés, az eredmények az alábbi módon lesznek követhetők:

  • Elsősorban interneten a http://live.mtfsz.hu weboldalon ajánljuk megtekinteni, ahol közvetlen elérést fogtok találni a verseny napján az élő eredményekhez.
  • A Versenyközpontban kivetítőn is megtekinthetőek lesznek az eredmények. Ez előreláthatólag nagyobb időközzel fog frissülni, mint az interneten lévő. Kérjük, hogy a járványhelyzetre legyetek tekintettel a kivetítőnél, inkább böngésszétek az interneten az élő eredményeket.
  • A Versenyközpontban a már megszokott result nevű (SSID-jű) jelszó nélküli wi-fi hálózat is rendelkezésre áll. Ezen internet hozzáférés nélkül, csak a http://result.hu weboldal lesz elérhető, amin az interneteshez képest nagyobb időközzel frissülő élő eredményeket láthattok majd. A selejtező alatt nem lesz wi-fi-s eredményközlés. Egyes esetekben a wi-fi internethozzáférés és/vagy jelszó hiánya miatt a telefonok által automatikusan tiltólistára kerül, erre többnyire telefonfüggő a megoldás.

A selejtező alatt a kihelyezett kiolvasás miatt várhatóan sokkal lassabban fognak az eredmények frissülni.

A váltón tervezetten rádiós pontként fog üzemelni az átfutópont, így pár percenkénti frissítéssel megtekinthetőek majd az interneten a váltó átfutások is.

Az adott versenynap végén (a selejtezőn pedig legkésőbb a döntő rajtlistával együtt) az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük, illetve nyomtatva kifüggesztjük a Versenyközpontban.

Gyerekverseny, óvoda, csomagmegőrző

A járvány miatt nem lesz gyerekverseny, kérjük megértéseteket. Óvodát mindkét napon biztosítunk. A Versenyközpontban a rendezői sátor mellett csomagmegőrző működik, az autókulcsokat is itt lehet leadni.

Díjazás

A Középtávú OB bajnoki kategóriában a győztesek elnyerik Magyarország 2021. évi Középtávú Bajnoka címet, az 1-3. helyezettek érmet, az 1-6. helyezettek oklevelet kapnak. 

            A Váltó OB-n a győztes váltók elnyerik Magyarország 2021. évi Váltóbajnoka címet, az 1-3. helyezett váltók tagjai érmet kapnak.

            A nem bajnoki kategóriák 1-3. helyezettjei a két nap összetett eredménye alapján oklevelet kapnak.

Eredményhirdetések

Szombaton előreláthatólag 14 órakor:

  • a 2020. évi Szenior Összetett Egyéni Bajnokság, illetve a Szenior Egyesületi Bajnoki Pontverseny eredményhirdetése
  • „50 éves az MTFSZ – Jubileumi versenysorozat” eredményhirdetése.

Szombaton 19.00 órakor:

  • 2020. évi „Az év tájfutója”, „Az év ifjúsági tájfutója”, illetve „Az év tájfutó edzője” díjak átadása
  • a Középtávú OB eredményhirdetése.

Vasárnap 14.00 órakor:

  • a Váltó OB eredményhirdetése
  • a nem bajnoki kategóriák (FN 12 C, Nyílt K, Nyílt T) összetett eredményhirdetése.

Amennyiben lehetséges, a szombat esti és a vasárnapi eredményhirdetést előbbre hozzuk.

Környezetvédelem

A járvány miatt a Versenyközpontban hulladékgyűjtés nem lesz. Az esetlegesen képződő hulladékot mindenki vigye haza magával. Köszönjük előre is!

Illemhely, tisztálkodás

A versenyközpontban mobil wc-k lesznek elhelyezve. Mosdási lehetőség 3,5 m3-es vizeskocsiból, kérjük a vízzel takarékoskodjatok!

Covid-óvintézkedések

Kérjük a hatályos jogszabályok szerinti Covid-óvintézkedések betartását.

