Versenyértesítő

Written by Kovacs Gabor. Posted in Uncategorised

A csapadékos időjárás miatt a cél melletti parkoló nehezebben megközelíthető.

Bemenni csak saját felelősségre lehet, mert a kijutás nem garantált.

Használjátok a szükségparkolókat:

először a fatelepnél 48.082402, 19.885406

utána a Bárna felé vezető út mentén  48.077592, 19.888625

megértéseteket köszönjük!

 

 

A rendező Salgótarjáni Dornyay SE és Balassagyarmati Balassi Bálint KSE

szeretettel köszönti a versenyzőket a 2022. évi Nógrád Nagydíjon!

 

Általános információk

 

A verseny védnökei      

Dr. Dániel Zoltán, Salgótarján megyei jogú város alpolgármestere
Nagy-Majdon József, Bátonyterenye város polgármestere
Gecse Ákos, Kazár község polgármestere  

Versenybíróság

Elnök
Sramkó Tibor +36 20 352 5139
Elnökhelyettes 
Goldmann Róbert +36 20 219 1023, Kovács Gábor +36 30 210 7902
                                         Pályakitűző
Ellenőrzőbíró
     -prológ sprint
Stork Mihály
Lajszner Attila
     -E1 középtáv
Goldmann Róbert
Paskuj Mátyás
     -éjszakai
Kovács Zoltán
Varga István
     -E2 hosszútáv
Erdélyi Gyula
ifj. Kiss György
WRE Event Adviser
Bereczki Máté
Titkár
Fehérváriné Dénes Judit
SI és informatika
Berecz Gábor, Kovács Balázs, Goldmann Róbert
Alb Levente, Alb Zalán, Tóth Ábel Tibor, Stork Mihály
Rajt
Nagy Ákos, Kovács Zoltán
Cél
Sramkó Tibor
Felvezetés felelős
Erdélyi Gyula

 Verseny meghatározása

prológ:
Rövidtávú nappali egyéni verseny
E1, E2:
Kétfordulós nappali egyéni verseny (középtáv, hosszútáv)
összetett értékeléssel
éjszakai:
Éjszakai egyéni regionális rangsoroló verseny

Program

dátum
idő
helyszín
futam
versenyidő
válogató
04.22.
péntek
16:00
Bátonyterenye
(Nagybátony)
prológ - WRE
rövidtávú verseny
kiemelt rangsoroló
Sprint Liga 2. futama
60 perc
EYOC
WOC
WUOC
04.23.
szombat
11:00
Szőröspuszta
E1 - WRE
középtávú verseny
kiemelt rangsoroló
90 perc
EYOC
JWOC
WUOC
21:00
Salgótarján
Tóstrand
éjszakai verseny
rövidített táv
regionális rangsoroló
120 perc
 
04.24.
vasárnap
10:00
Szőröspuszta
E2 - WRE
hosszútávú verseny kiemelt rangsoroló
180 perc
EYOC
WUOC

 A helyszínek áttekintése Google térképen:

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1OhA48djTvfu17Xd-jsKWp8qsihKrV5CW&usp=sharing

 

Versenyközpont, jelentkezés, helyszíni nevezés

A helyszíneket, jelentkezési időpontokat lásd a Futamonkénti részletes információk című részben.
     Aki előre benevezett és a nevezési díjat is előre átutalta, bérelt dugókát sem akar átvenni és változtatási igénye sincs, annak nem szükséges külön jelentkeznie.
     Helyszíni nevezés az üres helyekre, a kinyomtatott plusz térképek erejéig, az alábbiak szerint lehetséges:
nevezési díj
MTFSZ versenyengedéllyel
04.12-től
prológ
FN12C-18, FN65-
2600 Ft
FN20-60
3600 Ft
D, DK, Nyílt
2300 Ft
E1, E2
FN12C-18 FN65-
1 nap
2600 Ft
2 nap
5100 Ft
FN20-60
1 nap
3600 Ft
2 nap
7100 Ft
D, DK, Nyílt
1 nap
2300 Ft
2 nap
4500 Ft
éjszakai
 
 
2400 Ft
         
nevezési díj
MTFSZ versenyengedély nélkül
04.12-től
prológ
FN12C-18, FN65-
3200 Ft
FN20-60
4200 Ft
D, DK, Nyílt
2300 Ft
E1, E2
FN12C-18 FN65-
1 nap
3200 Ft
2 nap
6300 Ft
FN20-60
1 nap
4200 Ft
2 nap
8300 Ft
D, DK, Nyílt
1 nap
2300 Ft
2 nap
4500 Ft
éjszakai
 
 
2700 Ft
         
Hagyományos SI dugóka bérlés 14-es korcsoport felett 500 Ft/fő/futam.
SIAC dugóka bérlés 800 Ft/fő/futam.
Nevezési díj fizetése számla kiállítás után átutalással, vagy az E-nevezésen keresztül bankkártyával, kivételes esetben jelentkezéskor készpénzben.
     A számlákat a végleges nevezési listák alapján egyesületenként kiállítjuk és megküldjük. Kérjük, hogy egy egyesület egyben rendezze a nevezési díját előre utalással a kiállított számla alapján április 21-én csütörtökön éjfélig. Kérjük azt is, hogy amelyik egyesület nem az MTFSZ Adatbankban szereplő névre, címre, adószámra kéri a számlát, az mielőbb írja meg a számlázási nevet, címet és adószámot a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. címre! Az utalásnak ugyanis minden esetben annak a számlatulajdonosnak a bankszámlájáról kell megtörténnie, akinek a nevére a kiállított számla szól (lehet magánszemély is).
     Készpénzes fizetés kizárólag előzetes egyeztetés, továbbá helyszíni nevezés, illetve az esetleges helyszíni dugókabérlés esetén lehetséges.

Parkolás

Minden nap a Futamonkénti részletes információk című részben megadott helyen és módon.  
     Kérjük a parkolást irányító rendezők utasításainak maradéktalan betartását, törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     A forgalom a parkolók környékén -különösen a prológon és az éjszakain- nagy lehet, a parkolókban a nyitott autókat ne hagyjátok őrizetlenül, értékeitekre vigyázzatok, azokat a bezárt autóban se hagyjátok feltűnő, jól látható helyen! Az autókulcsokat a prológon és az éjszakain a célsátorban, az E1 és E2 futamokon az óvodánál lévő csomagmegőrzőben le lehet adni.

 Terep

Részletes terepjellemzést lásd az egyes futamoknál.

Térkép

Az összes futamon 4 színes digitális ofszetnyomással vízálló, Pretex papírra nyomtatva. Részletes adatok (térképkészítés ideje, méretarány, alapszintköz, térkép méret) az adott futamoknál.
     Az E1 és E2 futamokon ISOM2017-2 jelkulcs (erdei jelkulcs). A sprint prológon és az éjszakai versenyen ISSprOM2019-2 jelkulcs (sprintjelkulcs). Felhívjuk a figyelmet a sprintjelkulcs közelmúltbéli, 2022. januári változására, a térkép ennek megfelelően készült (részletesen a sprintfutamnál leírva).
     A Versenyközpontokban az adott futam terepéről korábban készült térképek megtekinthetők.

 Pontmegnevezés

A térképen szimbóllal. Pótszimbolt a rajtban, kordonon belül, a belépés utáni percben adunk. Kíméld környezeted, ha teheted, a pótszimbólt ne celluxozással rögzítsd, ami szelektíven nem gyűjthető szemetet termel, hanem használj szimbóltartót! Köszönjük! (de azért lesz cellux is a rajtban)