Riolittufa

A verseny terepén található az országosan ismert, de világviszonylatban is ritkaságnak számító geológiai képződmény, a „Kazári riolittufa erózió”. A versenyzők számára ennek megtekintése csak vasárnap, a Váltó OB eredményhirdetése lehetséges. Megközelítése: a Versenyközponttól a KOB selejtező céljáig kell visszamenni, majd onnan piros + turistajelzésen (vagy a KOB selejtező térképe segítségével). Távolsága a VK-tól: 1500 méter / 60 m szint (csak oda).

Kiállítás

A Versenyközpontban kiállítás látható a Nógrád megyében 1968-2017 között rendezett tájfutó Országos Bajnokságok történetéből.

Egyéb

  • A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a verseny elnökével előzetesen egyeztetett módon, a megfelelő Covid-óvintézkedések betartása mellett lehetséges.
  • Kutyát a terepen és a célterületen is csak pórázon lehet tartani.
  • A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
  • Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő és a környezet tisztaságára!

Támogatók

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata

Kazár Község Önkormányzata

North Star Lovasudvar

Tarján Acél Kft.

Szikszai Szabolcs egyéni vállalkozó

Erdélyi Gyula egyéni vállalkozó

KGKZ építész Kft.

Borea-67 építész Bt.

További információk

http://adatbank.mtfsz.hu/esemeny/show/esemeny_id/7246

http://nogradnagydij.hu/hu/kob-vob-21

Futamonkénti részletes információk

 

Középtávú OB selejtező, 2021. június 12. szombat délelőtt

Jelentkezés szombaton 8.30-10.30 óra között a Versenyközpontban.

„0 idő” 11:00 órakor.

VK-rajt távolság 2400 m / 90m, kék-fehér szalagozáson. A rajtszalagozás nem a kihelyezett célon át vezet.

Rajtkarantén a VK-tól 1500 m / 75 m távolságra, a rajtszalagozás mentén. A rajtkaranténba mindenkinek be kell érni a versenyidő 30. percéig, azaz 11:30-ig. A rajtkaranténban mobil wc-k nincsenek, de egy fenyves erdő lehetőséget biztosít a biológiai szükségletek elvégzésére. Kérjük, hogy efféle tevékenységének nyomait mindenki gondosan tüntesse el!

Rajt

A bajnoki és nem bajnoki kategóriák rajtbeállása azonos helyen van, de a nem bajnoki kategóriák külön rajtfolyosóból indulnak, az időrajttól külön szalagozás vezet a nem bajnoki kategóriák külön térképrajtjához. A nem bajnoki kategóriák is rajtlista szerint indulnak.

Rajtszám

A rajtszámon a néven és a dugókaszámon kívül megtalálható a selejtező kategóriája és rajtideje. A rajtszám viselése a mellkason kötelező! Combra, hátra stb. rögzített rajtszámmal nem lehet indulni! Kérjük a rajtszámhoz biztosítótűt mindenki hozzon magával!

Selejtezők futambeosztása

40 fő nevezési létszámig egy futam van, 41-80 fő esetén két futam, és így tovább, 40 főként 1-1 futam. A benevezett versenyzőket a rendezőség futamokba osztja oly módon, hogy a nevezettek közül a kategóriának megfelelő évi alapranglistáján legjobb 20 helyen lévő versenyzőt arányosan osztja szét az alábbi táblázatnak megfelelően:

Létszám
1. futam
2. futam
41-80 főig
2-3-6-7-10-11-14-15-18-19
1-4-5-8-9-12-13-16-17-20

A többi nevezőt hozzájuk sorsolja úgy, hogy egy egyesület versenyzői matematikailag a lehető legjobban legyenek elosztva a selejtező csoportok között. Az 1-20 fő szétosztása erősebb szabályozás, így előfordulhat, hogy az azonos egyesülethez tartozó versenyzők egy futamba kerülnek.

Térkép

Térképkészítő: Dénes Zoltán

FN 12 C és FN 14-21 E valamint a Nyílt Könnyű és Nyílt Technikás kategóriákban:

Kazár – Sevice, méretarány 1:10 000, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*145 mm.