Kategóriák

A kategóriák megnevezése angol rövidítéssel van megadva: M - férfiak, W - nők.
A nyílt kategóriák: Open A - Nyílt Technikás ; Open E - Nyílt Könnyű; Open T - Nyílt Szalagos.
     A 10D, 10DK, 12D és Nyílt szalagos kategóriák az E1 és E2 futamokon szalagozottak, de a szalagozás nem a logikus útvonalon halad, hanem kanyarokat csinál, a bátrabbak levághatják ezeket a kitérőket. A szalagozás narancs színű, aminek mentén akár több, az adott kategóriában nem érintendő ellenőrzőpont is található. Utóbbiakon nem szükséges lyukasztani.
     A prológon a D és DK kategóriák pályája sincsen szalagozva (az Országos Diákilompia II. korcsoportú pályájához hasonlóan), de a pálya vonalvezetése egyszerű, a teljes eltévedés vagy „elveszés” lehetősége a városi terepen nem áll fenn.
     A 10D és 12D kategóriában a versenyzők kísérése nem megengedett. A 10DK kategóriákban a versenyzőket szabad kísérni.
     A Nyílt és a 10DK kategóriák a prológon, az E1 és E2 futamokon külön kordonból indulnak, nincs előre megadott rajtidő, az indulás idejét a rajtdoboz adja. Az előre nevezett versenyzők ezekben a kategóriákban is benne lesznek a rajtlistában, de rajtidő nélkül. A helyszíni nevezők esetében jelentkezéskor rögzítjük az adatokat és minden futamon egy-egy rajtbónt adunk, amely jogosít a kordonba való belépésre. Ezekben a kategóriákban a versenyidő 0. percétől lehet indulni, az utolsó rajtidő a minősítő kategóriákéval megegyezik (hozzávetőlegesen 120 perc).
     Az éjszakai versenyen a Nyílt Könnyű kategória is rajtlista szerint indul.
     Abban a néhány kategóriában, ahol csak 1-4 nevezés érkezett, kategóriát nem szüntettünk meg és nem vontunk össze, a versenyzőket nem soroltuk át máshová. Ezek a versenyzők, ha minősítést szeretnének futni, átkérhetik magukat másik népesebb kategóriába.

Rajtolás

A pótszimbolt az első rajtkordonban lehet felvenni. A térképet az utolsó rajtkordonban kell felvenni, majd a kategória ellenőrzése után oda lehet állni a rajtvonalhoz, de a térképet csak a rajt után szabad megnézni. A megfelelő térkép kiválasztása minden versenyzőnek saját felelőssége! Az időrajttól a térképrajtig piros-fehér szalagozás vezet.

 Pontérintési rendszer

Sportident. A dobozok Air+ üzemmódban működnek.

 Ellenőrző pontok

Állványon narancs-fehér színű bója, SI doboz, szúróbélyegző, az éjszakain fényvisszaverő.
     Mindegyik futamra jellemző, hogy az ellenőrzőpontok közel lehetnek egymáshoz, de mindig a Versenyszabályzat szerint egymástól legalább 30 méterre, a sprint esetében a 30 méternél közelebbi ellenőrzőpontok csak nem azonos típusú objektumon vannak. A sprint ellenőrzőpontjai az IOF szabályozásnak megfelelően nincsenek közelebb egymáshoz légvonalban 15 méternél és a futott útvonalon 25 méternél. Mindezzel együtt a kódok ellenőrzését fokozottan ajánljuk!

Frissítés

Minden futamon minden befutott versenyző 0,5 literes palackozott ásványvizet kap. Kérjük az üres palackot elsősorban vigyétek magatokkal és otthon dobjátok ki a szelektív gyűjtőbe. Ha a célterületen szabadultok meg tőle (ez a módszer kerülendő), kérjük a palackot összelapítva helyezzétek a célterületen lévő szelektív gyűjtő megfelelő helyére!
     Az E2 futamon a hosszabb pályákon frissítőt adunk, részletes leírást lásd az adott futamnál.

Térképleadás

A nappali futamokon befutás után a térképet le kell adni, amit a verseny után lehet elvinni. A sprint térképet pénteken az utolsó rajt után, várhatóan kb. 18 órától, az E1 és E2 futamok térképét vasárnap az utolsó rajt után, várhatóan 12.15 órától.

Eredményközlés

Nem lesz folyamatos papír alapú eredményközlés, az eredmények az alábbi módon lesznek követhetők:
  • Elsősorban interneten a http://live.mtfsz.hu weboldalon ajánljuk megtekinteni, ahol közvetlen elérést fogtok találni a verseny napján az élő eredményekhez.
  • A Versenyközpontban kivetítőn is megtekinthetőek lesznek az eredmények. Ez előreláthatólag nagyobb időközzel fog frissülni, mint az interneten lévő.
  • A Versenyközpontban a már megszokott result nevű (SSID-jű) jelszó nélküli wi-fi hálózat is rendelkezésre áll. Ezen internet hozzáférés nélkül, csak a http://result.hu weboldal lesz elérhető, amin az interneteshez képest nagyobb időközzel frissülő élő eredményeket láthattok majd.
     Az E2 hosszútávú futamon rádiós pont lesz bizonyos kategóriákban, így a részidők pár percenkénti frissítéssel megtekinthetőek majd az interneten, erről további részleteket a helyszínen adunk meg.
     Az adott versenynap eredményeit kifüggesztjük másnap reggel a célterületen. Ezen kívül az adott versenynap végén az eredményeket a verseny honlapjára is feltöltjük.