Szenior kategóriákban:

Kazár – Tóth-bánya, méretarány 1:7500, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*217 mm.

Kihelyezett cél

A futamon kihelyezett cél lesz. Itt csak egy célkapu és céldoboz lesz. Kiolvastatni a célkaputól 150 méterre kell, részidős cetlit és frissítőt is itt osztunk.

Kihelyezett cél-VK távolság 1100m / 40m, sárga-fekete szalagozáson

Továbbjutás a selejtezőkből

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Bajnoki rendszer 2021 februárjában megváltozott! A korábbiakkal ellentétben a selejtezőnek is szinte minden kategóriában van tétje.

A selejtezőkből kategóriánként:

  • 48 vagy több nevező esetén 24 fő jut az A döntőbe, a következő 24 fő a B döntőbe stb. A külföldi állampolgárságú versenyzők beszámítanak a továbbjutó létszámba;
  • 10 és 47 közötti nevező esetén futamonként a nevezett versenyzők 50 %-a - páratlanszámú nevező esetén felfelé kerekítve - jut az A döntőbe, a többiek a B döntőbe;
  • 9 vagy kevesebb nevező esetén minden versenyző az A döntőbe jut.

Amennyiben a selejtezőkből valamelyik döntőben az 5 fős létszám nem biztosítható, akkor az érintett versenyzők az eggyel magasabb besorolású döntőben indulhatnak.

 

Középtávú OB döntő, 2021. június 12. szombat délután

Jelentkezés az egyfordulós kategóriák részére szombaton 14.00-15.30 óra között a Versenyközpontban.

„0 idő” 16:00 órakor.

VK-rajt távolság 1100 m / 60m, kék-fehér szalagozáson.

Karantén

Kombinált cél- és rajtkarantént alkalmazunk. A karantén térben és időben három részre tagozódik.

A versenyidő 30. percéig minden még el nem rajtolt versenyzőnek el kell hagynia a célkarantén területét.

A versenyidő 30. és 60. perce között a még el nem rajtolt versenyzők vagy a rajtkaranténban, vagy pedig a célkaranténon kívül, a parkoló területén tartózkodhatnak, a célba befutott versenyzők kötelezően pedig a célkaranténban maradnak. Kérjük, hogy a csereruhákat és a befutás után szükséges felszerelést ennek megfelelően a célkarantén területén hagyjátok.

A versenyidő 60. percéig minden, még el nem rajtolt versenyzőnek be kell lépnie a rajtkaranténba. Ezt követően a célkarantén megszűnik, a célterület és a parkoló között szabad az átjárás.

 celvazlat KOB kicsi

Rajtkarantén a VK-tól 150 m / 15 m távolságra, a rajtszalagozás mentén. A rajtkarantén bejáratánál mobil wc-k találhatók. A rajtkaranténban a biológiai szükségletek hagyományos (erdőben) való elvégzésére nincs mód. A rajtszalagozás mindkét oldala a rajtkarantén bejáratától egy hosszú szakaszon versenyterület, a szalagozásról letérni tilos!

Rajtszám

Az egyfordulós kategóriák versenyzőinek rajtszámán a néven és a dugókaszámon kívül megtalálható a döntő kategóriája és rajtideje. A kétfordulós kategóriák versenyzőit kérjük, hogy a rajtszámra öntevékenyen írják rá a döntőben kapott rajtidejüket, illetve a döntő kategóriájának betűjelét (A, B vagy C).

 A rajtszám viselése a mellkason kötelező! Combra, hátra stb. rögzített rajtszámmal nem lehet indulni! Kérjük a rajtszámhoz biztosítótűt mindenki hozzon magával!

Döntők sorsolása

A selejtező alapján döntőbe került versenyzőket a selejtező fordított eredménysorrendjében kell beosztani. A selejtezőt érvényes eredmény nélkül teljesítő és a selejtezőn el nem indult versenyzők a legalacsonyabb szintű döntőben a mezőny elejére sorsolva indulhatnak. A selejtezőt érvényes eredmény nélkül teljesítők automatikusan, míg a selejtezőn el nem indult versenyzők csak abban az esetben kerülnek sorsolásra, ha azt 12:30-ig jelzik a rendező felé.

A selejtezőn érvényes eredmény nélkül végző versenyzők a döntőben nem minősíthetők.

Ha több futam volt, akkor a legmagasabb sorszámú futam első helyezettje indul utolsónak, majd csökkenő futamszámok és a növekvő helyezési számok határozzák meg a sorrendet. A futamokban keletkezett holtverseny esetén a döntő rajtlista készítése érdekében a helyezési számot sorsolással (pl. pénzfeldobással) kell eldönteni a holtversenyben érintett versenyzők között. Például, ha az egyik futamban két 6. helyezett volt, akkor pénzfeldobással kell eldönteni, melyik versenyző kapja a 6. és melyik a 7. helyezési számot a döntő rajtlista készítése előtt. Ha a döntőbe jutás határán történik holtverseny, mindkét (vagy több) érintett versenyző a magasabb szintű döntőbe jut.

Döntő rajtterve

Az egyes kategóriák első rajtideje:

Kategória
Első rajt
Indulók száma
Időköz
 
Kategória
Első rajt
Indulók száma
Időköz
F14-A
0:00
24
4:00
 
N14-A
0:00
24
4:00
F14-B
0:00
24
4:00
 
N14-B
0:00
24
4:00
F14-C
3:00
18
4:00
 
N14-C
1:00
11
4:00
F16-A
23:00
24
3:00
 
N16-A
2:00
22
4:00
F16-B
0:00
27
3:00
 
N16-B
1:00
22
4:00
F18-A
0:00
24
4:00
 
N18-A
2:00
23
4:00
F18-B
1:00
23
4:00
 
N18-B
3:00
22
4:00
F20-A
44:00
13
4:00
 
N20-A
33:00
16
4:00
F20-B
0:00
12
4:00
 
N20-B
2:00
15
4:00
M/F21-A
0:00
24
4:00
 
W/N21-A
11:00
21
4:00
M/F21-B
1:00
23
4:00
 
W/N21-B
3:00
21
4:00
F35-A
45:00
12
4:00
 
N35-A
55:00
10
4:00
F35-B
3:00
11
4:00
 
N35-B
0:00
9
4:00
F40-A
1:00
23
4:00
 
N40-A
47:00
12
4:00
F40-B
1:00
23
3:00
 
N40-B
35:00
11
4:00
F45-A
2:00
23
4:00
 
N45-A
2:00
18
4:00
F45-B
1:00
22
4:00
 
N45-B
2:00
17
4:00
F50-A
1:00
24
4:00
 
N50-A
10:00
21
4:00
F50-B
0:00
24
4:00
 
N50-B
13:00
20
4:00
F50-C
1:00
8
4:00
 
N55-A
0:00
14
4:00
F55-A
30:00
16
4:00
 
N60-A
4:00
10
8:00
F55-B
2:00
15
4:00
 
N65-A
2:00
15
4:00
F60-A
23:00
18
4:00
 
N70-A
10:00
6
12:00
F60-B
23:00
18
4:00
 
N75-A
2:00
2
25:00
F65-A
1:00
15
4:00
 
 
 
 
 
F65-B
2:00
15
4:00
 
 
 
 
 
F70-A
0:00
23
4:00
 
 
 
 
 
F75-A
1:00
22
4:00
 
 
 
 
 
F80-A
0:00
9
8:00
 
 
 
 
 
F85-A
1:00
2
25:00
 
 
 
 
 

Térkép

Térképkészítő: Dénes Zoltán és Zentai József

FN 14-21 E kategóriákban:

Kazár – Tariska, méretarány 1:10 000, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*217 mm.

Szenior kategóriákban:

Kazár – Riolittufa, méretarány 1:7500, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*217 mm.

 

Országos Váltóbajnokság, 2021. június 13. vasárnap

Váltóösszeállítások leadása kizárólag az ENTRY-ben 2021. június 12-én szombaton 21.00-ig.