Gyerekverseny, óvoda, csomagmegőrző

A prológon és az éjszakain nem lesz gyerekverseny és óvoda. Csomagok és autókulcsok megőrzése a célsátornál.
      Az E1, E2 futamok Versenyközpontjának közelében ingyenes gyerekversenyt rendezünk, továbbá az óvodában gye­rekfelügyeletet biztosítunk. Az óvodában csomagmegőrző működik, az autókulcsokat is itt lehet leadni.

Eredményhirdetés

Éjszakai: szombat 23.00 óra
E1+E2 összetett eredményhirdetés: vasárnap 13.30 óra

Díjazás

     A prológon nincs díjazás. Az NND E1+E2 futamainak összetett 1-3. helyezettje érem- és tiszteletdíjazásban részesül.
     Az éjszakai futam dobogósai éremdíjazásban részesülnek.
     Egy támogatónk jóvoltából, aki az éjszakai versenyformát kívánja népszerűsíteni, az éjszakai versenyen minden kategóriában (a Nyílt Könnyű kivételével) ahol legalább 5 induló érvényes eredményt ér el, a kategória győztese pénzdíjazásban részesül.

Környezetvédelem

Kérjük, segítsétek azzal a rendezőség munkáját, hogy a hulladékot, aki teheti, hazaviszi magával. Köszönjük előre is! A célterületeken csak egy nagy szelektív hulladékgyűjtő lesz kialakítva, kérjük, hogy minden szemetet ebbe helyezzetek el! Más szemetes nem is lesz. Kérjük mindenki segítő hozzáállását. Ide is csak a legszükségesebb esetben dobjatok szemetet, hulladékot.

Egyéb

A versenyen kereskedelmi tevékenység csak a rendezőség engedélyével lehetséges.
     A versenyen mindenki saját felelősségére indul, a rendezőség az esetlegesen bekövetkező balesetekért, időveszteségért felelősséget vállalni nem tud!
     Kérjük, mindenki vigyázzon az erdő, a város és a környezet tisztaságára!

Támogatók

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata
Bátonyterenye Város Önkormányzata
Kazár Község Önkormányzata
Salgótarján Vízmű
Széles és Széles Kft. Sörfőzde, Balassagyarmat
North Star Lovasudvar
Tarján Acél Kft.
Erdélyi Gyula egyéni vállalkozó
KGKZ építész Kft.
Borea-67 építész Bt.

Futamonkénti részletes információk

Prológ – sprint futam, Nagybátony-Bányaváros, 2022. április 22. péntek

Versenyközpont és cél

Bátonyterenye, Nagybátony-Bányaváros városrész, Városház út, a Városháza előtti téren.
47°59'23.5"N 19°49'45.9"E  illetve 47.989852, 19.829411

 Parkolás

A Versenyközpont közelében két kisebb kapacitású kijelölt parkolóhely van, az elsőként érkezők ide parkolhatnak a parkolásirányítók utasításai szerint.
47°59'25.8"N 19°49'45.9"E  illetve 47.990500, 19.829421
47°59'28.1"N 19°49'51.1"E  illetve 47.991147, 19.830867
     Törekedjünk a rendelkezésre álló parkolóhelyek gazdaságos kihasználására!
     Parkolók-Versenyközpont 100-250m/0m.
A parkolók megtelte után parkolás a város utcáin, kérjük első sorban a Versenyközponttól északra elterülő utcák, lakótelepi parkolók használatát (Városház út, Bányász út, Barátság út, Jedlik Ányos út.
    A térképvázlaton ezeket a lehetőségeket bejelöltük, a Versenyközponttól 100-600 méter távolságra találhatók.
 
 Jelentkezés 14:00-16:00 óra között a Versenyközpontban.
 
 0 idő” 16:00 órakor.

prolog celterulet 2

 Terep

Bátonyterenye város Nagybátony-Bányaváros és Mátra lakótelep városrésze, jellemzően tömbházas, parkos környezet. Izgalmas tájékozódási feladatot adnak egyes intézmények megnyitott udvarai, továbbá a lakótelep szélén elhelyezkedő labirintus-szerű garázssorok. A szintkülönbségek nem jelentősek. Szöges cipő viselése a sok burkolt terület miatt nem ajánlott.
     A terepek lakóövezeti részein a péntek délutáni járműforgalom helyenként jelentős lehet. A legforgalmasabb Ózdi utat (a városrész „főutcáját”) a pályák nem keresztezik, az úttest a térképen a Tiltott terület (709 számú jel, bíbor keresztsraffozás) jelével felül van nyomva.
    Egy további forgalmasabb út keresztezésénél a forgalmat lassító, a futók átkelését segítő polgárőröket, irányítókat, táblákat helyezünk el, de nem tudjuk garantálni a futók akadálytalan áthaladását minden további helyen. Ezért nyomatékosan kérjük, hogy minden versenyző és csapatvezető fokozottan tartsa és tartassa be a KRESZ szabályait! Az egészségednél nincs fontosabb!  
     A terepen előfordulnak a fák és házak között kifeszített ruhaszárító kötelek. Ezek közül a pontközelben lévőket igyekeztünk megjelölni feltűnő színű szalaggal, de átmenetben továbbiak is előfordulhatnak. Kérjük erre fokozottan ügyeljetek!

 Térkép

Készítette: Zentai József, 2022. január-március.    
A térkép kódjele a pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve.

térkép neve

méretarány

alapszintköz

méret (mm)

kódjel

Nagybátony-Bányaváros • Városháza

1:4000

2,5 m

205*283

a

Nagybátony-Bányaváros • Mátra lakótelep

1:3000

2,5 m

283*244

b

A térkép a legújabb, 2022 januárjától érvényes ISSproM 2019-2 jelkulcs szerint készült. A korábbi jelkulcsokhoz képest a legfontosabb változás a többszintes területek és hidak, aluljárók ábrázolása (512.1, 512,2, 512.3 számú jelekkel). Ezen a terepen ilyenek nincsenek nagy számban, de egy reprezentatív példája éppen a Versenyközpont mellett, a Városházához bevezető hídnál látható, ahol a híd alatt át lehet futni és ez bizonyos pályák esetében reális útvonalválasztási lehetőséget jelent. A szóban forgó terület a térképen a mellékelt ábra szerint néz ki, a lila nyíllal jelölt irányban az alsó szinten a híd alatt át lehet futni (a felső szint, azaz a tulajdonképpeni híd használata a versenyen nem opció, mert az a Városháza épületébe vezet).
    További újdonság az ISSproM 2019-2 jelkulcsban, hogy visszatért a „4-es zöld” (411), az áthatolhatlan bozótosok sövények ábrázolására. A térképen ezt a jelet nem alkalmaztuk, tehát a „3-as zölddel” (410) jelölt bozótosokon, sövényeken bárhol át szabad menni, mert az új jelkulcs szerint a „3-as zöld” (ismét) nem jelent tiltást.
 

A versenypályák távja

Technikai okok miatt a térképen megadott táv a légvonaltávot jelenti. A pótszimbolban megadott táv a legrövidebb futott útvonalon mért távot jelenti. A pályaadatok táblázatban mindkét adat meg van adva.

 
VK-rajt távolság 1000m / 15m, kék-fehér szalagozás.

Rajtkarantén

Csak a magyar válogatott aspiránsok részére lesz rajtkarantén 18E, 20E, 21E kategóriákban (16E-ben nem), a szövetségi kapitányok útmutatása szerint. A többi versenyző részére nincs rajtkarantén.