Ha a klubnak több váltója is van egy kategóriában, kérjük az ENTRY-ben az erősebb csapatot adjátok meg az alacsonyabb rajtszámhoz.

Jelentkezés vasárnap 8.00-9.30 óra között a Versenyközpontban.

„0 idő” 10:00 órakor.

Váltókombináció: szakaszfelcserélős (farsta)

Bemutató

A térképfelvételt, tömegrajtot, átfutást, célba érkezést, váltást, kifutást 9.45-kor fogjuk bemutatni.

Rajtszám felépítése:

A rajtszámoknál a pont előtti szám a kategóriát és az azon belüli sorszámot jelöli:

F21A
1-20
 
 
N21A
51-71
F20A
101-112
 
 
N20A
151-164
F18A
201-212
 
 
N18A
251-261
F16A
301-315
 
 
N16A
351-364
F14A
401-421
 
 
N14A
451-462
F105A
501-511
 
 
N105A
551-558
F125A
601-614
 
 
N125A
651-659
F145A
701-720
 
 
N145A
751-763
F165A
801-817
 
 
N165A
851-856
F185A
901-913
 
 
N185A
951-957
F205A
931-943
 
 
 
 

A pont utáni szám a futási sorrendet jelöli. A sorszámot -amíg lehetséges- a tavalyi eredménylista alapján adjuk ki, azaz az 51.1 rajtszámmal az N21A tavalyi bajnokának (MOM) 1. futója indul, 803.3 rajtszámmal az F165A tavalyi bronzérmesének (OSC) 3. futója stb.

A rajtszám viselése a mellkason kötelező! Combra, hátra stb. rögzített rajtszámmal nem lehet indulni! A rajtszámhoz biztosítótűt mindenki hozzon magával!

rajtszam VOB kicsi

A térképek könnyebb kiválasztását, a futók könnyebb beazonosítását segíti, hogy a különböző helyen induló futók rajtszáma (a versenyző rajtszáma és a térképen lévő rajtszám is) különböző színű, az alábbiak szerint:

  1. futók – kék
  2. futók – sárga
  3. futók – magenta

Térkép

Térképkészítő: Zentai József és Dénes Zoltán

FN 14-21 A kategóriákban:

Kazár – Székallya, méretarány 1:10 000, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*145 mm.

Szenior kategóriákban:

Kazár – Boszorát, méretarány 1:7500, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*145 mm.

A térképek (az 1. futók térképei is) egy U alakban elrendezett nagyméretű térképállványon lesznek elhelyezve. Minden térkép össze lesz csavarva hengeres formára, az összecsavart térképen a térképi tartalom nem látszik, csak a rajtszám. A térképet kibontani, az összecsavart térképről a befőttesgumit levenni csak a tömegrajt, illetve a váltás után szabad!

Rajtolás

Rajtolás előtt minden versenyzőnek törölnie és ellenőriznie kell, mielőtt a szurkolói zónából belépne a térképállványhoz. A térképet minden futónak (az 1. futóknak is!) öntevékenyen kell levennie a térképállványról. A jó térkép kiválasztása a versenyző felelőssége. Térképelvétel után a versenyző már nem mehet vissza a szurkolói zónába.

Ezután mehet a versenyző a tömegrajthoz (1. futók) illetve a váltózónába (2. és 3. futók). A térképállványtól való kilépéskor a rendezők ellenőrzik, hogy a versenyző a saját térképét vette-e el. Ehhez kérjük, hogy ellenőrzéskor mindenki jól láthatóan mutassa fel a térképét, a térképen lévő rajtszámot az ellenőrzést végző rendező felé fordítva.