Bemelegítő térkép

     A rajtba vezető útvonal mentén, a Versenyközponttól 800 méterre, a terep egy kisebb, a versenyen nem használt része egy bemelegítő térképen van ábrázolva. A bemelegítő térképet a Versenyközpontban lehet elvenni, a rajtszalagozás kezdeténél.
Készítette: Zentai József, 2022. január-március.  

térkép neve

méretarány

alapszintköz

méret (mm)

Nagybátony-Bányaváros • Gesztenye út

1:4000

2,5 m

131*91

    A bemelegítő térkép által ábrázolt területen el van helyezve 5 db ellenőrzőpont (csak állvány és bója).

Rajtolás

A versenyzők először az előrajtba állnak be, tényleges rajtidejük előtt 6 perccel. Az itt lévő rajtóra a beállási időt mutatja. Az előrajttól piros-fehér szalagozás vezet a rajtig. A piros-fehér szalagozás keresztez egy forgalmas utat, az áthaladást rendezők segítik. Ezután érkeznek a versenyzők a szokásos rajtterületre, ahol ismét van egy rajtóra, innentől a szokott módon folytatódik a rajtolás.

 Egyéb

Az épp nem versenyző tájfutók, kísérők a terepen csak az etikus sportolói magatartás szabályait betartva tartózkodjanak: kérjük, ne segítsétek és ne zavarjátok a versenyzőket!

E1 és E2 futam, Szőröspuszta, 2022. április 23. szombat és 24. vasárnap

Versenyközpont

Kazár-Szőröspuszta mellett.
48°04'43.3"N 19°53'06.7"E  illetve  48.078693, 19.885204
Figyelem! Szőröspuszta közigazgatásilag ugyan Kazár része, de a Mátraszele-Salgótarján közötti országútról kell megközelíteni. Erre figyeljetek oda, tehát nem Kazárra kell menni (bár a saját megközelítési útvonalatok vezethet Kazáron keresztül). A Mátraszele-Salgótarján közötti országútról a letérés táblával jelezve.

Parkolás

A Versenyközponttól 100-500 méter távolságra, a parkolásirányítók utasításai szerint, terepen kialakított ideiglenes parkolóban (tájfutóversenyeken átlagos terepviszonyok).
     Szélsőségesen rossz (csapadékos) idő esetén a Versenyközpont melletti parkoló személyautóval nem megközelíthető. Ez esetben szükségparkolás az Ipoly Erdő Zrt. közeli fatelepének rakodójában (parkoló-VK 600 méter), annak megtelte után a Bárna felé vezető műút mentén (parkoló-VK 300…1000 méter). A Mátraszele-Salgótarján műút mentén történő parkolás az erős forgalom miatt nem javasoljuk.
     Amennyiben rossz időjárás esetén a szükségparkolók használatára kényszerülünk, akkor erről a verseny előtti napokon a levelező listákon, a verseny honlapján és a Facebookon tájékoztatást adunk.
 
E1+E2 celterulet keret 2
 
Jelentkezés szombaton 9:30-11:00 óra között, vasárnap 8:30-10:00 között a Versenyközpontban.

Terep

Domborzatilag és növényzeti szempontból egyaránt változatos. Helyenként technikailag és fizikailag is igen nehéz.
     A domborzatra három típus jellemző. Egyrészt völgyekkel gyengébben szabdalt domb- és hegyoldalak, másrészt erősen erodált, metsződésekkel és horhosokkal sűrűn átszőtt völgyrendszerek, harmadrészt pedig mesterséges külszíni kő- és szénbányák és meddőhányók. A domborzat sok helyen igen részletgazdag.
     Horhosokban, mély völgyek oldalában, valamint a külszíni bányákban előfordulnak 10-20, néhol 50-70 méter magas veszélyes sziklafalak, ezek anyaga porladó homokkő vagy riolittufa, ezért is veszélyes megkísérelni leküzdésüket. Az áthatolhatatlan sziklafal jelével jelzett sziklafalak, völgyoldalak, letörések valóban áthatolhatatlanok! A legveszélyesebbeket a Tiltott terület (709, bíbor keresztsraffozás) jelével jelöltük.
     Riolittufa- és bazalt sziklák egyaránt előfordulnak a terepen. Utóbbiak mágneses tulajdonsággal bírnak, 1,5 méteres körzetükben a tájolót eltéríthetik!  
     A növényzet a legszélsőségesebb végletek között változik. Bizonyos területeken igen jól futható és a láthatóság is igen jó, lombos és fenyőerdők egyaránt előfordulnak, a gyertyános-tölgyes és fenyves erdőkben aljnövényzet szinte nincsen. Az akácosokban azonban lágyszárú aljnövényzet előfordul.
     A felhagyott külszíni bányákban és meddőhányókon egy részén ritkás bokros-ligetes növényzet alakult ki, más részük az elmúlt évtizedekben spontán módon beerdősült, változó (0-3 zöld) futhatóságú vegyes erdővel.
     A vízrajz nem kifejezetten gazdag, de a völgyek aljában időszakos vízfolyások, patakok előfordulnak. A felszínről a csapadék lassan szivárog el, a bányaterületeken tavakban gyűlik össze. Esős időben vagy akár napos időben, de egy nagy eső után még több nappal is a terepen sok helyen áll a víz, nem csak a völgyekben és mélyedésekben, hanem a domboldalakban, dombhátakon és gerinceken is. A legnagyobb völgyek aljában ilyenkor összefüggő mocsaras, vizenyős területek alakulnak ki. Sok helyen vannak dagonyák.
     Az úthálózat sűrűsége változó, általában közepes, de a szabdalt területeken csak néhány ösvény vezet keresztül.
     Az egykori szén- és kőbányászat nyomai (a felhagyott bányaterületek mellett) sokfelé megtalálhatók mesterséges tereptárgyak formájában. Egykori utak és vasutak nyomvonala, villanyvezetékek oszlopainak betongyámjai, betömedékelt tárók, aknák bejáratai, romok, épület- és építménymaradványok gazdagítják a terep síkrajzát.

Ajánlott cipő és ruházat

A riolittufás, illetve az egykori bányaterületek agyagos felszínén helyenként kifejezetten meredek oldalak is vannak. Emiatt fokozottan ajánljuk stoplis, szöges vagy kombinált stoplis-szöges futócipő viselését. Sima talpú, vagy csak enyhén bordázott talpú sportcipőben a terep leküzdése sok helyen szinte a lehetetlennel határos! Esős, vizes időben (akár több nappal nagy eső után) bizonyos helyeken még a szöges cipő is nagyon csúszik!
     A több helyen megtalálható fásszárú (kökény, galagonya) és lágyszárú (szeder) aljnövényzet miatt ajánljuk hosszú bozótnadrág és/vagy erős lábszárvédő viselését.

Egyéb

Mindkét napon a Versenyközpont környéke versenyterület. A kordonnal lekerített területekre nem szabad belépni!
    A Versenyközpont közelében mobil WC-k lesznek, a WC-knél vízvételi lehetőség is van. A biológiai szükségletek erdőben való elvégzésére korlátozottak a lehetőségek, aki mégis ezt a megoldást választja, kérjük, hogy tevékenységének nyomait gondosan tüntesse el!
    A vadásztársaság tájékoztatása szerint a vaddisznók fialási időszakában vagyunk. A vackán megzavart malacait féltő anyakoca esetlegesen veszélyt jelenthet a megzavaróra. Ilyen helyek jellemzően a 3-as zölddel jelölt sűrű bozótosok mélyén fordulnak elő, ezeket a pályák logikus útvonalai elkerülik.

 

E1 - középtávú futam, Szőröspuszta, 2022. április 23. szombat

„0 idő” 11:00 órakor.

Figyelem! A magyar válogatott aspiránsok -60 perctől, azaz 10:00 órától kezdődően rajtolnak!

 Térkép

Készítette: Zentai József, 2021. július-2022. január. ISOM 2017-2 jelkulcs.
A térkép kódjele a pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve.

térkép neve

méretarány

alapszintköz

méret (mm)

kódjel

Szék-völgy • Szőröspuszta

1:10 000

5 m

205*283

a

Szék-völgy • Tormás-tető

1:10 000

5 m

201*139

b

Szék-völgy • Kerülők rétje

1:7500

5 m

283*406

c

Szék-völgy • Szőrösi malom

1:7500

5 m

205*283

d

VK-rajt távolság 500m / 10m, kék-fehér szalagozáson. célon át vezet.

Rajtkarantén

Csak a magyar válogatott aspiránsok részére lesz rajtkarantén 18E, 20E, 21E kategóriákban (16E-ben nem), a szövetségi kapitányok útmutatása szerint. A többi versenyző részére nincs rajtkarantén.