Tömegrajtok indulási időpontjai

00 
F18A
F125A
F145A
N105A
N125A
15 
F16A
F205A
N18A
N14A
N145A
30 
F105A
F165A
F185A
N16A
N185A
45 
F20A
F14A
N20A
N165A
 
60 
F21A
N21A
 
 
 

Az első futók 5 perccel a tömegrajt előtt vehetik fel térképeiket, a szpíker is szólítani fogja őket. Térképpel a kezükben mennek a tömegrajt helyére. A futóknak kategóriánként külön sorba kell beállniuk, a földön lévő, rajtszámbeosztással ellátott rajtoltató szalagok mutatják, hogy hová. A rajtoltató szalagokon a számozás 1-20, 31-45 illetve 51-70 közötti, a „százasok” a szalagra nincsenek felírva, de a megfelelő sor mellé nagy számokkal ki vannak írva a „százasok” is.

 celvazlat kicsi VOB

Váltóhely-térképrajt távolság

220 méter / 20 m szint, kordonok között, piros-fehér szalagozáson, kötelezően követendő útvonalon.

Átfutópont és átfutószakasz

A cél közelében átfutópontot érintenek a pályák. Az átfutópont maga nem látható a célból, de be van rádiózva a szpíkerhez, azonban nem lesz minden versenyző bemondva.

Az átfutópont után kötelezően követendő útvonalon kell 200 métert a versenyzőknek haladniuk, kordonok között, piros-fehér szalagozáson. A 200 méteres átfutószakasz utolsó 120 métere a célterület szélén halad el, így mindenki figyelni tudja a váltótársát. Az átfutószakasznak ott van vége, ahol a kordon véget ér, ez más módon nincs a terepen jelölve, innen folytatódik a tájékozódási feladat.

Az átfutás után az egyes futók a kombinációtól függően várhatóan 3-8 percet futnak a befutópontig. A befutópont és a befutószakasz szintén látható a váltózónából.

Váltás

A csapatok felelőssége figyelni a pályát teljesítő társuk érkezését. Az átfutószakaszon áthaladó versenyző váltótársa a Rajtolás pontban leírtak szerint törlés és ellenőrzés után belép a térképállványhoz, elveszi a térképét majd beáll a váltózónába. A váltás kézráütéssel történik, a térképet csak ezután lehet kitekerni és megnézni!

Befutás

Minden befutó versenyzőnek a váltás után érintenie kell a célvonal mögött elhelyezett céldobozt. A céldoboz nem lesz érintésnélküli módban, ezért a SIAC dugókákat is bele kell dugni. A harmadik futók között a mellsík síkja dönt a célvonalon való áthaladás pillanatában, függetlenül a céldoboz ezt követő érintésének sorrendjétől. A befutási sorrendet a célbíró dönti el. Holtverseny nem lehetséges, minden befutót eldönt a célbíró!

Utolsó tömegrajt

A még el nem rajtolt versenyzők részére a tömegrajt tervezett időpontja 13.50.

Nem bajnoki kategóriák

A nem bajnoki kategóriák a célterület délkeleti sarkában lévő külön rajtból indulnak, rajtlista szerint és ugyanabba a célba futnak be, mint a bajnoki kategóriák.

A nem bajnoki kategóriák térképe:

Kazár – Székallya, méretarány 1:10 000, alapszintköz 5 m, készült 2015-21, mérete: 305*145 mm.

 

Eredményes versenyzést kíván mindenkinek

a RENDEZŐSÉG

 

general map

Pályaadatok / Courses

Írta: Kovacs Gabor. Beküldve: Uncategorised

KOB selejtező pályaadatok

kategória táv szint pont   kategória táv szint pont
  km m db     km m db
F14-1 2,2 80 9   N14-1 1,8 50 8
F14-2 2,3 80 9   N14-2 1,8 50 8
F16-1 2,6 140 10   N16-1 2,5 120 9
F16-2 2,5 130 10   N16-2 2,4 115 9
F18-1 3,2 200 12   N18-1 2,4 170 10
F18-2 3,2 200 12   N18-2 2,4 170 10
F20-1 3,5 200 15   N20-1 2,7 180 12
M/F21-1 3,8 240 14   W/N21-1 3,1 160 14
M/F21-2 3,9 235 14   W/N21-2 3,2 165 13
F35-1 3,5 200 14   N35-1 2,6 110 12
F40-1 3,2 190 12   N40-1 2,3 80 10
F40-2 3,2 180 11          
F45-1 2,9 180 12   N45-1 2,1 70 10
F45-2 2,9 170 11          
F50-1 2,6 130 10   N50-1 2,1 80 9
F50-2 2,6 130 10   N50-2 2,1 80 9
F55-1 2,4 110 10          
F60-1 2,0 90 8          
F65-1 1,9 80 9          
                 