Éjszakai – rövidített táv, Salgótarján-Tóstrand, 2022. április 23. szombat

Versenyközpont

Salgótarján, Városi Strandfürdő, Camping út
48°07'56.5"N 19°49'14.6"E  illetve  48.132363, 19.820716

Megközelítés

Salgótarján belterületén a 21-es útról a letérés táblákkal jelezve.

Parkolás

A Strandfürdő melletti parkolóban.
 
ejszakai celterulet keret 2

Jelentkezés

19:30-20:30 óra között a Versenyközpontban.
 
„0” idő 21:00 órakor.

Terep

Egyrészt erdős terület, közepesen meredek és meredek oldalakkal, helyenként részletgazdag domborzattal, változatos, de túlnyomórészt jó futhatósággal. Másrészt település, lakótelep, családi házas és társasházas övezetek.  

 Térkép

Készítette: Vancsik Nándor, 2015. március-június.
Aktualizálta: Kovács Zoltán, Sramkó Tibor, Varga István, 2022. március-április.
ISSproM 2019-2 jelkulcs. A térkép kódjele a pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve.

térkép neve

méretarány

alapszintköz

méret (mm)

kódjel

Salgótarján-Beszterce • Bögortvány

1:4000

2,5 m

283*406

a

Salgótarján-Beszterce • Gedőczpuszta

1:4000

2,5 m

205*283

b

 
VK-rajt távolság 50m, nincs szalagozás, táblával jelezve.

Ajánlott cipő és ruházat

A terepen meredek hegyoldalak is vannak, de a városi részen sok a burkolt terület. Emiatt a legalkalmasabb a nem szöges, de erősen bordázott talpú terepfutó cipő viselése. Az erdei tereprészek miatt a szokásos (teljes testet fedő) bozótruha viselését javasoljuk.

 Egyéb

Mobil WC-k nem lesznek, hanem a Versenyközpontban lévő WC-ket használhatják a versenyzők.
 

E2 - hosszútávú futam, Szőröspuszta, 2022. április 24. vasárnap

„0 idő” 10:00 órakor.

Térkép

A térkép nagyobbik részét készítette: Zentai József, 2021. július-2022. január.
A hosszabb pályák a terep távolabbi, régebben térképezett részeire is eljutnak. Ezeket a térképrészeket készítették: Dénes Zoltán 2013 és 2015, Marczis István  2013, Sőtér János  2013,      Zentai József  2013, Kovács Gábor  2017. Ezek a területek is aktualizálásra kerültek 2021-22-ben.
ISOM 2017-2 jelkulcs. A térkép kódjele a pályaadatok táblázatban a megfelelő betűvel jelezve.

térkép neve

méretarány

alapszintköz

méret (mm)

kódjel

Szék-völgy • Kaszáló-pallag

1:15 000

5 m

283*241

e

Szék-völgy • Benevár

1:10 000

5 m

283*161

f

Szék-völgy • Lajosakna

1:10 000

5 m

283*205

g

Szék-völgy • Réz-tó

1:10 000

5 m

406*233

h

Szék-völgy • Tormás

1:7500

5 m

283*205

i

Szék-völgy • Üsztenbikk

1:7500

5 m

406*233

j

Rajt

Az E2 hosszútávú futamon két rajt lesz, megnevezésük angol névvel történik (Start 1 és Start 2).
Az, hogy melyik kategória melyik rajtból indul, a pályaadatok táblázat megfelelő oszlopában van megadva.

VK-Start 1 távolság 600m / 55m, kék-fehér szalagozás.

VK-Start 2 távolság 1300m / 65m, kék-fehér szalagozás.
 

Frissítőpont

Az alábbi kategóriákban lesz, ellenőrzőpontokon. Tiszta víz lesz a frissítőpontokon. Egyéni frissítő leadására nincs lehetőség.
 
M18E  40%    
M20E  38%    78%
M21E  38%    78%
M35A  34%    76%
M40A  40%    
M45A  50%    
W20E  36%    74%
W21E  36%    74%

 

Sikeres és élvezetes versenyzést kíván mindenkinek

a RENDEZŐSÉG