                 
          F12C 2,4 40 7
          N12C 2,4 40 7
          Nyílt K 2,4 40 7
          Nyílt T 2,4 90 11

KOB döntő pályaadatok

kategória táv szint pont   kategória táv szint pont
  km m db     km m db
F14-A 2,1 100 10   N14-A 1,9 85 10
F14-B 1,7 90 8   N14-B 1,7 70 8
F14-C 1,6 70 7   N14-C 1,6 70 8
F16-A 2,7 145 14   N16-A 2,3 85 13
F16-B 1,9 95 9   N16-B 1,8 70 9
F18-A 3,3 190 16   N18-A 2,7 155 13
F18-B 2,4 105 13   N18-B 2,1 80 12
F20-A 3,7 210 19   N20-A 3,0 165 15
F20-B 2,7 135 12   N20-B 2,8 165 15
M/F21-A 4,4 275 19   W/N21-A 3,4 170 19
M/F21-B 3,0 160 16   W/N21-B 2,8 160 15
F35-A 3,7 225 17   N35-A 2,8 160 13
F35-B 2,7 120 14   N35-B 2,3 105 12
F40-A 3,5 195 15   N40-A 2,5 125 14
F40-B 2,8 120 14   N40-B 2,1 95 12
F45-A 3,2 190 15   N45-A 2,3 120 13
F45-B 2,7 145 14   N45-B 1,8 80 11
F50-A 2,9 150 17   N50-A 2,0 80 11
F50-B 2,3 120 12   N50-B 1,7 80 11
F50-C 1,7 80 11          
F55-A 2,6 140 14   N55-A 1,7 75 11
F55-B 2,1 110 12          
F60-A 2,3 95 13   N60-A 1,6 75 10
F60-B 1,9 90 10          
F65-A 2,1 90 11   N65-A 1,4 60 9
F65-B 1,8 90 11          
F70-A 1,8 70 12   N70-A 1,2 45 8
F75-A 1,6 70 10   N75-A 1,1 45 7
F80-A 1,3 45 9          
F85-A 1,1 45 7          

Országos Váltóbajnokság pályaadatok

A szintnél a maximális szintadat van megadva.
A kombinációk és a különféle útvonalválasztási lehetőségek miatt
az egyes pályákon a ténylegesen teljesítendő szint
akár 20%-kal is kevesebb lehet a táblázatban szereplőnél.
 
kategória   táv táv szint ellenőrzőpontok száma
    1-2. futók 3. futók max.
    km km méter db
           
F14A   2,4 2,3 185 13-14
F16A   3,0 3,0 240 11-13
F18A   3,7 3,8 275 17
F20A   3,8 3,9 285 17
F21A   4,3 4,4 335 17
F105   4,0 4,2 340 15-16
F125   4,0 3,8 285 18
F145   3,7 3,5 295 14-16
F165   2,8 2,7 195 10-13
F185   2,2 2,4 170 9-12
F205   1,9 1,9 105 10
           
N14A   2,2 2,2 170 10
N16A   2,6 2,5 180 10-11
N18A   2,8 3,0 205 13-15
N20A   3,3 3,1 230 12-15
N21A   3,6 3,4 230 14-15
N105   3,0 2,9 220 13-14
N125   2,8 2,6 220 12-14
N145   2,3 2,3 140 8-9
N165   1,9 1,8 110 8-10
N185   1,6 1,7 85 7-8
           
Nyílt K   1,9   85 7
Nyílt T   2,6   195 16
F12C   1,9   85 7
N12C   1,9   85 7